eSky.pl: oskarżenia Ryanaira są bezzasadne

Rzecznik prasowy firmy eSky.pl przysłał do redakcji portalu WaszaTurystyka.pl oświadczenie odnoszące się do wczorajszego komunikatu Ryanaira, w którym władze przewoźnika oskarżyły internetowe biura podróży, że są winne tego, że jego klienci nie dostali zwrotów.
Przypomnijmy, że Ryanair ogłosił, że pośredniczące biura podróży online, nieautoryzowane strony internetowe, takie jak Kiwi.com, Esky.pl, Fru.pl przekazują fałszywe dane kontaktowe klienta Ryanairowi i dodają nazwiska klientów do „wirtualnych” kart kredytowych, które blokują zwrot pieniędzy bezpośrednio na konto klienta….
…W wielu przypadkach te nieautoryzowane biura podróży oszukują klientów, pobierając wyższe opłaty, a następnie dokonują rezerwacji na stronie internetowej Ryanair podając fałszywe dane kontaktowe klientów i kart kredytowych, a następnie żądają zwrotu pieniędzy bezpośrednio na własne konto, a w niektórych przypadkach odmawiając przekazania środków klientom.
W odpowiedzi firma eSky.pl wydała oświadczenie:
Oto treśc oświadcenia eSky.pl:
Odnosząc się do komunikatu linii lotniczej Ryanair z dnia 9 lipca, w ocenie firmy eSky.pl takie działanie jest próbą wykorzystania pandemii COVID-19 do agresywnego przejmowania klientów OTA (internetowych biur podróży), które mają możliwość prezentowania ofert setek linii lotniczych, aby klient sam mógł porównać i zdecydować, która jest dla niego najlepsza. Dodatkowo Klienci eSky.pl mogą skorzystać z produktów typu MultiLine, łączących w ramach jednej podróży loty różnych przewoźników, dzięki czemu mogą znaleźć opcję najbardziej dopasowaną do swoich potrzeb.
Pragniemy również poinformować, że przed i na samym początku pandemii realizacja zwrotów za niewykorzystane bilety lotnicze ww. linią przebiegała bez zakłóceń. Następnie po zmianie polityki w zakresie anulowanych lotów przez linię Ryanair, tj. wstrzymanie zwrotów pieniężnych i oferowanie voucherów przez przewoźnika, przekazaliśmy je zgodnie z regulacjami linii do naszych Klientów. Wskazywanie na brak bądź niewłaściwe dane Klientów jako powód braku zwrotu środków przez Ryanair jest bezzasadne, zwłaszcza że dotychczas wszystkie procesy przebiegały bezproblemowo.
Ponadto szybkość zwrotu środków przez poszczególne linie lotnicze ma krytyczne znaczenie w szybkości realizowanych zwrotów do Klientów. W aktualnej sytuacji trudno jest bowiem oczekiwać od internetowych biur podróży, aby kredytowały przewoźników na taką skalę. Wykorzystywanie takiej sytuacji przez przewoźnika przeciwko Klientom nie powinno mieć miejsca.
POWIĄZANE WPISY
2 czerwca 2023
Fly.pl odnotowuje rekordową sprzedaż w maju. Polacy wybierają wycieczki do Turcji, Egiptu i Grecji
Biuro podróży Fly.pl odnotowało kolejny rekordowy miesiąc sprzedaży w maju. W porównaniu…
0 Komentarzy2 Minuty
2 czerwca 2023
Itaka rusza z nowym projektem videocastów
Itaka rozszerza swoje działania promocyjne, aby w nowy sposób dotrzeć do klientów. Już…
0 Komentarzy1 Minuty
2 czerwca 2023
Maciej Szczechura od lipca prezesem Rainbow, Grzegorz Baszczyński będzie w radzie nadzorczej
Grzegorz Baszczyński, dotychczasowy Prezes Zarządu, przechodzi do Rady Nadzorczej. Spółką…
0 Komentarzy4 Minuty
1 czerwca 2023
Leo Express wprowadza codzienne połączenia między Pragą a Krakowem
Leo Express ogłosił zwiększenie liczby połączeń między Pragą a Krakowem o trzy dodatkowe…
0 Komentarzy1 Minuty
1 czerwca 2023
Katarzyna Szepczyńska nową dyrektorką departamentu ubezpieczeń turystycznych w Europa Ubezpieczenia
Katarzyna Szepczyńska dołączyła do zespołu Europy Ubezpieczenia, wzmacniając ich pozycję…
0 Komentarzy2 Minuty
31 maja 2023
Warsztaty Meet Tenerife w Polsce – promocja turystycznego potencjału wyspy
W ostatnich dniach w czterech miastach w Polsce odbyły się warsztaty Meet Tenerife, które…
0 Komentarzy3 Minuty
31 maja 2023
Kenia na mapie Rainbow. Nowy kierunek lotów z Wrocławia
W sezonie zima 2023/24, biuro podróży Rainbow po raz pierwszy zaoferuje klientom loty z…
0 Komentarzy4 Minuty
31 maja 2023
Stara Drukarnia odzyskuje dawny wygląd. Rewitalizacja zabytkowej kamienicy w Szczecinie
Przy skrzyżowaniu ulic Dworcowej i św. Ducha w Szczecinie stoi budynek o historii…
0 Komentarzy2 Minuty
29 maja 2023
PLL LOT zwiększa liczbę rejsów na trasie Poznań-Warszawa
Linie Lotnicze LOT ogłosiły zwiększenie liczby rejsów na trasie Poznań-Warszawa,…
0 Komentarzy1 Minuty