FlixBus – wakacyjny kalendarz i milion biletów od 5 zł

archiwum FlixBus

FlixBus uruchomił wakacyjny kalendarz rezerwacji. Od dzisiaj pasażerowie mogą planować swoje podróże aż do 6 września. Ceny zaczynają się od 5 zł na połączeniach krajowych i 25 zł na międzynarodowych.

Możliwość zakupu biletów obejmuje wszystkie dotychczasowe połączenia, które oferował FlixBus, a także kilka nowych miejscowości z nowej siatki operatora. Systematycznie w trakcie lata będą dodawane kolejne nowe połączenia.

Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska, powiedział: „Aby umożliwić naszym pasażerom zaplanowanie letnich wyjazdów, wydłużamy kalendarz do końca wakacji na wszystkich dotychczas dostępnych połączeniach, a także kilku nowych.
Proces uzyskiwania zezwoleń na nasz nowy rozkład jest w toku. Większości z nich oczekujemy z końcem lipca, także trasy z nowej siatki połączeń będą sukcesywnie uruchamiane w kolejnych tygodniach i włączane na bieżąco do sprzedaży. Chcemy jednak dać możliwość rezerwacji podróży w całym okresie wakacyjnym już teraz. Stąd, niezależnie od procesu uzyskiwania zezwoleń na nowe połączenia, otwieramy kalendarz aż do początku września.”

Otwarcie letniego kalendarza daje pasażerom FlixBusa nie tylko możliwość kupienia biletów z wyprzedzeniem na wszystkie dotychczasowe połączenia, jak np. do Budapesztu, Pragi, Zakopanego czy Gdańska. Wakacje to też nowe destynacje oferowane przez partnerów współpracujących z FlixBusem. Od końca czerwca będzie można skorzystać z połączeń do popularnych nadmorskich miejscowości, takich jak Międzyzdroje, Mielno czy Darłowo. Kierunkiem, który latem cieszy się dużą popularnością jest także Zagrzeb, do którego można dojechać bezpośrednim połączeniem z Krakowa.

Dla zwiększenia komfortu podróży pasażerowie mogą też korzystać z systemu rezerwacji miejsc dostępnego już na wszystkich kursach FlixBusa w Polsce. Dodatkowo, w czerwcu startuje testowa współpraca z kioskiem cyfrowym Publico24, dzięki której na wybranych połączeniach pasażerowie uzyskają bezpłatny dostęp do gazet w wygodnej aplikacji mobilnej. Testy obejmą 30 proc. floty i potrwają sześć tygodni. W każdym objętym testem autokarze klienci znajdą czytelną i łatwą instrukcję korzystania z darmowej prasy. Wśród dostępnych tytułów znajdują się najpopularniejsze w Polsce dzienniki, tygodniki i miesięczniki.

Pierwsze zezwolenia FlixBusa
Pierwszymi liniami, na które europejski lider dalekobieżnych połączeń autobusowych otrzymał zezwolenia są:

• 1201 Warszawa-Krynica Morska (obsługiwana przez PKS Szczecinek) na trasie:
Warszawa – Ostróda – Elbląg – Stegna – Sztutowo – Kąty Rybackie – Krynica Morska

• 1351 Warszawa-Bydgoszcz (obsługiwana przez PKS w Bydgoszczy) na trasie:
Warszawa – Lotnisko Modlin – Płock – Włocławek – Ciechocinek – Toruń – Bydgoszcz

• 1368 Kraków-Częstochowa (obsługiwana przez Mobilis) na trasie:
Kraków – Katowice – Chorzów – Bytom – Lotnisko Katowice-Pyrzowice – Częstochowa

• 1369 Kraków-Cieszyn (obsługiwana przez TPO Pastuszak) na trasie:
Kraków – Sosnowiec – Katowice – Żory – Jastrzębie Zdrój – Zebrzydowice – Cieszyn
Sprzedaż na wyżej wymienionych liniach ruszy w połowie czerwca.

Michał Leman dodał: „Wszystkie zaplanowane połączenia w siatce połączeń do końca tego roku mają już zakontraktowanych partnerów autokarowych. Ze względu na duże zainteresowanie współpracą ze strony polskich przewoźników, analizujemy możliwości dodania kolejnych linii jeszcze w tym roku w oparciu o model współpracy partnerskiej. Rozpoczynamy również proces poszukiwania partnerów na linie planowane na przyszły rok.”

Model biznesowy FlixBusa zakłada ścisłą współpracę z lokalnymi przewoźnikami. Partnerzy odpowiedzialni są za codzienne operacje oraz flotę zielonych autobusów, po stronie FlixBusa leży natomiast marketing, sprzedaż, planowanie sieci, obsługa klienta, oraz rozwój biznesu i technologii