FlixBus: utrzymujemy wszystkie połączenia Polskiego Busa
![Od lewej: Piotr Bezulski, Michał Leman MM](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2017/12/6cd106c6c9eaae691a91562dec3d04eb-scaled.jpg)
Zmiana marki Polskiego Busa na FlixBus nie wiąże się z przejęciem kapitałowym, lecz z podpisaniem długoletniej umowy. Utrzymane zostaną wszystkie połączenia, planowane jest uruchomienie nowych.
Wbrew wcześniejszym doniesieniom prasowym, Polski Bus nie został kupiony ani przejęty przez niemiecki FlixBus. Ten ogólnoeuropejski przewoźnik działa we wszystkich krajach w modelu partnerskim, na zasadzie umowy z wykonawcami. Do grona tych partnerów dołączył PolskiBus.
Współpraca wiąże się co prawda z rebrandingiem autokarów na FlixBus, marka PolskiBus nie znika jednak z rynku. Nadal działać będzie strona internetowa przewoźnika oraz kanały w mediach społecznościowych.
FlixBus to europejski przewoźnik autokarowy, istniejący od 2013 roku, działający w 26 krajach, oferujący 200 tys. połączeń dziennie. Jak szacuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus w Polsce, liczba pasażerów przewoźnika osiągnie w 2017 roku 40 mln. Przewoźnik koncentruje swoją działalność na trasach o średnim (50-400 km) i długim (powyżej 400 km) dystansie.
FlixBus, choć operuje międzynarodowo, nie posiada swojej floty. Wszystkie sprawy związane z obsługą połączeń zostawia partnerom w poszczególnych krajach. Sam zajmuje się sprzedażą, marketingiem i zaawansowaną integracją systemów IT, które pozwalają np. szczegółowo śledzić online rozkład jazdy i wysyłać pasażerom powiadomienia o opóźnieniach. Jak zaznacza Michał Leman, przewagą rynkową FlixBus jest przede wszystkim dostępność wszystkich informacji o połączeniach w aplikacji mobilnej oraz elastyczność zmian w rezerwacji.
FlixBus ma również sprecyzowane wymagania odnośnie do floty, dlatego najbliżsi partnerzy, tacy jak Polski Bus dokonują zmian w swoich autokarach. Oprócz ofoliowania, zmieniającego barwy pojazdu i wprowadzającego markę FlixBus, dokonywane są zmiany wewnątrz pojazdów.
W każdym autokarze zniknie 6 foteli, co ma zapewnić 31 cali miejsca na nogi. Ponadto, przy każdym fotelu musi być zamontowane gniazdko elektryczne. Na wszystkich trasach europejskich dostępne jest wi-fi. Autokary muszą być wyposażone w toalety i nie mogą być starsze niż 6 lat.
Ponieważ podpisanie umowy z Polskim Busem wiąże się z rebrandingiem autokarów, w mediach pojawiła się informacja, że Polski Bus „zniknie” z polskiego rynku. Co nie jest zgodne z prawdą, przewoźnik pozostaje bowiem w rękach Souter Holdings.
„Dzięki tej umowie zyskujemy dostęp do światowej klasy technologii i kanałów sprzedaży oraz całej sieci połączeń FlixBus.” – tłumaczy Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający Polskiego Busa w Polsce.
Do połowy 2018 roku wszystkie autokary Polskiego Busa mają już jeździć w barwach FlixBus. Siatka połączeń się nie skurczy, a wręcz przeciwnie – ma być rozbudowywana, również o połączenia międzynarodowe. Michał Leman zapewnia, że nie zmieni się polityka cenowa przewoźnika, nie znikną bilety za 1 zł.
„Nie po to weszliśmy na polski rynek, by ciąć połączenia i podnosić ceny biletów.” – powiedział podczas konferencji prasowej.
Jak zapowiada, nowa siatka połączeń będzie budowana w oparciu o „huby”, czyli podobnie jak to jest w lotnictwie, o miejsca przesiadkowe. Trzema pierwszymi „hubami” w Polsce mają być: Wrocław, Kraków i Warszawa. W przyszłym roku przewoźnik planuje dodać do floty w Polsce ok. 50-60 autokarów.
Biurom podróży FlixBus oferuje agencyjny model współpracy. W innych krajach Europy posiada również ofertę czarterową. Jak dowiedziała się w rozmowie z Michałem Lemanem WaszaTurystyka.pl, taki model zostanie również wprowadzony w Polsce, jeśli będzie zainteresowanie ze strony branży.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
PLL LOT i Viasat podpisują umowę na dostawę internetu na pokłady Dreamlinerów
Polskie Linie Lotnicze LOT, w ramach modernizacji kabin samolotów Boeing 787 Dreamliner,…
0 Komentarzy3 Minuty
25 lipca 2024
Na lotnisku Charlesa de Gaulle’a powstały prywatne apartamenty lotniskowe i nowe lobby dla pasażerów pierwszej klasy
Air France udostępnił prywatne apartamenty lotniskowe dla pasażerów klasy pierwszej,…
0 Komentarzy5 Minuty
25 lipca 2024
Ryanair zarobił w pierwszym kwartale 2024 o prawie połowę mniej. Pasażerowie kupili wyloty w niższych cenach
Ryanair poinformował, że zysk zysk za pierwszy kwartał wynosił 360 mln euro w porównaniu…
0 Komentarzy5 Minuty
23 lipca 2024
PLL LOT uruchamia nowe połączenie do Lizbony. Codzienne loty od lutego 2025
Lizbona to po Madrycie i Barcelonie trzecia trasa rozkładowa PLL LOT łącząca Polskę z…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Kolejne OTA przegrywa z Ryanairem. Booking.com skazany za naruszenie ustawy o oszustwach komputerowych
Sąd w Delaware wydał jednogłośny werdykt na korzyść Ryanair, stwierdzając, że Booking.com…
0 Komentarzy4 Minuty
18 lipca 2024
Wizz Air doda jesienią trzy trasy z Krakowa. Poleci do Bolonii, Walencji i Bukaresztu
Wizz Air ogłosił otwarcie nowych tras z Krakowa do trzech europejskich miast: Bolonii,…
0 Komentarzy1 Minuty
18 lipca 2024
Wizz Air świętuje 20-lecie specjalnym malowaniem samolotu
Wizz Air podczas ceremonii dostawy w fabryce Airbus w Hamburgu zaprezentował swój 132.…
0 Komentarzy4 Minuty
17 lipca 2024
Ruszył punkt wydawania paszportów tymczasowych na lotnisku w Katowicach
W środę 17 lipca 2024 roku Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA)…
0 Komentarzy4 Minuty