FlixBus – 4,7 mln pasażerów w Polsce w 2019 roku
W 2019 roku spółka FlixMobility przewiozła łącznie 62 miliony pasażerów, o 37 proc. więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. W Polsce FlixBusem podróżowało w ubiegłym roku 4,7 miliona pasażerów, czyli o 700 000 więcej niż w 2018.
Do wzrostu liczby pasażerów FlixBusa w skali globalnej przyczynił się m.in. dynamiczny rozwój na istniejących rynkach, a także ekspansja globalna, zwłaszcza start w pierwszym azjatyckim kraju – Turcji – poprzez przejęcie tamtejszego lidera przewozów autobusowych, firmy Kamil Koç. W USA, gdzie firma działa od 2018, FlixBus rozpoczął działalność w stanach takich jak Floryda, Nowy Jork, Oregon, Teksas i Waszyngton.
André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility, powiedział: “W ciągu zaledwie siedmiu lat udało nam się zostać największym na świecie operatorem międzymiastowych połączeń autobusowych, oferując obecnie możliwość podróży do 2500 miejsc w 30 krajach. Naszym celem jest oferowanie milionom ludzi przystępnych cenowo, zaawansowanych technologicznie, a także przyjaznych dla środowiska podróży.”
W 2020 roku spółka zapowiada rozpoczęcie operacji w Ameryce Południowej i Indiach. Przedsięwzięcia te zostaną sfinansowane z nowego kapitału, który został pozyskany latem 2019 r., gdy spółka FlixMobility z sukcesem zakończyła rundę finansowania serii F.
Firma zapowiada także dalsze działania proekologiczne związane z realizacją tzw. climate action plan, który zakłada neutralność klimatyczną do 2030 roku. Wśród planowanych inicjatyw znajduje się m.in. kontynuacja testów autobusów elektrycznych oraz prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
W ramach kontynuacji tworzenia platformy mobilności, FlixMobility zamierza również rozwijać dotychczasowe usługi, m.in. wprowadzając w kolejnych krajach usługę carpoolingu pod marką FlixCar, po starcie we Francji w grudniu 2019 roku, oraz usługę kolejową FlixTrain.
Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie, podkreślił: “FlixBus w 2019 roku uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce. Łącznie w ciągu dwóch lat działalności na rynku polskim stworzyliśmy siatkę liczącą 250 kierunków podróży. Dynamiczny rozwój siatki połączeń, w tym również zwiększenie częstotliwości na najbardziej popularnych korytarzach, zaowocowało wzrostem liczby pasażerów o ponad 700 000 – z 4 milionów w 2018 do 4,7 miliona w 2019 roku.”
Aktywności FlixBusa w Polsce w 2019 roku skupiały się również na poprawie jakości obsługi, co przyczyniło się do wyniku 79 proc. zadowolonych pasażerów. FlixBus Polska współpracuje obecnie z ponad 30 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi ok. 1000 kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, a aż 1/3 z nich to autobusy z rocznika 2019.
W 2020 roku polski oddział zapowiada przede wszystkim zwiększenie oferty o 50 proc. poprzez rozwijanie zupełnie nowych korytarzy, a także zwiększanie częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Poznaniu i Gdańsku. Ważnym wydarzeniem w rozwoju firmy będzie także włączenie do oferty połączeń do krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia) i rozwój połączeń na Ukrainę. FlixBus Polska podobnie jak w 2019, tak i w 2020 aktywnie uczestniczyć będzie w realizacji globalnego planu klimatycznego, m.in. poprzez wspieranie lokalnych inicjatyw w tym zakresie. Niewykluczone, że Polska będzie również kolejnym krajem, w którym wystartują testy dalekobieżnych autobusów elektrycznych.
POWIĄZANE WPISY
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
15 kwietnia 2024
Ryanair uruchamia nowy program Future Flyer Academy
Ryanair uruchomił dziś (15 kwietnia) nowy program szkolenia pilotów Future Flyer Academy…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Lotnisko Chopina: w marcu odprawiono ponad 1,5 mln pasażerów
Ruch na Lotnisku Chopina dynamicznie rośnie. W marcu liczba podróżnych była wyższa o 13…
0 Komentarzy4 Minuty