Firmy tną koszty podróży służbowych
Aż 41 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP zadeklarowało, że najważniejszym zadaniem firmy na 2017 r. jest ograniczenie kosztów podróży służbowych.
Szacunki biur podróży pokazują, że rynek wyjazdów służbowych w Polsce systematycznie rośnie. Aż 92 proc. średnich firm wysyła pracowników w podróż służbową – wynika z badania Diners Club Polska „Podróże służbowe i kondycja polskich firm”. Delegacje zdarzają się również często w małych firmach (42 proc.) oraz nieco rzadziej w mikrofirmach (29 proc.).
Wyjazdy biznesowe organizują przede wszystkim przedsiębiorstwa prowadzące działalność przemysłową (64 proc.) i handlową (58 proc.). W branży usług, podróże są narzędziem pracy co trzeciej firmy (29 proc.).
Aż 90 proc. przedsiębiorców deklaruje, że podróż służbowa trwa od jednego do dwóch dni. Ponad połowa pracowników MŚP (55 proc.) w delegacje jedzie samochodem firmowym, a co piąty korzysta z samochodu prywatnego. Pociągiem podróżuje 15 proc. delegatów, a z transportu lotniczego korzysta tylko 5 proc. reprezentantów.
41 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP zadeklarowało, że najważniejszym zadaniem firmy na 2017 r. jest ograniczenie kosztów. W 2015 r. taki cel postawiło sobie tylko 9 proc. firm. Przedsiębiorcy nie zamierzają jednak zwalniać pracowników. Ponad połowa (51 proc.) przyznała, że w ciągu najbliższego roku zatrudnienie w ich firmie nie zmieni się, a 13 proc. zamierza zwiększyć liczbę etatów.
Jak wynika z badania Diners Club Polska w prawie połowie firm z sektora MŚP (45 proc.) organizacją wyjazdu służbowego zajmują się pracownicy samodzielnie. Tymczasem wg ekspertów, wdrożenie specjalnych narzędzi organizacyjnych pozwala firmom zaoszczędzić nawet od 2 do 5 proc. kosztów ponoszonych w delegacji.
Paweł Kałudow z Diners Club Polska, powiedział: “To oznacza, że cięcia kosztów dotkną inne obszary działalności firmy, takie jak m.in. delegacje biznesowe. Przedsiębiorcy będą starać się wyszukiwać tańsze oferty przewoźników oraz hoteli, co oznacza, że standard podróży służbowych może ulec znacznemu obniżeniu.
Zamiast obniżać jakość i komfort podróży, warto zastanowić się nad implementacją nowoczesnego narzędzia, które ułatwi proces organizacji i rozliczania delegacji, a tym samym pozwoli wygenerować dodatkowe oszczędności w tym obszarze. Jedno z takich rozwiązań oferuje Diners Club Polska. Przykładowo wirtualna karta Travel Account to specjalny rachunek służący przejrzystemu rozliczaniu wyjazdów służbowych pracowników. Dzięki niej wszystkie operacje firmy związane z wyjazdami przepływają przez jedno konto. Dodatkowo podczas wyjazdu zagranicznego każdy pracownik zostaje objęty szerokim ubezpieczeniem sięgającym nawet 1 mln zł.”
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty