FlixBus – 70 proc. pasażerów wybiera transport zbiorowy

archiwum FlixBus

Tegoroczna edycja Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (16-22 września) odbywa się pod hasłem „Przesiadaj się i jedź” i ma na celu promocję idei multimodalności. Koncepcję tę wspiera również FlixBus, który tworzy przystanki w węzłach komunikacyjnych – przy dworcach autobusowych, kolejowych i lotniskach, ułatwiając przesiadki w ramach jednego lub między różnymi środkami transportu.

Co piąty pasażer FlixBusa korzysta z opcji wygodnej przesiadki między połączeniami, a 70 proc. świadomie wybiera dalekobieżny transport zbiorowy pomimo posiadania samochodu osobowego.
Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu skupia się na ochronie środowiska i promocji korzystania z różnych środków komunikacji. Jednocześnie ma na celu minimalizację korzystania z samochodów osobowych, będących jedną z głównych przyczyn zanieczyszczenia środowiska.

Jochen Engert, współzałożyciel i dyrektor generalny FlixMobility: powiedział: „Autobusy dalekobieżne są obecnie jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska środków transportu. Ilość CO2 produkowana przez autokary dalekobieżne mierzona na osobokilometr jest jedną z niższych w porównaniu do innych środków transportu, zwłaszcza samochodów osobowych. Konsumenci coraz chętniej korzystają z opcji współdzielonej mobilności i coraz częściej robią to świadomie z uwagi na środowisko – ponad 70 proc. pasażerów FlixBusa korzysta ze środków dalekobieżnego transportu zbiorowego pomimo dostępu do samochodu osobowego. Dodatkowo, już ponad 4 miliony pasażerów FlixBusa skorzystało z opcji przekazania składki na rzecz ochrony środowiska, dostępnej przy zakupie biletu.”

Miejskie węzły komunikacyjne

W ostatnich latach zauważalny staje się trend, w którym pasażerowie coraz chętniej przesiadają się w ramach jednego lub pomiędzy różnymi środkami transportu, a także podróży częstszych, ale krótszych. Dlatego też tak ważna staje się idea tworzenia miejskich węzłów komunikacyjnych, które ułatwiają pasażerom komfortową podróż i zwiększają ich mobilność.

Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska, dodał: „W myśl koncepcji multimodalności FlixBus planuje swoją siatkę połączeń, tworząc centra przesiadkowe w najpopularniejszych węzłach komunikacyjnych – w Polsce są to Warszawa Zachodnia, Kraków MDA oraz Dworzec Wrocław. Dzięki temu pasażerowie mogą z łatwością przesiadać się między połączeniami, a także mają zapewnioną bliskość do innych środków transportu. 20 proc. pasażerów FlixBusa skorzystało z opcji przesiadki między połączeniami i trend ten się stale rozwija.”

Bez białych plam

FlixBus systematycznie uruchamia swoją usługę w mniejszych miejscowościach. Już ponad 40 proc. siatki połączeń FlixBusa stanowią miasta o populacji mniejszej niż 20 000. Dzięki temu również w polskiej siatce znalazły się punkty, które nie miały wcześniej wielu dogodnych opcji podróży dalekobieżnych, jak np. Jastrzębie-Zdrój, Rybnik czy Grudziądz.

Elektryczna przyszłość

FlixMobility inwestuje także w e-mobilność i jako pierwsza firma na świecie testuje dalekobieżne autobusy elektryczne. Od kwietnia 2018 r. pierwsze w pełni elektryczne autobusy dalekobieżne rozpoczęły kursy między Paryżem a Amiens we Francji. Start drugiego autobusu elektrycznego planowany jest w Niemczech w ramach rozbudowy niemieckiej sieci krajowej. W tym roku w Niemczech wystartowały również pociągi FlixTrain, aby umożliwić pasażerom jeszcze więcej wygodnych opcji podróży.