Fly.pl: Egipt najpopularniejszym kierunkiem w październiku
We październiku wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji i na Cypr. Te kraje przyniosły ponad 56 proc. miesięcznych obrotów. Na piątej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Malta, na siódmej – Polska.
W październiku najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 30,2 proc., ich wpłaty stanowiły 31,1 proc. obrotów; Turcji – 21,3 proc. (17,2 proc. obrotów) i na Cypr – 11,2 proc. (8,4 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Grecja – 7,3 proc
Malta – 6,9 proc.
Hiszpania – 6,2 proc.
Polska– 2,1 proc.
Dominikana – 1,8 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 1,6 proc.
Portugalia – 1,4 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 31,1 proc.
Turcja – 17,2 proc.
Cypr – 8,4 proc.
Grecja – 6,1 proc.
Hiszpania – 6 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 5,8 proc.
Dominikana – 4 proc.
Malta – 3,8 proc.
Portugalia– 1,5 proc.
Polska – 0,5 proc.
Preferowane: luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W październiku klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na październik – 50,6 proc. i listopad – 20,1. Grudniowe imprezy wybrało 11 proc klientów, zaś imprezami w 2022 roku zainteresowanych było 18,3 proc.
Aż 95,7 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,1 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 2,3 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (46 proc.) lub 5* (35 proc.), hotel 3* wybrało 18 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 73 proc. klientów, HB – 14 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 7 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w październiku 5 607 zł (we wrześniu – 5 333 zł).
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce fly.pl, powiedziała: „W październiku przeważały rezerwacje z krótkim terminem wyjazdu, ponad 70 proc. rezerwacji to wyjazdy w październiku i listopadzie. Klienci FLY.PL najczęściej wybierali Egipt (30,2 proc.) i Turcję (21,3 proc.), czyli kierunki, w których lato trwa dłużej.
Na uwagę zasługuje także duży udział Cypru (11,2 proc.) – atrakcyjnego w październiku pod względem zasad wjazdowych – oraz Malty (6,9 proc.). Z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzrost udziału kierunków egzotycznych. W październiku wyjazdy do ciepłych krajów stanowiły 8 proc. sprzedaży. Odnotowaliśmy także zdecydowany wzrost zainteresowania ofertą wyjazdów na 2022 rok (aż 18,3 proc. sprzedaży w październiku, w porównaniu do 4,7 proc. udziału we wrześniu).”
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
25 lipca 2024
Ryanair zarobił w pierwszym kwartale 2024 o prawie połowę mniej. Pasażerowie kupili wyloty w niższych cenach
Ryanair poinformował, że zysk zysk za pierwszy kwartał wynosił 360 mln euro w porównaniu…
0 Komentarzy5 Minuty
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Magdas Hotel: zobacz, jak powstała przyjazna przestrzeń dla uchodźców
W centrum Wiednia, pośród zabytkowych ulic, znajduje się wyjątkowy obiekt – Magdas Hotel,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
17 lipca 2024
Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie – nowa miejscówka na mapie MICE
Rok po otwarciu Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie udostępnia nową przestrzeń…
0 Komentarzy8 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
15 lipca 2024
Targi ITTF Warsaw – cała branża turystyczna w sercu Warszawy
W dniach 21–23 listopada 2024, w Pałacu Kultury i Nauki odbędzie się II edycja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Resabee Dynamic Packaging – personalizowane oferty wycieczek zwiększają zyski biur podróży
Odkryj korzyści dynamicznego pakietowania z Resabee Dynamic Packaging. Spersonalizowane…
0 Komentarzy5 Minuty