Fly.pl – 90 proc. klientów wybiera all inclusive
Z danych Fly.pl wynika, że 30,5 proc. rezerwacji na lato 2020 to wycieczki do Turcji, 20,27 proc. – do Grecji . Dziewięciu na dziesięciu klientów wybiera formułę all inclusive.
Według danych internetowego biura podróży FLY.PL z roku na rok wzrasta liczba rezerwacji First Minute. Pełna oferta wycieczek na sezon 2020 jest dostępna już od końca sierpnia. Od tego czasu zainteresowanie wakacjami na przyszły rok rośnie co miesiąc średnio o 25 proc. Do tej pory najczęściej wybierane terminy to koniec czerwca i lipiec, a także długi weekend majowy. Wczasy w przedsprzedaży najchętniej rezerwowane są od 6 do 8 miesięcy wcześniej.
Kacper Daszke Dyrektor marketingu i e-commerce FLY.PL, powiedział: “Popularność tak zwanych ofert First Minute jest spowodowana wieloma czynnikami. Po pierwsze ceny wyjazdów są dużo niższe niż w sezonie wakacyjnym. Przykładowo rezerwacja w grudniu 5-gwiazdkowego hotelu w Turcji na wakacje w lipcu z wyżywieniem All Inclusive dla rodziny z 2 dzieci, to oszczędność nawet 2000–3000 zł. Po drugie możemy skorzystać z licznych promocji, np. możliwości zmiany rezerwacji, darmowego ubezpieczenia czy parkingu przy lotnisku.
Większe zainteresowanie przedsprzedażą może wynikać również z doświadczenia Klientów – w minionym sezonie letnim ceny wakacji na ostatnią chwilę były wysokie a dostępność obiektów mała. Organizatorzy podróży dużo rozważniej podchodzą do planowania produktu oraz polityki cenowej w okresie przedsprzedaży, a to skutkuje dużo mniejszą ilością ofert Last Minute. Osoby, które w zeszłym roku kupiły wakacje z wyprzedzeniem zyskały nie tylko niższą cenę, ale też gwarancję wypoczynku w najlepszych hotelach, w których w ścisłym sezonie miejsc już po prostu nie było.”
Bezkonkurencyjna Turcja i duży wzrost Tunezji
Prawie 1/3 rezerwacji na rok 2020 to wycieczki do Turcji (30,5 proc.). Drugie miejsce zajmuje Grecja (20,27 proc.). Większą popularnością w porównaniu do analogicznego okresu przedsprzedaży 2019 cieszy się Tunezja (13 proc.) z ponad +24 proc. wzrostem rezerwacji First Minute rok do roku. W czołówce kierunków na urlop w 2020 roku znalazł się też Egipt (10,8 proc.).
Polacy pokochali turecki standard
Według danych Fly.pl wycieczki do Turcji w najbliższym roku będą najpopularniejsze niemal w każdej kategorii. Polacy wybierają tam przede wszystkim wypoczynek w hotelach 5-gwiazdkowych (ok. 70 proc.) i 4-gwiazdkowych (ok. 25 proc.), niemal zawsze w formule All Inclusive (aż 98 proc.). Z przedsprzedaży wynika, że będzie to również najchętniej wybierany kierunek na rodzinne wakacje – ok. 28% rezerwacji z dziećmi to wyjazdy do tego kraju.
Kacper Daszke dodał: „Popularność Turcji rośnie każdego roku, ponieważ ogromna część klientów tam wraca. W Turcji znajdziemy najwyższy standard w najlepszym stosunku jakości do ceny. Bogate All Inclusive (w hotelach często pracują najlepsi szefowie kuchni), duża dostępność atrakcji dla dorosłych i dzieci, całodzienne animacje, aquaparki – to wszystko sprawia, że polecamy Turcję wszystkim, którzy chcą wypoczywać w komfortowych warunkach z licznymi możliwościami na spędzanie czasu.”
All Inclusive rządzi
Dominującą formą wyżywienia jest All Inclusive. Wybiera ją 90 proc. klientów. Ofertę śniadań i obiadokolacji (HB) wybiera nieco ponad 8 proc. klientów, hotel ze śniadaniami (BB) z wyprzedzeniem rezerwuje tylko 1 proc. klientów. Inne typy wyżywienia to m.in. posiłki niestandardowe i noclegi bez wyżywienia.
1/3 spędzi wakacje w hotelu o 5-gwiazdkowym standardzie
Popularność hoteli 5-gwiazdkowych z roku na rok rośnie. W okresie przedsprzedaży ofert na wakacje 2019 obiekty te wybrało 27 proc. osób, a na 2020 już 31 proc.. Niezmiennie najpopularniejsze są hotele 4-gwiazdkowe (42 proc. rezerwacji na 2020 i 48 proc. na 2019), oferujące bardzo dobry standard w cenie niższej niż hotele najwyższej klasy. W 3-gwiazdkowym hotelu urlop w 2020 roku planuje spędzić (tak jak w poprzednim roku) ok. 25 proc. klientów.
POWIĄZANE WPISY
29 marca 2024
Choose Greece prezentuje ofertę grecką na polskim rynku
26 marca 2024 w warszawskim hotelu Polonia Palace odbyło się spotkanie promocyjne…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty