ETI: będziemy egipskim numerem 1 w Polsce
Nasz cel jest oczywisty, chcemy być największym touroperatorem w Polsce pod względem turystów wysyłanych do Egiptu – powiedział w rozmowie z przedstawicielem portalu WaszaTurystyka.pl, Kamil Kurak, dyrektor Express Travel International (ETI).
Kamil Kurak jest dyrektorem ETI w lutym tego roku. Od czerwca touroperator sprzedaje swoją ofertę na rynku polskim. Właścicielem ETI jest sieć hotelowa Red Sea Hotels, która dysponuje 22 tysiącami łóżek hotelowych. Obie firmy bardzo mocno zaangażowały się we współorganizację Kongresu Polskiej Izby Turystyki w Marsa Alam. Uczestnicy Kongresu mieszkali w Hotelu Port Ghalib Palace należącym do sieci Red Sea Hotels, korzystali z wycieczek fakultatywnych organizowanych przez ETI.
Rozmowę przeprowadziliśmy na terenie hotelu Port Ghalib Palace.
Adam Gąsior: Zarówno ETI, jak i Red Sea Hotels bardzo zaangażowały się i swoje środki oraz ludzi w organizację Kongresu PIT. Dlaczego?
Kamil Kurak: Nasz firma jest mocno zainteresowana rynkiem polskim. Nie jest to nasze pierwsze działanie promujące ETI i Egipt. W maju zorganizowaliśmy w warszawskim klubie Mirage uroczystą inaugurację działalności naszego biura, potem wystawialiśmy się na targach w Nadarzynie. Na rynku jest kilku poważnych graczy sprzedających ofertę egipską i musimy się przedstawić agentom polskim. Kongres, na który przyjechało prawie 150 członków PIT jest dobrą do tego okazją. Goście mieszkają w jednym z naszych lepszych hoteli, korzystają z wycieczek, jakie oferujemy w swoich pakietach.
AG: Jak ocenia pan tegoroczny start waszej działalności?
KK: Bardzo pozytywnie. Sprzedaliśmy prawie trzy tysiące imprez, w tym 30 proc. stanowiły wyjazdy 14 dniowe. Najpopularniejsze były oferty z Hurghady, Marsa Alam i Sharm El Sheik.
AG: Jakie plany macie na rok 2018?
KK: W naszym wydrukowanym jesienią katalogu mamy ofertę 30 hoteli, w tym 18 to hotele Red Sea Hotels, na które mamy w Polsce wyłączność. Na razie nie obserwujemy wielkiego boomu na first minute, za to świetnie sprzedaje się grudzień, praktycznie wyprzedany. Jesienią 2018 roku wydamy nowy katalog. Do tego czasu liczę, że sprzedamy ok. 10 tysięcy miejsc.
AG: Ile osób pracuje w ETI na ten sukces?
KK: W polskim biurze oprócz mnie, zatrudnione są cztery osoby. Od stycznia będzie ich pięcioro. Oprócz tego są osoby zajmujące się marketingiem, księgowością, prawem
AG: Co jest waszym największym atutem?
KK: Na pewno wysokiej klasy hotele 4 i 5 gwiazdkowe w najlepszych kurortach na Morzem Czerwonym. Wśród nicha warto wymienić nasz najdroższy hotel (tylko dla dorosłych) – Macadi SPA Hotel w Macadi Bay i najpopularniejszy – Grand Resort w Hurghadzie (najlepsza proporcja między niską ceną a wysoką jakością).
W każdej z miejscowości goście mają do dyspozycji polskojęzycznego rezydenta.
Wielkim naszym atutem jest współpraca z liniami Air Cairo. Na razie latamy z Warszawy i Katowic – po dwa loty tygodniowo do Hurghady i Marsa Alam i po jednym do Sharm El Sheik, planujemy uruchomić loty także z Gdańska i Poznania. Chcę podkreślić, że w samolotach Air Cairo limit bagażu to aż 30 kilogramów a podczas rejsu podawane są ciepłe posiłki, co jest rzadkością.
AG: A jaki cel sobie stawiacie długoterminowy?
KK: Stać się egipskim numerem 1 na polskim rynku. My znamy Egipt, ETI działa w nim od ponad dwudziestu lat, mamy najlepsze kontakty, mamy swoją sieć hoteli. Tego nie ma konkurencja, więc cel jest realny.
Rozmawiał: Adam Gąsior
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty