FlixBus – 40 proc. więcej pasażerów niż w ubiegłym roku

fot. archiwum FlixBusa

FlixBus oferujący międzymiastowe podróże autobusowe, podsumował miniony sezon wakacyjny. Od 1 czerwca do 31 sierpnia zielone autobusy przewoźnika przejechały ponad 10 milionów kilometrów, a liczba pasażerów w stosunku do lata 2020 wzrosła o 40 proc.

Letnia oferta FlixBus Polska obejmowała ponad 200 kierunków, spośród których połowę stanowiły połączenia krajowe. Linie kursujące w czasie wakacji obsługiwane były przez 32 partnerów autobusowych współpracujących z FlixBusem.

Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, powiedział: „Pod względem wielkości, nasza siatka w minionym sezonie wakacyjnym była na poziomie 90 proc. tej sprzed pandemii, czyli lata 2019. Co przy tym istotne, w tym roku udostępniliśmy znacznie więcej kierunków niż w 2019, natomiast część połączeń była realizowanych z mniejszą częstotliwością.

Ponad 10 milionów kilometrów przejechanych we współpracy z naszymi partnerami oznacza aż 14 milionów złotych wpływu do budżetu państwa, z tytułu należnych opłat i podatków. Te liczby są mocnym poparciem faktu, że wsparcie w odbudowie usług transportowych jest bardzo istotne nie tylko dla branży, która jeszcze długo będzie odczuwać skutki pandemii, ale i dla realnych korzyści krajowej gospodarki.”

Spośród 200 miast dostępnych w ofercie FlixBus Polska, pasażerowie w tym roku zdecydowanie chętniej wybierali kierunki krajowe. Największym zainteresowaniem cieszyły się miasta takie jak Szczecin, Zakopane, Poznań, Kraków, Gdańsk, Warszawa, Łódź, Wrocław i Lublin, a w przypadku linii sezonowych – Kołobrzeg, Stegna, Mielno i Władysławowo. Wśród zagranicznych kierunków najbardziej popularne okazały się Berlin, Praga, Wilno, Paryż, Brno, Wiedeń i Budapeszt.

Oferta jesienno-zimowa

FlixBus już z początkiem września rozpoczął optymalizację oferty, przygotowując się na sezon jesienno-zimowy. Zielona siatka połączeń od października będzie mniejsza o około 30% w porównaniu z ofertą letnią.

Michał Leman podkreślił: „Jak co roku po sezonie letnim dostosowujemy podaż do popytu. Zamykamy głównie linie sezonowe, a także zmniejszamy częstotliwość na niektórych korytarzach, tam gdzie po szczycie sezonu zmalało zapotrzebowanie. W dalszym ciągu będziemy oferować dużo opcji bezpiecznych podróży, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, czy to na jesienne wyjazdy weekendowe, czy na przerwę świąteczną.”

Jesienno-zimowy kalendarz FlixBusa w pełni zostanie otwarty w pierwszym tygodniu października i udostępnione w nim zostaną przejazdy do 10 stycznia 2022 r. Oferta na rok 2022 będzie ogłoszona w późniejszym terminie.

FlixBus wchodzi na rynek rosyjski