Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu

W lutym wśród klientów fly.pl, 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Hiszpanii. Te trzy kraje przyniosły ok. 49 proc. miesięcznych obrotów. Ponad 22,5 proc. przyniosły Dominikana i Malediwy.
W lutym, podobnie jak w styczniu, udział kierunków egzotycznych w obrotach biura był znaczący. Dominikanę rezerwowało 5,03 proc. klientów, a ich wpłaty stanowiły 13,84 proc. styczniowych obrotów, Malediwy rezerwowało 3,77 proc. klientów, zaś ich wpłaty stanowiły 8,71 proc. obrotów.
Najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 36,48 proc., ich wpłaty stanowiły 28,16 proc. obrotów; Turcji – 16,98 proc. (15 proc. obrotów) i Hiszpanii – 6,29 proc. (5,42 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji styczniowych to:
Dominikana – 5,03 proc
Polska – 4,4 proc.
Maledywy – 3,77 proc.
Grecja – 3,77 proc.
Bułgaria – 3,77 proc.
Zanzibar – 2,52 proc.
Cypr – 2,52 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołową dziesiątka jest nieco inna:
Egipt – 28,16 proc.
Turcja – 15 proc.
Dominikana – 13,84 proc.
Malediwy – 8,71 proc.
Hiszpania – 5,42 proc.
Grecja – 4,39 proc.
Meksyk – 3,45 proc.
Zanzibar – 3,4 proc.
Bułgaria – 3,37 proc.
Kenia – 2,62 proc.
Obroty ze sprzedaży oferty polskiej (czwartej pod względem popularności) stanowiły 1,68 proc. wszystkich obrotów w lutym.
Luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W lutym klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 19,62 proc., marzec – 17.09 proc., maj – 15,82 proc. i luty – 15,19. Miesiące letnie na razie ciszą się umiarkowanym powodzeniem: lipcowe imprezy wybrało 8,23 proc. klientów, zaś sierpień – 8,86 proc.
Aż 92,99 proc, klientów wykupiło imprezy samolotowe – 92,99 proc., 5,73 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,27 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (39,87 proc.) lub 4* (35,44 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 82,28 proc. klientów, HB – 10,76 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 7 700 zł (w ubiegłym roku było to ok. 5 500).
Najwięcej rezerwacji (na miesiące styczeń – wrzesień) w styczniu było robionych na luty – 19 proc., styczeń – 17 proc. oraz czerwiec – 13 proc. Pod względem obrotów najbardziej opłacalne były: luty – 25 proc., styczeń – 16 proc. i sierpień – 15 proc.
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce we Fly.pl, powiedział: „Luty zakończyliśmy wynikami dość zadowalającymi jak na panujące warunki i obostrzenia w podróżowaniu. Klienci z umiarkowanym optymizmem rezerwują produkt na okres wakacyjny, a zdecydowanie największą popularnością cieszą się wyloty w najbliższych miesiącach. W lutym średnia cena rezerwacji po raz kolejny była stosunkowo wysoka do czego przyczyniła się sprzedaż wyjazdów na destynacje egzotyczne. Dominikana, Malediwy, Meksyk czy Zanzibar nigdy wcześniej nie miały tak dużego udziału w naszej strukturze sprzedaży jak ma to miejsce w sezonie jesień-zima 20/21.
W dalszym ciągu największą barierą w podróżowaniu jest konieczność odbywania kwarantanny oraz koszty testów PCR, które przy rezerwacjach egzotycznych nie stanową dużego udziału w cenie finalnej wyjazdu, ale utrzymanie konieczności testowania dla destynacji short haulowych w sezonie może okazać się bardzo dużą barierą dla klientów.”
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
TOP Touristik Złotym Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2025
Tomasz Marzec nowym rzecznikiem prasowym Polskiej Organizacji Turystycznej
Od stycznia 2026 roku Tomasz Marzec będzie rzecznikiem prasowym POT, wnosząc do zespołu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
MerlinX Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2025
Nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Touroperatorzy zyskają łatwiejszy dostęp do gwarancji ubezpieczeniowej
Podpisano nowelizację ustawy o imprezach turystycznych, która ułatwi touroperatorom…
0 Komentarzy4 Minuty
17 grudnia 2025
Itaka Złotym Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Gąsiory Turystyki 2025 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
W drugiej edycji konkursu Gąsiory Turystyki ponownie nagrodziliśmy nowe talenty branży…
0 Komentarzy6 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty











[…] Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu […]