Enter Air – 45 mln złotych zysku w I półroczu
W pierwszym tego roku półroczu przychody Enter Air wyniosły 633 mln zł w i były o 29 proc. wyższe w porównaniu z 490 mln zł w tym samym okresie 2018 r. Zysk netto wyniósł 44,9 mln złotych.
Zysk operacyjny wzrósł o 84,2 proc. do 81,9 mln zł. Zysk netto w analizowanym okresie 2019 r. ukształtował się na poziomie 44,9 mln zł i tym samym wzrósł o 191 proc. z 15,4 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przewoźnik wypracował w pierwszym półroczu wynik EBITDA na poziomie 180 mln zł wobec 40,8 mln zł rok wcześniej.
Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air, powiedział: „Mamy za sobą kolejny rekordowo dobry okres, a wyniki Enter Air wyróżniają się pozytywnie także na tle branży w Europie. Wzrost przychodów był konsekwencją zwiększonego popytu na nasze usługi wywołanego wzrostem rynku oraz słabą kondycją konkurencji. Udało nam się także poprawić efektywność dzięki naszemu nowoczesnemu modelowi działania, który przy rosnącej skali daje nam elastyczność pozwalającą na coraz lepsze wykorzystanie zasobów. W tegorocznym w sezonie letnim latamy na 25 samolotach, czyli na 5 maszynach więcej niż rok temu. Rynek turystyczny pomimo ostatnich zawirowań jest w bardzo dobrej kondycji, a popyt na podróże turystyczne ciągle rośnie.
Zawirowania nie wpłynęły na nas negatywnie. Od zawsze stawialiśmy na pracę z dużymi i stabilnymi biurami podróży, które konsekwentnie wzmacniają swoją pozycję, podczas gdy ich konkurenci upadają. W ciągu ostatnich 2 lat odeszło z rynku także wielu naszych konkurentów i ubyło ponad 500 samolotów, a Enter Air jest obecnie w czołówce linii turystycznych Europy. Jako przewoźnik jesteśmy sprawdzonym partnerem dzięki wysokiej doskonałości operacyjnej. Bankructwo jednej z największych grup turystycznych na świecie, posiadającej ponad 100 samolotów, to kolejny przykład potwierdzający jak istotne jest utrzymywanie nisko-kosztowego modelu biznesowego oraz konserwatywne podejście w planowaniu rozwoju. Podobnie jak w przypadku zeszłorocznego upadku Small Planet, uważnie obserwujemy rynek aby wykorzystać kolejną szansę na dalszy rozwój Enter Air .”
W maju 2019 r. Enter Air został partnerem strategicznym i udziałowcem posiadającym 49 proc. akcji szwajcarskiej linii lotniczej Chair Airlines.
Wartość podpisanej umowy to 2 mln USD (około 7,7 mln zł). Chair Airlines ma w swojej flocie trzy samoloty Airbus A319 i od pięciu lat prowadzi przewozy na rynkach europejskich, w Afryce i na bliskim wschodzie.
Do realizacji w pełni zakontraktowanego sezonu letniego Enter Air wykorzystuje 21 samolotów Boeing 737-800 oraz wypożyczone w ramach umowy wet-lease dwa Boeingi 737-800 (od słowackiej linii Go2Sky) i dwa Airbusy A320 (od bułgarskiej firmy Electra). We flocie przewoźnika znajdują się także dwie maszyny Boeing 737 MAX 8, które zostały odebrane w grudniu 2018 r. i styczniu 2019 r. Ze względu na zdarzenia lotnicze z udziałem tego typu samolotów, polskie i europejskie władze lotnicze zdecydowały o czasowym wstrzymaniu operacji wszystkimi samolotami 737 MAX, do czasu wyjaśnienia przyczyn i wdrożenia działań korygujących. Po wznowieniu lotów samolotami tego typu, Enter Air zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wystąpi do producenta o odszkodowanie za czas w którym nie mógł korzystać z tych maszyn.
Enter Air kontynuuje przyjętą politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami, w związku z czym w lipcu 2019 r. wypłacona została dywidenda w łącznej kwocie 12,3 mln zł, tj. 0,7 zł na akcję.
POWIĄZANE WPISY
25 lutego 2021
TAL Aviation Poland partnerem linii lotniczych Lumiwings
Od 29 marca linie lotnicze Lumiwings uruchomią bezpośrednie loty między Polską i…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lutego 2021
Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
Agenci obsługujący do tej pory ruch służbowy szukają ratunku w obszarze cargo.…
0 Komentarzy4 Minuty
24 lutego 2021
Piotr Pogonowski odszedł z Polonusa
Piotr Pogonowski, dyrektor zarządzający Polonusa poinformował o swoim odejściu z…
0 Komentarzy1 Minuty
23 lutego 2021
Malediwy – Europa Wschodnia rządzi – Polska dołączy, ruszył charter ITAKI
Imponujące wyniki przyjazdowe z krajów Europy wschodniej na Malediwy 70% wzrost. Polska…
0 Komentarzy5 Minuty
22 lutego 2021
Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo
Linia lotnicza Wizz Air uruchomiła automatyczny system zwrotu środków w maju 2020 roku,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lutego 2021
Ruch pielgrzymkowy – szczepienia i LOT dadzą nowy impuls?
Ruch pielgrzymkowy zmarł, szczepienia dają nadzieje. Czy w ofercie LOT pojawią się nowe…
0 Komentarzy5 Minuty
22 lutego 2021
Air France – aplikacja ICC AOK Pass pozwoli na elektroniczną weryfikację testów
11 marca ruszy 4-tygodniowy program pilotażowy na 2 trasach Air France: Paryż (CDG) –…
0 Komentarzy2 Minuty
20 lutego 2021
Rynek GSA dla linii/hoteli i DMC w Polsce krwawi – zmiana modelu?
Rynek GSA w Polsce czeka zmiana. Model oparty na pracy projektowej /free lancerach? A…
0 Komentarzy7 Minuty
19 lutego 2021
Emirates udostępnią agentom więcej funkcji Emirates Gateway
Od 1 lipca linie Emirates będą oferować swoim partnerskim biurom podróży dostęp do…
0 Komentarzy3 Minuty