FCM – wsparcie globalnej sieci pomaga przetrwać covidowy kryzys

FCM Travel Express chce przetrwać kryzys na rynku podróży służbowych. Kiedy ruszy z własnym narzędziem do samodzielnych rezerwacji? Jak ograniczono koszty?

FCM Travel Express wiodące biuro na rynku obsługi podróży służbowych w Polsce nie próżnuje w czasach kryzysu. Nowe technologie i lżejsza organizacja przy wsparciu globalnej sieci FCM  mają być receptą na zwycięskie wyjście z opresji.

Nowe narzędzie do samodzielnej rezerwacji – NDC i przystępna cena implementacji

FCM Travel Express chce aktywnie włączyć się do rywalizacji na polu narzędzi do samodzielnej rezerwacji. Już w najbliższych tygodniach polski oddział dostanie do dyspozycji narzędzie przygotowane przez globalną sieć.

Ma ono mieć istotną przewagę w zakresie kosztowym nad tymi oferowanymi przez globalne GDSy. Będzie też oferowało zaimplementowane NDC grupy LH i KL/AF. To bardzo istotna informacja sprzedażowa. Te dwie grupy lotnicze mogą bowiem na rynku polskim posiadać udziały rynkowe rzędu prawie 50%. NDC daje korporacjom znaczne oszczędności.

Ze swoim nowym narzędziem FCM będzie wstanie rywalizować z innymi obecnymi bądź aspirującymi/ innowacyjnymi podmiotami jak Hotailors czy Stery. Sytuacja na rynku narzędzi do samodzielnej rezerwacji robi się naprawdę arcyciekawa.

Raportowanie w czasie rzeczywistym

Inny obszar z którego FCM jest dumny to raportowanie. System oferowany przez to biuro pozwala korporacjom na monitorowanie wydatków na podróże służbowe w zasadzie w czasie rzeczywistym. Znacznie upraszcza to prace travel managerów jak i samych key accountów biura. Niewiele biur obsługujących podróże służbowe w Polsce jest wstanie zaoferować tego typu narzędzie.

Nagrody za jakość obsługi uwiarygadniają ofertę warszawskiego biura

Biuro jest też bardzo dumne z otrzymanych w ostatnim czasie nagród. Wybór FCM Travel Express  w Polsce jako  Leading Travel Managment Company 2020 przez World Travel Awards jest szczególnie cenny gdyż został przyznany na wniosek samych klientów. Podkreśla  wysoki poziom zadowolenia i profesjonalizm obsługi oferowanej przez Polski oddział giganta. Zdecydowanie gdy tylko podróże służbowe ruszą ponownie tego typu referencje będą pomagały akwirować nowych klientów.

Jak przejść covid – lżejsza organizacja, wsparcie globalne i nowe obszary działalności

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z dramatycznej sytuacji na rynku podróży służbowych. Spadki w zakresie sprzedaży biletów sięgają 80%, biura zaczynają też redukować personel. Jaką receptę na przejście kryzysu ma FCM Travel Express.

Także to biuro ograniczyło koszty działalności , jednak skupiono się na outsourcingu w obszarach poza operacyjnych. Trzon operacyjny organizacji pozostaje nie naruszony. To z pewnością pomoże szybciej ruszyć pełną parą gdy tylko rynek pozwoli na złapanie oddechu.

FCM Travel Express  może też liczyć na wsparcie globalnej sieci, która pomaga zarówno w pozyskiwaniu klientów w Polsce jak i krajach regionu. Nowe FCM pipelines(zakontraktowani klienci) zapewniają ponad 40% wzrostu sprzedaży dla FCM Travel Express w roku 2021. Polski oddział mając znacznie niższe koszty niż odziały z zachodniej Europy może korzystać na hubowym podejściu do pozyskiwania/obsługi globalnych klientów. Globalna sieć daje też wspomniane wyżej wsparcie technologiczne jak i wymianę doświadczeń w zakresie reakcji na covidowy kryzys.

Naturalnie biuro szuka też innych recept na przejście kryzysu. Są nimi nowe obszary działalności , tak jak inne podmioty starano się m.in. oferować dodatkowe usługi klientom. Głównie w postaci obsługi prezentowej w okresie świątecznym.

Ciekawym obszarem w którym z pewnością pójdzie część biur TMC jest Cargo. Stanowi ono doskonałe dopełnienie  obsługi podróży służbowych. FCM Travel Express  poważnie rozważa pozyskanie kompetencji także w tym zakresie.

Nadzieje wiążą  też z segmentem MICE. Wiele butikowych agencji eventowo /micowych może nie przetrwać kryzysu. W to miejsce wejdą silniejsze organizacje, takie jak TMC. Dział MICE FCM  Travel Express jest dobrze przygotowany na taką ewentualność. Na dziś widać rosnące zainteresowanie ofertą spotkań organizowanych w Polsce. Zapowiadane otwarcie hoteli pomoże w umocnieniu tej tendencji.