FlixBus – 4,7 mln pasażerów w Polsce w 2019 roku
W 2019 roku spółka FlixMobility przewiozła łącznie 62 miliony pasażerów, o 37 proc. więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. W Polsce FlixBusem podróżowało w ubiegłym roku 4,7 miliona pasażerów, czyli o 700 000 więcej niż w 2018.
Do wzrostu liczby pasażerów FlixBusa w skali globalnej przyczynił się m.in. dynamiczny rozwój na istniejących rynkach, a także ekspansja globalna, zwłaszcza start w pierwszym azjatyckim kraju – Turcji – poprzez przejęcie tamtejszego lidera przewozów autobusowych, firmy Kamil Koç. W USA, gdzie firma działa od 2018, FlixBus rozpoczął działalność w stanach takich jak Floryda, Nowy Jork, Oregon, Teksas i Waszyngton.
André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility, powiedział: “W ciągu zaledwie siedmiu lat udało nam się zostać największym na świecie operatorem międzymiastowych połączeń autobusowych, oferując obecnie możliwość podróży do 2500 miejsc w 30 krajach. Naszym celem jest oferowanie milionom ludzi przystępnych cenowo, zaawansowanych technologicznie, a także przyjaznych dla środowiska podróży.”
W 2020 roku spółka zapowiada rozpoczęcie operacji w Ameryce Południowej i Indiach. Przedsięwzięcia te zostaną sfinansowane z nowego kapitału, który został pozyskany latem 2019 r., gdy spółka FlixMobility z sukcesem zakończyła rundę finansowania serii F.
Firma zapowiada także dalsze działania proekologiczne związane z realizacją tzw. climate action plan, który zakłada neutralność klimatyczną do 2030 roku. Wśród planowanych inicjatyw znajduje się m.in. kontynuacja testów autobusów elektrycznych oraz prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
W ramach kontynuacji tworzenia platformy mobilności, FlixMobility zamierza również rozwijać dotychczasowe usługi, m.in. wprowadzając w kolejnych krajach usługę carpoolingu pod marką FlixCar, po starcie we Francji w grudniu 2019 roku, oraz usługę kolejową FlixTrain.
Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie, podkreślił: “FlixBus w 2019 roku uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce. Łącznie w ciągu dwóch lat działalności na rynku polskim stworzyliśmy siatkę liczącą 250 kierunków podróży. Dynamiczny rozwój siatki połączeń, w tym również zwiększenie częstotliwości na najbardziej popularnych korytarzach, zaowocowało wzrostem liczby pasażerów o ponad 700 000 – z 4 milionów w 2018 do 4,7 miliona w 2019 roku.”
Aktywności FlixBusa w Polsce w 2019 roku skupiały się również na poprawie jakości obsługi, co przyczyniło się do wyniku 79 proc. zadowolonych pasażerów. FlixBus Polska współpracuje obecnie z ponad 30 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi ok. 1000 kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, a aż 1/3 z nich to autobusy z rocznika 2019.
W 2020 roku polski oddział zapowiada przede wszystkim zwiększenie oferty o 50 proc. poprzez rozwijanie zupełnie nowych korytarzy, a także zwiększanie częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Poznaniu i Gdańsku. Ważnym wydarzeniem w rozwoju firmy będzie także włączenie do oferty połączeń do krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia) i rozwój połączeń na Ukrainę. FlixBus Polska podobnie jak w 2019, tak i w 2020 aktywnie uczestniczyć będzie w realizacji globalnego planu klimatycznego, m.in. poprzez wspieranie lokalnych inicjatyw w tym zakresie. Niewykluczone, że Polska będzie również kolejnym krajem, w którym wystartują testy dalekobieżnych autobusów elektrycznych.
POWIĄZANE WPISY
8 marca 2021
Singapore Airlines wprowadzają IATA Travel Pass
Singapurskie Linie Lotnicze Singapore Airlines (SIA), jako pierwszy przewoźnik lotniczy…
0 Komentarzy1 Minuty
8 marca 2021
Zniżka 25 proc. dla rodzin od Corendon Airlines
Corendon Airlines sprawia, że wakacje z dziećmi są jeszcze przyjemniejsze oferując…
0 Komentarzy1 Minuty
4 marca 2021
Wizz Air otworzy bazę w Palermo
Linia Wizz Air ogłosiła dzisiaj otwarcie nowej bazy w Palermo, gdzie w czerwcu 2021 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 marca 2021
Corendon daje 50 proc. zniżki na loty pracownikom biur podróży
Corendon zachęca pracowników biur podróży 50% zniżką na produkt lato. Wyloty z Berlina,…
0 Komentarzy5 Minuty
4 marca 2021
Singapore Airlines – będą opłaty za rezerwacje przez GDS
Od 1 września Singapurskie Linie Lotnicze Singapore Airlines – SIA uruchomią technologię…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2021
Ryanair: będziemy walczyć o zerową emisję CO2
Linia lotnicza Ryanair ogłosiła dołączenie do ambitnej inicjatywy paliwowej „Fueling…
0 Komentarzy3 Minuty
2 marca 2021
Punkt wymazowy na Lotnisku w Modlinie
Na lotnisku w Modlinie został uruchomiony punkt wymazowy, w którym pobierany będzie…
0 Komentarzy1 Minuty
2 marca 2021
Jacek Zawadzki prezesem Polonusa
Wczoraj Rada Nadzorcza Polonus S.A. powołała Jacka Zawadzkiego na stanowisko prezesa…
0 Komentarzy2 Minuty
2 marca 2021
Będziemy latali żabimi skokami jak przed wojną? Szansa dla regionów?
Pandemia zmusza linie lotnicze do kreatywności. Prawdopodobny jest powrót do żabich…
0 Komentarzy4 Minuty