Finnair wprowadza nowe autorskie menu

Finnair rozpoczyna współpracę z wiodącymi fińskimi restauracjami Nokka, G.W. Sundmans, Savoy i Fishmarket. Ich szefowie – Matti Jämsén z G.W. Sundmans, Ari Ruoho z Nokki i Kari Aihinen z Savoya – stworzyli autorskie menu, które będą dostępne w klasie biznes na lotach długodystansowych z Helsinek od stycznia 2015.
W ramach tej współpracy Finnair zaoferuje swoim klientom wyjątkowe potrawy świąteczne oraz uświetni specjalnym menu dołączenie w przyszłym roku Airbusów A350 do floty Finnaira.
Autorskie menu są tworzone ze starannie dobranych składników sezonowych, wykorzystują osobiste inspiracje kulinarne szefów kuchni i odważne mieszanki wyrazistych smaków. Współpraca rozpocznie się pod koniec stycznia 2015 i będzie trwała do wiosny 2016. Menu będzie zmieniane rotacyjnie, co trzy miesiące.
Maarit Keränen, szefowa działu obsługi Finnaira powiedziała: „Kiedy poprzednio podjęliśmy współpracę z najlepszymi fińskimi szefami kuchni, otrzymywaliśmy wiele pozytywnych opinii od klientów na ten temat. Rozpoczynamy ponownie taką współpracę, ponieważ chcemy w dalszym ciągu zapewniać naszym klientom najlepsze, wykwintne posiłki.”
Mia Saari, restauratorka z Royal Restaurants dodała: „Wszystkie restauracje współpracujące z Finnairem należą do grupy Royal Restaurants, obejmującej najlepsze restauracje w Finlandii. Każde z autorskich menu odzwierciedla unikalny i rozpoznawalny styl swojego autora.”
Pierwsze z autorskich menu zostało stworzone przez Matti Jämséna, szefa kuchni w restauracji G.W. Sundmans. Wśród potraw zimowych znajdzie się sieja, glazurowane policzki wieprzowe i dorsz. Jämsén jest reprezentantem Finlandii w Bocuse d’Or – najbardziej prestiżowym konkursie kucharskim na świecie – którego finał odbędzie się w Lyonie 27–28 stycznia 2015 roku.
Autorskie menu Kari Aihinena, szefa kuchni i menedżera w restauracji Savoy, jest inspirowane letnim ogrodem i rojami pszczół. Będzie serwowane na wiosnę 2015 i opiera się na składnikach, takich jak szparagi, sałatki z młodych ziemniaków, miód, oraz piersi kurczaka kukurydzianego.
Menu jesienne zostało ułożone przez Ari Ruoho, szefa restauracji Nokka, który, tworząc je, czerpał inspirację z sezonu żniw. Znajdzie się w nim topinambur (słonecznik bulwiasty, zwany też karczochem jerozolimskim), kawior ze szczupaka północnego i zupa z dyni.
W zimie 2016 roku przyjdzie kolej na autorskie menu restauracji Fishmarket, które opierać się będzie głównie na potrawach z ryb.
POWIĄZANE WPISY
21 maja 2025
Zarezerwuj i wygraj nawet 1000 euro. Wizz Air z finałową akcją promocyjną
W odpowiedzi na duże zainteresowanie pasażerów w trakcie urodzinowego tygodnia, Wizz Air…
0 Komentarzy2 Minuty
20 maja 2025
GTS Poland: oferujemy miejsca w samolotach z dziesięciu polskich lotnisk
Jako firma pośrednicząca w sprzedaży miejsc w samolotach czarterowych GTS Poland w…
0 Komentarzy6 Minuty
19 maja 2025
Emirates z rekordowym zyskiem 6,2 mld USD za rok 2024-25
Grupa Emirates zakończyła rok finansowy 2024–25 z rekordowymi wynikami. Z opublikowanego…
0 Komentarzy3 Minuty
19 maja 2025
Wizz Air przyspiesza uruchomienie nowych tras z Wrocławia
Wizz Air ogłasza przyspieszenie terminu uruchomienia czterech nowych połączeń z…
0 Komentarzy2 Minuty
19 maja 2025
Rekordowy kwiecień na Lotnisku Chopina – 1 820 159 pasażerów
Lotnisko Chopina w Warszawie obsłużyło w kwietniu 1 820 159 pasażerów, co stanowi…
0 Komentarzy3 Minuty
19 maja 2025
FlixBus uruchamia wakacyjne połączenia do Chorwacji. 19 miast i bilety od 149,99 zł.
FlixBus uruchomił sprzedaż biletów na sezon wakacyjny 2025 na trasach z Polski do…
0 Komentarzy2 Minuty
16 maja 2025
KLM-em z Krakowa do Amsterdamu od 10 lat
W najbliższą niedzielę, 18 maja 2025 r. – Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM i…
0 Komentarzy7 Minuty
16 maja 2025
SKY express: rekordowy pierwszy kwartał 2025. Więcej pasażerów, lotów i przychodów
SKY express rozpoczął rok 2025 z silnym wzrostem we wszystkich najważniejszych obszarach…
0 Komentarzy3 Minuty
15 maja 2025
Wizz Air rozszerza obsługę klienta. Wsparcie w języku polskim dostępne online
Wizz Air uruchomił usługę wsparcia w języku polskim jako element programu Customer First…
0 Komentarzy1 Minuty