eSky: ceny biletów lotniczych spadają
W 2017 roku eSky sprzedał o 46 proc. więcej biletów lotniczych niż w 2016 roku. Średnia cena zakupu dwóch biletów spadła o prawie 8 proc.
Serwis turystyczny eSky podsumował rok 2017 pod kątem preferencji podróżnych Polaków. Z zebranych danych wynika, że coraz więcej osób samodzielnie organizuje swoją podróż i decyduje się na zakup biletu lotniczego, rezerwację hotelu oraz wynajem samochodu we własnym zakresie.
Według serwisu o 46 proc. wzrosła liczba dokonanych rezerwacji biletów lotniczych, a hoteli aż o 107 proc. względem roku 2016.
Z raportu eSky wynika także, że spadają ceny biletów lotniczych. Średni koszt zakupu 2 biletów lotniczych wynosił w 2017 roku 1 053,95 złotych, w porównaniu do 1 144,99 złotych w 2016 roku. Polacy kupili w ubiegłym roku prawie 115 tysięcy polis turystycznych, średnio wydając na nie 55 złotych.
Polacy podróżują coraz częściej i chętniej organizują podróż – zarówno związaną z urlopem i wypoczynkiem, jak i pracą zawodową – we własnym zakresie. Sprzyjają temu spadające ceny biletów lotniczych oraz rozwój siatki połączeń tanich przewoźników.
Z danych serwisu eSky wynika, że najchętniej kupujemy bilety lotnicze linii RyanAir 36,19 proc. wszystkich biletów), WizzAir (31,22 proc.), LOT (9,67 proc.), Lufthansy (3,01 proc.) oraz easyJet (2,75 proc.).
W czołówce najczęściej wybieranych kierunków znalazły się: Londyn (10 proc. użytkowników serwisu eSky), Rzym (5,26 proc.), Barcelona (4,27 proc.), Paryż (2,81 proc.), Mediolan (2,32 proc.), Lizbona (1,98 proc.), Ateny (1,69 proc.). Średni czas pobytu w hotelu zarezerwowanym w serwisie eSky wynosił 2 dni.
Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager Poland z eSky Group, powiedział: „Tanie linie lotnicze nadal stoją na czele przewoźników najchętniej wybieranych przez Polaków, dla których najważniejszym czynnikiem determinującym wybór jest cena biletu. Nawet ubiegłoroczne problemy RyanAir i konieczność odwołania setek połączeń nie zmieniły stosunku podróżnych do tego przewoźnika, który cieszy się największą popularnością wśród użytkowników serwisu eSky. Na podstawie danych z naszego serwisu widać także, że Polacy chętnie wybierają tzw. city-breaks czyli krótkie, często weekendowe wyprawy do europejskich miast.”
Według raportu, oprócz tradycyjnie wyjazdowych okresów wakacji tj. lipca i sierpnia, a także chętnie wykorzystywanych na wypoczynek długich weekendów (w tym Majówki i Bożego Ciała), najwyższą intensywność podróży eksperci eSky odnotowali w okresie przedświątecznym i świątecznym tj. od 11 d 31 grudnia.
Tomasz Kaczmarek dodał: „Wyjeżdżamy chętnie także pod koniec czerwca i września – czyli tuż po tzw. „wysokim sezonie” – gdy kurorty nie są już tak przepełnione, ceny hoteli spadają a pogoda nadal dopisuje. Zwłaszcza cena hotelu jest istotną zmienną, ponieważ o ile średni koszt zakupu biletów lotniczych spadł, o tyle cena wynajęcia pokoju lub apartamentu wzrosła sprawiając, że podróżujący szukają na tym polu dodatkowych oszczędności. Z wyliczeń serwisu eSky wynika, że w 2016 roku byliśmy skłonni na hotel średnio wydać 912,18 złotych, podczas gdy w 2017 roku już tylko 697,85 złotych skracając jednocześnie czas podróży z 6 do 5 dni.”
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty