Finnair i Finavia testują rozpoznawanie twarzy pasażerów
Od 2 do 23 maja Finnair i Finavia, wraz z firmą Futurice, przetestują użycie technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy dla lotów Finnaira na lotnisku w Helsinkach.
W trakcie testów firmy zbierają informacje na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy w porcie lotniczym oraz w systemach i procedurach używanych przez linie lotniczą. Do wzięcia udziału w teście Finnair zaprosił grupę 1000 stałych klientów.
Sari Nevanlinna, szefowa działu usług dodatkowych w Finnair, powiedziała: “Technologia rozpoznawania twarzy może ułatwić podróżnym procedury związane z odlotem i wyeliminować konieczność posiadania karty pokładowej. Ten test dostarczy nam więcej informacji na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy i pomoże nam poznać opinie podróżnych”.
Klienci Finnaira, którzy biorą udział w testach, w celu wysłania do systemu testowego zdjęcia twarzy użyją aplikacji testowej. Podczas odprawy skorzystają z wyznaczonego stanowiska z zainstalowaną technologią rozpoznawania twarzy. Przedstawiciel działu obsługi klienta sprawdzi zgodność informacji i potwierdzi w systemie testowym prawidłową identyfikację twarzy.
Heikki Koski, wiceprezes lotniska w Helsinkach dla Finavii, dodał: “Chcemy, aby podróż przebiegała jeszcze przyjemniej i zależy nam na rozwijaniu usług świadczonych naszym klientom. System rozpoznawania twarzy to zaledwie część większego megatrendu na biometryczną identyfikację, która umożliwi podróżowanie “Z rękami w kieszeniach”, bez potrzeby okazywania dokumentów. Wszystkie informacje dotyczące podróży są digitalizowane, co gwarantuje sprawne i łatwe przejście przez punkty kontrolne na lotnisku. W ubiegłym roku, przetestowaliśmy system identyfikacji twarzy na pracownikach ds. kontroli bezpieczeństwa, wyniki były bardzo obiecujące”.
Tuğberk Duman, kierownik projektu w firmie Futurice, podkreslił: “Wykorzystujemy technologię rozpoznawania twarzy opartą na cechach twarzy, która przekształca jej wizerunek w identyfikatory biometryczne nie do powtórzenia. Umożliwia nam to podczas odprawy identyfikację zarejestrowanych pasażerów bez konieczności przechowywania zdjęć. Ten test dostarczy użytecznych informacji na temat korzystania z tego systemu w miejscach o dużym przepływie klientów i o zaostrzonych środkach bezpieczeństwa”.
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Enter Air osiąga rekordowe wyniki. 2,6 mld zł przychodów i 545 mln zł EBITDA w 2023 roku
W 2023 roku Enter Air osiągnęło rekordowe wyniki, z przychodami wynoszącymi 2,6 mld zł i…
0 Komentarzy7 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
15 kwietnia 2024
Ryanair uruchamia nowy program Future Flyer Academy
Ryanair uruchomił dziś (15 kwietnia) nowy program szkolenia pilotów Future Flyer Academy…
0 Komentarzy2 Minuty