FlixBus zdobywa Ukrainę

archiwum FlixBusa

FlixBus ogłosił plany rozwoju na rynku ukraińskim oraz długoterminową strategię stworzenia najsilniejszej oferty dalekobieżnych podróży autobusowych na Ukrainie.

Na konferencji prasowej w Kijowie przedstawiciele FlixBusa ogłosili rozpoczęcie działalności FlixBusa na Ukrainie. Główne korytarze połączeń planowane są do Polski, Niemiec, Czech, Austrii i na Węgry, rozpoczynające swoje kursy w Kijowie, Charkowie, Dnieprze, Odessie i we Lwowie.

Dyrektorem zarządzającym FlixBusa na Ukrainie został Michał Leman, który obejmuje to stanowisko również w Polsce.

Ma to na celu zapewnienie spójnej oferty między Polską a Ukrainą oraz umożliwienie mieszkańcom Ukrainy dostępu do wszystkich europejskich destynacji w siatce połączeń FlixBusa. FlixBus obsługuje obecnie ponad 350 000 codziennych połączeń do 2000 miejsc w 29 krajach. Ponadto, siatka połączeń FlixBusa umożliwia łatwe przesiadki na jednym bilecie wraz z pełną obsługą klienta.

Michal Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie, powiedział: “Bardzo się cieszę, że po miesiącach analiz i przygotowań możemy wreszcie ogłosić nasze dalsze plany rozwoju na Ukrainie. FlixBus jest obecnie oficjalnie zarejestrowaną firmą na Ukrainie i zatrudnił lokalny zespół z siedzibą w Kijowie. Firma płaci również podatki ukraińskiemu systemowi podatkowemu. Wprowadzając nasze innowacje technologiczne, standardy i bezpieczeństwo na rynek ukraiński, chcielibyśmy stać się solidnym partnerem zarówno dla ukraińskich partnerów autobusowych, pomagając im w rozwoju, jak i dla ukraińskich klientów, którzy będą mogli podróżować po świecie w przystępnych cenach i na wysokim poziomie usług.”

Pierwsze połączenia FlixBusa z Ukrainy i na Ukrainę wystartowały w 2017 r.

Od czerwca br. Kijów, Żytomierz, Równe i Lwów zyskują codzienne połączenia do Niemiec (Berlin, Drezno, Monachium, Lipsk, Stuttgart, Frankfurt, Düsseldorf, Kolonia, Hanower, Karlsruhe, Rostock), na Węgry (Budapeszt), do Polski (Kraków) i Austrii (Wiedeń).

Kursy te obsługuje jeden partner autobusowy – Euroclub. Większość z tych miast to również centra przesiadkowe FlixBusa, gdzie ukraińscy pasażerowie mogą z łatwością, na jednym bilecie, przesiąść się na całkowicie zielone linie w kierunku europejskich miast. FlixBus prowadzi również negocjacje z większą liczbą potencjalnych partnerów autobusowych.

Innowacje i technologie

Sukces FlixBusa jest często łączony z jego unikalnym modelem biznesowym, opartym na ścisłej współpracy z lokalnymi operatorami autobusowymi. FlixBus zajmuje się technologią, sprzedażą biletów, obsługą klienta, planowaniem siatki połączeń, a także marketingiem i sprzedażą, podczas gdy jego lokalni partnerzy są odpowiedzialni za zarządzanie autobusami i kierowcami. W ten sposób startupowi udało się stworzyć największą sieć autobusów międzymiastowych w Europie. W ciągu 6 lat działalności FlixBus nawiązał współpracę z ponad 300 partnerami autobusowymi w całej Europie.

Michał Leman dodał: „Na każdym nowym rynku chcemy rozwijać się wraz z naszymi partnerami autobusowymi, dzieląc między sobą ryzyko i odpowiedzialność. Dzięki temu modelowi biznesowemu i naszej europejskiej siatce połączeń lokalna gospodarka otrzymuje wsparcie nie tylko w zakresie rozwoju rodzimych firm, ale także zwiększenia turystyki i dochodów podatkowych.”