ETI: będziemy egipskim numerem 1 w Polsce

Nasz cel jest oczywisty, chcemy być największym touroperatorem w Polsce pod względem turystów wysyłanych do Egiptu – powiedział w rozmowie z przedstawicielem portalu WaszaTurystyka.pl, Kamil Kurak, dyrektor Express Travel International (ETI).
Kamil Kurak jest dyrektorem ETI w lutym tego roku. Od czerwca touroperator sprzedaje swoją ofertę na rynku polskim. Właścicielem ETI jest sieć hotelowa Red Sea Hotels, która dysponuje 22 tysiącami łóżek hotelowych. Obie firmy bardzo mocno zaangażowały się we współorganizację Kongresu Polskiej Izby Turystyki w Marsa Alam. Uczestnicy Kongresu mieszkali w Hotelu Port Ghalib Palace należącym do sieci Red Sea Hotels, korzystali z wycieczek fakultatywnych organizowanych przez ETI.
Rozmowę przeprowadziliśmy na terenie hotelu Port Ghalib Palace.
Adam Gąsior: Zarówno ETI, jak i Red Sea Hotels bardzo zaangażowały się i swoje środki oraz ludzi w organizację Kongresu PIT. Dlaczego?
Kamil Kurak: Nasz firma jest mocno zainteresowana rynkiem polskim. Nie jest to nasze pierwsze działanie promujące ETI i Egipt. W maju zorganizowaliśmy w warszawskim klubie Mirage uroczystą inaugurację działalności naszego biura, potem wystawialiśmy się na targach w Nadarzynie. Na rynku jest kilku poważnych graczy sprzedających ofertę egipską i musimy się przedstawić agentom polskim. Kongres, na który przyjechało prawie 150 członków PIT jest dobrą do tego okazją. Goście mieszkają w jednym z naszych lepszych hoteli, korzystają z wycieczek, jakie oferujemy w swoich pakietach.
AG: Jak ocenia pan tegoroczny start waszej działalności?
KK: Bardzo pozytywnie. Sprzedaliśmy prawie trzy tysiące imprez, w tym 30 proc. stanowiły wyjazdy 14 dniowe. Najpopularniejsze były oferty z Hurghady, Marsa Alam i Sharm El Sheik.
AG: Jakie plany macie na rok 2018?
KK: W naszym wydrukowanym jesienią katalogu mamy ofertę 30 hoteli, w tym 18 to hotele Red Sea Hotels, na które mamy w Polsce wyłączność. Na razie nie obserwujemy wielkiego boomu na first minute, za to świetnie sprzedaje się grudzień, praktycznie wyprzedany. Jesienią 2018 roku wydamy nowy katalog. Do tego czasu liczę, że sprzedamy ok. 10 tysięcy miejsc.
AG: Ile osób pracuje w ETI na ten sukces?
KK: W polskim biurze oprócz mnie, zatrudnione są cztery osoby. Od stycznia będzie ich pięcioro. Oprócz tego są osoby zajmujące się marketingiem, księgowością, prawem
AG: Co jest waszym największym atutem?
KK: Na pewno wysokiej klasy hotele 4 i 5 gwiazdkowe w najlepszych kurortach na Morzem Czerwonym. Wśród nicha warto wymienić nasz najdroższy hotel (tylko dla dorosłych) – Macadi SPA Hotel w Macadi Bay i najpopularniejszy – Grand Resort w Hurghadzie (najlepsza proporcja między niską ceną a wysoką jakością).
W każdej z miejscowości goście mają do dyspozycji polskojęzycznego rezydenta.
Wielkim naszym atutem jest współpraca z liniami Air Cairo. Na razie latamy z Warszawy i Katowic – po dwa loty tygodniowo do Hurghady i Marsa Alam i po jednym do Sharm El Sheik, planujemy uruchomić loty także z Gdańska i Poznania. Chcę podkreślić, że w samolotach Air Cairo limit bagażu to aż 30 kilogramów a podczas rejsu podawane są ciepłe posiłki, co jest rzadkością.
AG: A jaki cel sobie stawiacie długoterminowy?
KK: Stać się egipskim numerem 1 na polskim rynku. My znamy Egipt, ETI działa w nim od ponad dwudziestu lat, mamy najlepsze kontakty, mamy swoją sieć hoteli. Tego nie ma konkurencja, więc cel jest realny.
Rozmawiał: Adam Gąsior
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2023
Rekordowy rok 2022 dla Go Global Travel. „Miliard euro przychodu jest w naszym zasięgu”
Należąca do grupy Go Global Travel polska spółka Merigo, specjalizująca się w systemach…
0 Komentarzy8 Minuty
27 marca 2023
Nowy projekt Nekery. Akademia Rezydentów rusza w kwietniu
Projekt „Akademia Rezydentów”, przeznaczony jest dla młodych ludzi, planujących karierę w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2023
Join Up! uruchamia wakacyjną promocję dla rodzin z dziećmi
Join Up! nowy na polskim rynku, lecz będący już od kilkunastu lat w Europie touroperator,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2023
Anex Tour wchodzi na polski rynek. W 2023 chcą obsłużyć 200 tys. klientów
Tureckie biuro podróży w ostatnich dniach zorganizowało wydarzenie dla branży…
0 Komentarzy1 Minuty
22 marca 2023
Esky: Polacy wiosną wybiorą się na city breaks w Europie
Według ekspertów z eSky.pl tegorocznej wiosny podróżnicy z Polski w zdecydowanej…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty
17 marca 2023
Efe Türkel odchodzi z Join Up
Efe Türkel, po niespełna pół roku zrezygnował ze stanowiska prezesa Join Up! Polska,…
0 Komentarzy1 Minuta
16 marca 2023
Zima w biurach podróży: klienci zapłacili więcej, ale wyjechali tłumniej niż rok temu
Ponad milion Polaków zdecydowało się wyjechać tej zimy z biurami podróży – zarówno na…
0 Komentarzy12 Minuty