Emirates stawiają na szkolenia medyczne personelu

W 2016 r. linie Emirates zorganizowały łącznie 23 000 godzin szkoleń medycznych dla personelu pokładowego i pilotów, ucząc ich podstaw udzielania pomocy pasażerom na pokładzie.
Linie Emirates w 2016 roku wykonały łącznie ponad 194 000 lotów a 60 razy ich samoloty zmieniły miejsce lądowania ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia pasażera. Jeden taki przypadek kosztuje linie Emirates od 50 do ponad 600 tysięcy dolarów w zależności od charakteru przekierowania – kosztów paliwa, cateringu, lądowania i obsługi naziemnej, nawigacji lotniczej, zmiany rezerwacji biletów i połączenia przesiadkowego, a także wszelkich innych opłat związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa załodze i pasażerom.
Adel Al Redha, wiceprezes i dyrektor operacyjny linii Emirates, powiedział: “Nie możemy liczyć na odzyskanie strat poniesionych w wyniku zmiany miejsca lądowania, jednak naszym największym priorytetem jest dobro naszych klientów. Linie lotnicze różnie postępują w przypadku zagrożenia zdrowia pasażera, ponieważ nie ma żadnych międzynarodowych przepisów w tym zakresie. W liniach Emirates zawsze kierujemy się przede wszystkim dobrem pasażera, dlatego nasz personel został odpowiednio przeszkolony i dysponuje sprzętem na wypadek zagrożenia zdrowia lub życia osób znajdujących się na pokładzie. Dzięki temu jest w stanie właściwie ocenić sytuację i podjąć stosowne do niej działania.”
Szkolenie załogi i wyposażenie
Wszyscy członkowie załogi przechodzą ogólny kurs wstępny zgodny z wymogami Głównego Urzędu Lotnictwa Cywilnego ZEA, szkolenie okresowe utrwalające ich umiejętności oraz dodatkowe szkolenie szczegółowe z obsługi pokładowego sprzętu medycznego.
Na szkolenie medyczne personelu pokładowego Emirates składa się część zarówno teoretyczna, jak i praktyczna. Jego uczestnicy uczą się rozpoznawać i opanowywać nie tylko najbardziej typowe sytuacje, ale przede wszystkim radzić sobie z przypadkami rzadszymi, lecz poważnie zagrażającymi życiu i działać pod presją czasu.
Zagadnienia obejmują m.in. podstawowe zabiegi resuscytacyjne (RKO), a także postępowanie w przypadku napadu astmy, zaburzeń pracy serca, epilepsji, reakcji alergicznych, urazów, a nawet porodu. Ponadto piloci uczęszczają na kursy poświęcone hipoksji, malarii, gorączce denga, urazom, resuscytacji krążeniowo-oddechowej, zadławieniom i kwestiom BHP.
Oprócz tego linie Emirates zainwestowały ponad 7 mln dolarów w instalację i przegląd sprzętu medycznego na pokładzie samolotów, przeznaczając dodatkowo 1,7 mln dolarów rocznie na jego konserwację. Na wyposażeniu każdego samolotu Emirates znajdują się: apteczki, butle tlenowe, resuscytator, defibrylator, oprogramowanie telemedyczne oraz całodobowy system satelitarny łączący załogę bezpośrednio z konsultantami specjalizującymi się w medycynie lotniczej, którzy pomagają ocenić stan pasażera w czasie rzeczywistym.
Właściwa decyzja
Personel Emirates łączy się ze służbą medyczną średnio 20 razy na 100 tys. przewiezionych pasażerów. Większość konsultacji nie kończy się przekierowaniem lotu, jednak wsparcie specjalistów pomaga załodze w podjęciu najlepszej decyzji i zapewnieniu odpowiedniej pomocy poszkodowanym pasażerom, zwłaszcza w sytuacji, gdy wśród podróżujących nie ma lekarzy.
Wewnętrzne zespoły specjalistów Emirates w zakresie medycyny lotniczej, planowania lotów i nadzoru operacyjnego w ścisłej współpracy ustalają szczegółowe scenariusze i regularnie aktualizują zasady postępowania w przypadku zmiany miejsca lądowania – w miarę rozwoju globalnej siatki połączeń przewoźnika i postępów w myśli medycznej, pokładowej technologii medycznej i technikach szkoleniowych.
Adel Al Redha dodał: “Jeśli musimy przekierować samolot, naszym celem jest jak najszybsze zapewnienie pomocy lekarskiej poszkodowanemu pasażerowi. Z pomocą naszych konsultantów medycznych i zespołu Emirates ds. nadzoru operacyjnego identyfikujemy najlepsze miejsce, w którym pasażer może otrzymać stosowną pomoc i gdzie władze lotniska odpowiednio zajmą się pasażerami i samolotem. Samolot może zostać przekierowany w miejsce, w którym koszty leczenia są wysokie, dlatego przed podróżą pasażerowie powinni zastanowić się nad wykupieniem odpowiedniego ubezpieczenia.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









