eSky: ceny biletów lotniczych spadają
W 2017 roku eSky sprzedał o 46 proc. więcej biletów lotniczych niż w 2016 roku. Średnia cena zakupu dwóch biletów spadła o prawie 8 proc.
Serwis turystyczny eSky podsumował rok 2017 pod kątem preferencji podróżnych Polaków. Z zebranych danych wynika, że coraz więcej osób samodzielnie organizuje swoją podróż i decyduje się na zakup biletu lotniczego, rezerwację hotelu oraz wynajem samochodu we własnym zakresie.
Według serwisu o 46 proc. wzrosła liczba dokonanych rezerwacji biletów lotniczych, a hoteli aż o 107 proc. względem roku 2016.
Z raportu eSky wynika także, że spadają ceny biletów lotniczych. Średni koszt zakupu 2 biletów lotniczych wynosił w 2017 roku 1 053,95 złotych, w porównaniu do 1 144,99 złotych w 2016 roku. Polacy kupili w ubiegłym roku prawie 115 tysięcy polis turystycznych, średnio wydając na nie 55 złotych.
Polacy podróżują coraz częściej i chętniej organizują podróż – zarówno związaną z urlopem i wypoczynkiem, jak i pracą zawodową – we własnym zakresie. Sprzyjają temu spadające ceny biletów lotniczych oraz rozwój siatki połączeń tanich przewoźników.
Z danych serwisu eSky wynika, że najchętniej kupujemy bilety lotnicze linii RyanAir 36,19 proc. wszystkich biletów), WizzAir (31,22 proc.), LOT (9,67 proc.), Lufthansy (3,01 proc.) oraz easyJet (2,75 proc.).
W czołówce najczęściej wybieranych kierunków znalazły się: Londyn (10 proc. użytkowników serwisu eSky), Rzym (5,26 proc.), Barcelona (4,27 proc.), Paryż (2,81 proc.), Mediolan (2,32 proc.), Lizbona (1,98 proc.), Ateny (1,69 proc.). Średni czas pobytu w hotelu zarezerwowanym w serwisie eSky wynosił 2 dni.
Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager Poland z eSky Group, powiedział: „Tanie linie lotnicze nadal stoją na czele przewoźników najchętniej wybieranych przez Polaków, dla których najważniejszym czynnikiem determinującym wybór jest cena biletu. Nawet ubiegłoroczne problemy RyanAir i konieczność odwołania setek połączeń nie zmieniły stosunku podróżnych do tego przewoźnika, który cieszy się największą popularnością wśród użytkowników serwisu eSky. Na podstawie danych z naszego serwisu widać także, że Polacy chętnie wybierają tzw. city-breaks czyli krótkie, często weekendowe wyprawy do europejskich miast.”
Według raportu, oprócz tradycyjnie wyjazdowych okresów wakacji tj. lipca i sierpnia, a także chętnie wykorzystywanych na wypoczynek długich weekendów (w tym Majówki i Bożego Ciała), najwyższą intensywność podróży eksperci eSky odnotowali w okresie przedświątecznym i świątecznym tj. od 11 d 31 grudnia.
Tomasz Kaczmarek dodał: „Wyjeżdżamy chętnie także pod koniec czerwca i września – czyli tuż po tzw. „wysokim sezonie” – gdy kurorty nie są już tak przepełnione, ceny hoteli spadają a pogoda nadal dopisuje. Zwłaszcza cena hotelu jest istotną zmienną, ponieważ o ile średni koszt zakupu biletów lotniczych spadł, o tyle cena wynajęcia pokoju lub apartamentu wzrosła sprawiając, że podróżujący szukają na tym polu dodatkowych oszczędności. Z wyliczeń serwisu eSky wynika, że w 2016 roku byliśmy skłonni na hotel średnio wydać 912,18 złotych, podczas gdy w 2017 roku już tylko 697,85 złotych skracając jednocześnie czas podróży z 6 do 5 dni.”
POWIĄZANE WPISY
29 marca 2024
Choose Greece prezentuje ofertę grecką na polskim rynku
26 marca 2024 w warszawskim hotelu Polonia Palace odbyło się spotkanie promocyjne…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty