Fly.pl: marzec lepszy niż przed pandemią o 140 proc.
Według danych internetowego biura podróży Fly.pl w marcu Polacy najchętniej rezerwowali wycieczki do Egiptu w czterogwiazdkowych hotelach. Drugie miejsce zajmują wyjazdy do Turcji, a trzecie – do Grecji.
W czołówce kierunków na urlop w marcu znalazły się Egipt (20,6 proc.), Turcja (18,4 proc.) i Grecja (15,9 proc.). Dynamika sprzedaży w ubiegłym miesiącu sprawiła, że biuro Fly.pl osiągnęło kolejny rekordowy wynik. W porównaniu do marca 2022 jest to różnica o ponad 212 proc. W marcu wyjazd na kwiecień zaplanowało 22,1 proc. klientów, w maju 21,6 proc., a w czerwcu i lipcu kolejno 16,4 proc. oraz 11,6 proc.
„W marcu dynamika sprzedaży pozwoliła osiągnąć kolejny rekordowy wynik we Fly.pl. Wobec ubiegłorocznego marca, obciążonego wybuchem wojny na Ukrainie oraz wygasającą falą covidową, dynamika sprzedaży wyniosła ponad 212 proc. Wzrost sprzedaży wspomogła zdecydowanie wyższa – aż o 45 proc., średnia cena wycieczki” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
W marcu w trakcie sprzedaży ofert na wakacje 2023 obiekty pięciogwiazdkowe wybrało 25 proc. osób. Niezmiennie największą popularnością cieszą się hotele czterogwiazdkowe – 49 proc. rezerwacji. W trzygwiazdkowym hotelu urlop planuje spędzić ok. 24 proc. klientów.
„Chętnie porównujemy nasze wyniki z przedcovidowym rokiem 2019 – tu marcowy wzrost osiągnął 140 proc. Na koniec pierwszego kwartału mamy wygenerowane trzycyfrowe wzrosty sprzedaży na wszystkie kolejne miesiące bieżącego roku, co nas cieszy, ponieważ drugi kwartał w ubiegłym roku był dla całego rynku bardzo udany. Przyjmujemy również wariant mniej dynamicznych wzrostów w kolejnych miesiącach” – dodał Grzegorz Bosowski.
Dominującą formą wyżywienia jest All Inclusive (74 proc.). Oferta śniadań i obiadokolacji wybierana jest przez 14 proc. klientów, a hotel ze śniadaniami z wyprzedzeniem rezerwuje jedynie 8 proc. klientów. Inne typy wyżywienia wybrało 5 proc. klientów. Średnia cena wycieczki w marcu 2023 wyniosła 7 514,86 zł.
Fly.pl: sprzedaż w lutym lepsza niż przed pandemią. Turcja nieco w dół z powodu trzęsień ziemi
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty