Flixbus przez rok przyniósł 42 miliony złotych pośrednich wpływów do budżetu
FlixBus działa na polskim rynku już rok. W tym czasie uruchomił 40 krajowych i zagranicznych tras, przewiózł 4 mln pasażerów, a w siatce połączeń znalazło się ponad 80 nowych miast. Przewoźnik podsumował też swój wpływ na polską gospodarkę.
Po roku działalności Flixbusa w Polsce oferta operatora liczy blisko 60 linii i 120 destynacji. Autobusy przewoźnika przejechały łącznie 33 mln km, przewożąc 4 mln pasażerów, a według prognoz do końca 2018 roku liczba ta wzrośnie o co najmniej 0,5 mln.
Małe miejscowości połączone
„W siatce naszych połączeń mamy znacznie więcej miejscowości niż Polski Bus, z którym jesteśmy często porównywani z racji naszej współpracy z Soutel Holdings. Niedawno uruchomiliśmy rejs łączący Wrocław z Dreznem, nie zapominamy też o małych miastach. Naszą filozofię organizowania siatki połączeń doskonale obrazuje przejazd z Gdyni do Pragi, który z racji swej długości pozwolił na dołączenie pośrodku niego przystanku Żnin. Robimy wszystko, by skomunikować z reszta Polski i świata również mniejsze miejscowości” – tłumaczył podczas konferencji prasowej Michał Leman, dyrektor Flixbusa w Polsce.
Obecnie Flixbus dojeżdża do około 40 miast w Polsce poniżej 80 tys. mieszkańców, w tym blisko 20 miejscowości poniżej 20 tys. Dowozi pasażerów na cztery lotniska: w Modlinie, Wrocławiu, Krakowie i Katowicach, posługuje się trzema centrami przesiadkowymi (Wrocław, Warszawa Młociny i Kraków).
Uzdrowiska i Amsterdam zyskują
Największą popularnością cieszyły się następujące kierunki: Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Rzeszów, Katowice, Łódź, a z europejskich: Berlin, Praga, Budapeszt, Wiedeń, Brno, Ostrawa, Drezno. Z nowych miast, które zostały włączone do siatki w tym roku, dużą popularność zyskały kierunki uzdrowiskowe, w tym przede wszystkim Ciechocinek, kierunki nadmorskie, takie jak Krynica Morska, a także nowe kierunki zagraniczne, w tym zwłaszcza Amsterdam.
Obecnie zespół FlixBusa w Polsce przygotowuje się już do uruchomienia siatki połączeń na rok 2019, którą planuje zwiększyć o ok. 50 proc., uwzględniając kolejne miasta i regiony w Polsce. Trwają już negocjacje z nowymi partnerami, a ich liczba wzrośnie dwukrotnie.
Już niebawem pasażerowie będą mogli także korzystać z systemu rozrywki pokładowej, który jest w fazie instalacji i programowania. Finalizowane są równeż prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletów na pokładzie autobusu.
System rezerwacji miejsc
W 2018 roku FlixBus pracował również nad wprowadzaniem udogodnień dla pasażerów, w tym przede wszystkim systemu rezerwacji miejsc. Obecnie system obejmujący wybrane miejsca jest dostępny we wszystkich autobusach, a na dwóch liniach testowo w całym autobusie. W kolejnych miesiącach projekt zostanie rozszerzony, a rezerwacja miejsca będzie możliwa także w aplikacji mobilnej. FlixBus uruchomił w tym roku również funkcję rezerwacji pustego miejsca obok siebie tak, by pasażer mógł cieszyć się większą przestrzenią i prywatnością podczas podróży.
Latem FlixBus otworzył swój pierwszy w Polsce stacjonarny FlixShop na przystanku Metro Młociny. Dodatkowo, pasażerowie kupujący bilet na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej mogą od tego roku dokonywać wygodnych płatności za pośrednictwem systemu Google Pay.
Wpływ FlixBusa na polską gospodarkę
Połączenia FlixBusa w 2018 roku realizowało 18 polskich firm autobusowych, dysponujących flotą ponad 160 autobusów w zielonych barwach i zatrudniających ponad 670 kierowców.
„Suma składek ZUS i składek na ubezpieczenie społeczne w skali całego roku odprowadzona przez pracowników i pracodawców to blisko 17 milionów złotych, a łączne wpływy budżetowe uwzględniające dodatkowo podatki zawarte w cenie paliwa, podatki PIT oraz opłaty za dostęp do infrastruktury wyniosą ponad 42 miliony złotych” – podsumowuje Michał Leman.
Średni rocznik autobusów we flocie FlixBusa to aktualnie 2014, ale partnerzy systematycznie inwestują we flotę i wymieniają autobusy na nowe (średni rocznik z wyłączeniem SHP to 2016). Koszt nowego autobusu to około 1,2-2 milionów złotych.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan
Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest…
0 Komentarzy4 Minuty
1 lutego 2023
LOT: w sezonie letnim wznowimy połączenie z Rzeszowa do Gdańska
Od 2 czerwca do 5 września 2023 roku samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT znów zabiorą…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Zmiany w zarządzie Brussels Airlines
Peter Gerber, obecny prezes zarządu Brussels Airlines, zrezygnował wczoraj (31 stycznia)…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Air France zwiększa liczbę lotów do Chin
Linie lotnicze zapowiadają od 1 lipca wprowadzenie do rozkładu codziennych połączeń do…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2023
Wizz Air: w 2022 przewieźliśmy rekordową liczbę pasażerów – ponad 45 mln osób
Wizz Air świętuje swój rekord, przewożąc ponad 45 milionów pasażerów w roku kalendarzowym…
0 Komentarzy3 Minuty
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
27 stycznia 2023
Nowa inwestycja Air France-KLM – cztery samoloty transportowe i trzy pasażerskie
Grupa Air France-KLM inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny…
0 Komentarzy3 Minuty