FlixBus testuje autobus dalekobieżny zasilany energią słoneczną

FlixBus wyposażył w panele słoneczne autobus kursujący na trasie międzynarodowej, między Dortmundem a Londynem. Wygenerowana energia słoneczna wykorzystywana jest do zasilania systemów elektrycznych w autobusie, a także skutecznie zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2.
Panele słoneczne zostały zainstalowane na jednym z autobusów partnera Kupers Touringscars z miasta Weert w Limburgii, który kursuje z Dortmundu przez Eindhoven, Antwerpię i Brugię do Londynu. Obecnie autobus kursuje dwa razy w tygodniu. Od kwietnia będzie jeździł jeszcze częściej, a w okresie wakacyjnym nawet codziennie.
Projekt prowadzony jest we współpracy z brytyjską firmą TRAILAR, która oferuje innowacyjne rozwiązania transportowe mające na celu zmniejszenie wpływu pojazdów silnikowych na środowisko. Elastyczne maty solarne dostosowane są do użytku w sektorze transportu i były dotychczas stosowane na ciężarówkach i pojazdach dostawczych. FlixBus jako pierwszy zastosował tę technologię na autobusie kursującym na trasie międzynarodowej.
W trosce o środowisko
Maty solarne zainstalowane na dachu FlixBusa są cienkie i lekkie, co sprawia, że nie zwiększają oporu powietrza. Średnia oszczędność osiągnięta dzięki zastosowaniu tej technologii to 1,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Oznacza to, że przy średnim dystansie 600 kilometrów – dzienna oszczędność paliwa wyniesie około 10 litrów.
Instalacja paneli fotowoltaicznych pozwoli także na zasilanie energią słoneczną całej elektroniki na pokładzie, czyli między innymi portów USB, gniazdek i klimatyzacji. Dzięki temu pasażerowie FlixBusa mogą ładować swoje urządzenia mobilne energią odnawialną, pobieraną z dachu jadącego autobusu.
Podróże neutralne klimatycznie
FlixBus od 2018 roku zintensyfikował działania mające na celu ochronę środowiska. Jako pierwszy na świecie przetestował elektryczne autobusy dalekobieżne na trasach we Francji, w Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych, a także autobusy zasilane ogniwami wodorowymi. Co więcej, FlixBus daje swoim pasażerom możliwość zrekompensowania emisji CO2 z podróży. Obecnie około 6 proc. pasażerów FlixBusa na całym świecie korzysta z tej możliwości, a w Holandii decyduje się na to 9 proc. podróżujących. Kontynuując działania proekologiczne, spółka planuje do 2030 roku być w 100 proc. neutralna dla środowiska.
POWIĄZANE WPISY
25 lutego 2021
TAL Aviation Poland partnerem linii lotniczych Lumiwings
Od 29 marca linie lotnicze Lumiwings uruchomią bezpośrednie loty między Polską i…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lutego 2021
Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
Agenci obsługujący do tej pory ruch służbowy szukają ratunku w obszarze cargo.…
0 Komentarzy4 Minuty
24 lutego 2021
Piotr Pogonowski odszedł z Polonusa
Piotr Pogonowski, dyrektor zarządzający Polonusa poinformował o swoim odejściu z…
0 Komentarzy1 Minuty
23 lutego 2021
Malediwy – Europa Wschodnia rządzi – Polska dołączy, ruszył charter ITAKI
Imponujące wyniki przyjazdowe z krajów Europy wschodniej na Malediwy 70% wzrost. Polska…
0 Komentarzy5 Minuty
22 lutego 2021
Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo
Linia lotnicza Wizz Air uruchomiła automatyczny system zwrotu środków w maju 2020 roku,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lutego 2021
Ruch pielgrzymkowy – szczepienia i LOT dadzą nowy impuls?
Ruch pielgrzymkowy zmarł, szczepienia dają nadzieje. Czy w ofercie LOT pojawią się nowe…
0 Komentarzy5 Minuty
22 lutego 2021
Air France – aplikacja ICC AOK Pass pozwoli na elektroniczną weryfikację testów
11 marca ruszy 4-tygodniowy program pilotażowy na 2 trasach Air France: Paryż (CDG) –…
0 Komentarzy2 Minuty
20 lutego 2021
Rynek GSA dla linii/hoteli i DMC w Polsce krwawi – zmiana modelu?
Rynek GSA w Polsce czeka zmiana. Model oparty na pracy projektowej /free lancerach? A…
0 Komentarzy7 Minuty
19 lutego 2021
Emirates udostępnią agentom więcej funkcji Emirates Gateway
Od 1 lipca linie Emirates będą oferować swoim partnerskim biurom podróży dostęp do…
0 Komentarzy3 Minuty