Enter Air: pasażerowie nie chcą latać z Radomia
W przeprowadzonej na pokładach samolotów Enter Air ankiecie jedynie 5 proc. pasażerów zadeklarowało, że najchętniej podróżowałoby na wakacje z lotniska w Radomiu. Odpowiedzi na zadane przez przewoźnika pytania udzieliło 9 129 pasażerów na 228 lotach startujących z Lotniska Chopina w Warszawie.
Pasażerowie podróżujący na wakacje samolotami Enter Air mogli udzielić anonimowych odpowiedzi na pytania, dotyczące kontrowersyjnego pomysłu przeniesienia lotów czarterowych do Radomia. Przewoźnik spytał też swoich pasażerów o to jakim środkiem transportu docierają na lotnisko, jak często i w jakim gronie wyjeżdżają na wakacje.
Badanie zostało przeprowadzone od 30 czerwca do 28 lipca 2019 r. Ankiety rozdano na wszystkich 228 lotach Enter Air startujących w tym okresie z Warszawy do 43 destynacji wakacyjnych, zlokalizowanych w 18 krajach takich jak Grecja, Hiszpania czy Turcja, jak również bardziej egzotycznych kierunków jak Kenia, Wyspy Zielonego Przylądka czy Zanzibar.
Wśród pasażerów byli klienci wszystkich głównych partnerów Enter Air – największych w Polsce touroperatorów: Itaka Holdings, TUI Poland, Rainbow Tours czy Coral Travel. Łącznie przewoźnik otrzymał 9 129 wypełnionych ankiet, na podstawie których przeanalizował preferencje swoich pasażerów.
Grzegorz Polaniecki, członek Zarządu i dyrektor generalny Enter Air, powiedział: „Administracja państwowa i porty lotnicze dążą do wyrzucenia polskich turystów z Lotniska Chopina, które ma stać się portem przesiadkowym dla zagranicznych pasażerów. Opinie ekspertów są bardzo krytyczne wobec takiego pomysłu, dlatego zdecydowaliśmy się spytać o zdanie najbardziej zainteresowanych, czyli naszych pasażerów. Odpowiedzi, które otrzymaliśmy od ponad 9 tysięcy osób są jednoznaczne. Jedynie 5% ankietowanych chce latać z Radomia i są to przede wszystkim osoby, które mieszkają niedaleko i będą na lotnisko w Radomiu miały po prostu bliżej. Wyniki ankiety nie pozostawiają wątpliwości, że lotnisko w Radomiu to projekt realizowany wbrew pasażerom, który nie ma logicznego uzasadnienia. Na projekt zmarnowane zostaną ogromne pieniądze, które mogłyby posłużyć na poprawę infrastruktury tam gdzie to jest realnie potrzebne.”
POWIĄZANE WPISY
4 marca 2021
Wizz Air otworzy bazę w Palermo
Linia Wizz Air ogłosiła dzisiaj otwarcie nowej bazy w Palermo, gdzie w czerwcu 2021 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 marca 2021
Corendon daje 50 proc. zniżki na loty pracownikom biur podróży
Corendon zachęca pracowników biur podróży 50% zniżką na produkt lato. Wyloty z Berlina,…
0 Komentarzy5 Minuty
4 marca 2021
Singapore Airlines – będą opłaty za rezerwacje przez GDS
Od 1 września Singapurskie Linie Lotnicze Singapore Airlines – SIA uruchomią technologię…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2021
Ryanair: będziemy walczyć o zerową emisję CO2
Linia lotnicza Ryanair ogłosiła dołączenie do ambitnej inicjatywy paliwowej „Fueling…
0 Komentarzy3 Minuty
2 marca 2021
Punkt wymazowy na Lotnisku w Modlinie
Na lotnisku w Modlinie został uruchomiony punkt wymazowy, w którym pobierany będzie…
0 Komentarzy1 Minuty
2 marca 2021
Jacek Zawadzki prezesem Polonusa
Wczoraj Rada Nadzorcza Polonus S.A. powołała Jacka Zawadzkiego na stanowisko prezesa…
0 Komentarzy2 Minuty
2 marca 2021
Będziemy latali żabimi skokami jak przed wojną? Szansa dla regionów?
Pandemia zmusza linie lotnicze do kreatywności. Prawdopodobny jest powrót do żabich…
0 Komentarzy4 Minuty
25 lutego 2021
TAL Aviation Poland partnerem linii lotniczych Lumiwings
Od 29 marca linie lotnicze Lumiwings uruchomią bezpośrednie loty między Polską i…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lutego 2021
Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
Agenci obsługujący do tej pory ruch służbowy szukają ratunku w obszarze cargo.…
1 Komentarz4 Minuty