FlixBus – 40 proc. więcej pasażerów niż w ubiegłym roku

FlixBus oferujący międzymiastowe podróże autobusowe, podsumował miniony sezon wakacyjny. Od 1 czerwca do 31 sierpnia zielone autobusy przewoźnika przejechały ponad 10 milionów kilometrów, a liczba pasażerów w stosunku do lata 2020 wzrosła o 40 proc.
Letnia oferta FlixBus Polska obejmowała ponad 200 kierunków, spośród których połowę stanowiły połączenia krajowe. Linie kursujące w czasie wakacji obsługiwane były przez 32 partnerów autobusowych współpracujących z FlixBusem.
Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, powiedział: „Pod względem wielkości, nasza siatka w minionym sezonie wakacyjnym była na poziomie 90 proc. tej sprzed pandemii, czyli lata 2019. Co przy tym istotne, w tym roku udostępniliśmy znacznie więcej kierunków niż w 2019, natomiast część połączeń była realizowanych z mniejszą częstotliwością.
Ponad 10 milionów kilometrów przejechanych we współpracy z naszymi partnerami oznacza aż 14 milionów złotych wpływu do budżetu państwa, z tytułu należnych opłat i podatków. Te liczby są mocnym poparciem faktu, że wsparcie w odbudowie usług transportowych jest bardzo istotne nie tylko dla branży, która jeszcze długo będzie odczuwać skutki pandemii, ale i dla realnych korzyści krajowej gospodarki.”
Spośród 200 miast dostępnych w ofercie FlixBus Polska, pasażerowie w tym roku zdecydowanie chętniej wybierali kierunki krajowe. Największym zainteresowaniem cieszyły się miasta takie jak Szczecin, Zakopane, Poznań, Kraków, Gdańsk, Warszawa, Łódź, Wrocław i Lublin, a w przypadku linii sezonowych – Kołobrzeg, Stegna, Mielno i Władysławowo. Wśród zagranicznych kierunków najbardziej popularne okazały się Berlin, Praga, Wilno, Paryż, Brno, Wiedeń i Budapeszt.
Oferta jesienno-zimowa
FlixBus już z początkiem września rozpoczął optymalizację oferty, przygotowując się na sezon jesienno-zimowy. Zielona siatka połączeń od października będzie mniejsza o około 30% w porównaniu z ofertą letnią.
Michał Leman podkreślił: „Jak co roku po sezonie letnim dostosowujemy podaż do popytu. Zamykamy głównie linie sezonowe, a także zmniejszamy częstotliwość na niektórych korytarzach, tam gdzie po szczycie sezonu zmalało zapotrzebowanie. W dalszym ciągu będziemy oferować dużo opcji bezpiecznych podróży, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, czy to na jesienne wyjazdy weekendowe, czy na przerwę świąteczną.”
Jesienno-zimowy kalendarz FlixBusa w pełni zostanie otwarty w pierwszym tygodniu października i udostępnione w nim zostaną przejazdy do 10 stycznia 2022 r. Oferta na rok 2022 będzie ogłoszona w późniejszym terminie.
POWIĄZANE WPISY
14 marca 2025
Światowy Dzień Wody we Wrocławiu
22 marca na placu Solnym we Wrocławiu odbędzie się piknik z okazji Światowego Dnia Wody.…
0 Komentarzy4 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
14 marca 2025
Wizz Air poleci z Katowic do Billund
W poniedziałek 27 października 2025 r. linia lotnicza Wizz Air obsłuży pierwszy rejs…
0 Komentarzy2 Minuty
14 marca 2025
Ruszył portal analityczny Turystyka+
Główny Urząd Statystyczny we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki uruchamia…
0 Komentarzy2 Minuty
14 marca 2025
Poznaj nieznane Niemcy Północne
Północne Niemcy są coraz bardziej popularne wśród polskich turystów. W ubiegłym roku…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2025
Air France poleci do Arabii Saudyjskiej
Air France rozbudowuje swoją siatkę lotów dalekiego zasięgu o nowy kierunek na Bliskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 marca 2025
Rekordowy luty na Lotnisku Chopina. Ponad 1,5 mln pasażerów w lutym
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2025
TT-Line wprowadza zasilanie z lądu
11 marca 2025 r. na Terminalu Promowym w Świnoujściu z sukcesem przeprowadzono…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2025
Ryanair połączy Katowice z Budapesztem
Linia lotnicza Ryanair zapowiedziała, że w czwartek 3 lipca 2025 r. wykona pierwszy rejs…
0 Komentarzy2 Minuty