Fly.pl: w maju „wielka czwórka” kierunków zgarnęła 70 proc. klientów

W maju wśród klientów fly.pl, 69,8 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji, Egiptu lub Bułgarii. Przyniosło to 70 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji znalazła się Tunezja, na siódmej – Cypr.
W maju najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 28,5 proc., ich wpłaty stanowiły 32 proc. obrotów; do Grecji – 18,4 proc. (17,8 proc. obrotów), Egiptu – 12,3 proc. (11,4 proc. obrotów) i Bułgarii – 10,6 proc. (8,8 proc.).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w maju, to:
Hiszpania – 7,7 proc.
Tunezja – 6,8 proc.
Cypr – 3 proc.
Albania – 2 proc.
Malta – 1,8 proc.
Włochy – 1,7 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 32 proc.
Grecja – 17,8 proc.
Egipt – 11,4 proc.
Bułgaria – 8,8 proc.
Hiszpania – 8,5 proc.
Tunezja – 6,4 proc.
Cypr – 3,3 proc.
Włochy – 1,8 proc.
Albania – 1,6 proc.
Malta – 1,2 proc.
Najchętniej samolotem do hotelu 4* i 5* z ofertą all inlusive
W maju klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na czerwiec – 36,7 proc. i maj – 21. Lipcowe imprezy wybrało 19,6 proc klientów – 14,4 proc., sierpniowe – 14,1 proc, wrześniowe – 6,3 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 1,5 proc.
96,8 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,2 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (46 proc.) lub 5* (26 proc.), hotele 3* wybrało 25 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 77 proc. klientów, HB – 11 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w maju 7 096,72 zł (w kwietniu 6 234,38).
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: „Wbrew niesprzyjającym czynnikom, takim jak wojna na Ukrainie, szalejąca inflacja i rosnące koszty, które powinny negatywnie wpływać na nastroje konsumenckie, maj okazał się rekordowy sprzedażowo. Skala popytu przerosła nasze oczekiwania i to mimo bardzo wysokich cen.
Odnotowaliśmy znaczny wzrost średniej ceny rezerwacji – z 6 234,38 zł w kwietniu do 7096,72 zł w maju. Pierwsze miejsce w sprzedaży w maju ze zdecydowaną przewagą zarówno pod względem liczby rezerwacji (28,5 proc.), jak i udziału w obrocie (32 proc.) zajmuje Turcja. Grecja znajduje się na drugim miejscu z wynikiem niższym o 10 punktów procentowych (18,4 proc.). Trzecie i czwarta pozycja należą do Egiptu (12,3 proc.) i Bułgarii (10,6 proc.). Zdecydowanie więcej osób wybrało też ofertę All Inclusive – 69 proc. w kwietniu i aż 77 proc. w maju.
Największym wyzwaniem obecnie jest obsłużenie bieżącego ruchu sprzedażowego oraz prognozowanie kolejnych miesięcy. Dopuszczamy wszystkie scenariusze – od wyhamowywania aktualnego boomu sprzedażowego po dalsze dynamiczne wzrosty zainteresowania klientów.
POWIĄZANE WPISY
1 grudnia 2023
Rekordowy rok 2023 Biura Podróży Sun & Fun
Biuro Podróży Sun &Fun przedstawiło ofertę na lato 2024 roku. Przy okazji pochwaliło się…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
30 listopada 2023
Program Interreg Next Polska-Ukraina 2021-2027: wspólna troska o rozwój obszarów przygranicznych
Obszary przygraniczne na terenie całej Unii Europejskiej, a zwłaszcza na jej granicach…
0 Komentarzy9 Minuty
29 listopada 2023
Rusza rejestracja uczestników na III Galę Waszej Turystyki
Już od dziś można zarejestrować się na III edycję Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2023
Turystyka w Szwajcarii wróciła do poziomu sprzed 2019 roku
Wraz ze startem nowego sezonu narciarskiego Switzerland Tourism Polska przedstawiło…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty