Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu

W lutym wśród klientów fly.pl, 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Hiszpanii. Te trzy kraje przyniosły ok. 49 proc. miesięcznych obrotów. Ponad 22,5 proc. przyniosły Dominikana i Malediwy.
W lutym, podobnie jak w styczniu, udział kierunków egzotycznych w obrotach biura był znaczący. Dominikanę rezerwowało 5,03 proc. klientów, a ich wpłaty stanowiły 13,84 proc. styczniowych obrotów, Malediwy rezerwowało 3,77 proc. klientów, zaś ich wpłaty stanowiły 8,71 proc. obrotów.
Najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 36,48 proc., ich wpłaty stanowiły 28,16 proc. obrotów; Turcji – 16,98 proc. (15 proc. obrotów) i Hiszpanii – 6,29 proc. (5,42 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji styczniowych to:
Dominikana – 5,03 proc
Polska – 4,4 proc.
Maledywy – 3,77 proc.
Grecja – 3,77 proc.
Bułgaria – 3,77 proc.
Zanzibar – 2,52 proc.
Cypr – 2,52 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołową dziesiątka jest nieco inna:
Egipt – 28,16 proc.
Turcja – 15 proc.
Dominikana – 13,84 proc.
Malediwy – 8,71 proc.
Hiszpania – 5,42 proc.
Grecja – 4,39 proc.
Meksyk – 3,45 proc.
Zanzibar – 3,4 proc.
Bułgaria – 3,37 proc.
Kenia – 2,62 proc.
Obroty ze sprzedaży oferty polskiej (czwartej pod względem popularności) stanowiły 1,68 proc. wszystkich obrotów w lutym.
Luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W lutym klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 19,62 proc., marzec – 17.09 proc., maj – 15,82 proc. i luty – 15,19. Miesiące letnie na razie ciszą się umiarkowanym powodzeniem: lipcowe imprezy wybrało 8,23 proc. klientów, zaś sierpień – 8,86 proc.
Aż 92,99 proc, klientów wykupiło imprezy samolotowe – 92,99 proc., 5,73 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,27 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (39,87 proc.) lub 4* (35,44 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 82,28 proc. klientów, HB – 10,76 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 7 700 zł (w ubiegłym roku było to ok. 5 500).
Najwięcej rezerwacji (na miesiące styczeń – wrzesień) w styczniu było robionych na luty – 19 proc., styczeń – 17 proc. oraz czerwiec – 13 proc. Pod względem obrotów najbardziej opłacalne były: luty – 25 proc., styczeń – 16 proc. i sierpień – 15 proc.
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce we Fly.pl, powiedział: „Luty zakończyliśmy wynikami dość zadowalającymi jak na panujące warunki i obostrzenia w podróżowaniu. Klienci z umiarkowanym optymizmem rezerwują produkt na okres wakacyjny, a zdecydowanie największą popularnością cieszą się wyloty w najbliższych miesiącach. W lutym średnia cena rezerwacji po raz kolejny była stosunkowo wysoka do czego przyczyniła się sprzedaż wyjazdów na destynacje egzotyczne. Dominikana, Malediwy, Meksyk czy Zanzibar nigdy wcześniej nie miały tak dużego udziału w naszej strukturze sprzedaży jak ma to miejsce w sezonie jesień-zima 20/21.
W dalszym ciągu największą barierą w podróżowaniu jest konieczność odbywania kwarantanny oraz koszty testów PCR, które przy rezerwacjach egzotycznych nie stanową dużego udziału w cenie finalnej wyjazdu, ale utrzymanie konieczności testowania dla destynacji short haulowych w sezonie może okazać się bardzo dużą barierą dla klientów.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty











[…] Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu […]