Emirates rozpoczynają gruntowną modernizację floty

fot. Emirates

Linie Emirates rozpoczęły realizację modernizacji wnętrz kabin 120 samolotów Airbus A380 i Boeing 777. To dwa największe samoloty, które są obecnie w eksploatacji. 

Projekt jest wielomiliardową inwestycją mającą na celu zapewnienie klientom Emirates najwyższego poziomu usług pokładowych w nadchodzących latach. Oficjalnie rozpocznie się w listopadzie i będzie zarządzany przez zespół inżynierów Emirates.

Cel projektu

Celem projektu jest całkowite zmodernizowanie czterech samolotów Emirates miesięcznie nieprzerwanie przez ponad dwa lata. Po odświeżeniu i powrocie do służby 67 samolotów A380, liftingowi poddane zostaną 53 samoloty Boeing 777. Projekt zakończy się w kwietniu 2025 r., jego efektem będzie zamontowanie prawie 4 tys. zupełnie nowych foteli w klasie ekonomicznej premium, 728 odnowionych apartamentów w klasie pierwszej oraz ponad 5 tys. zmodernizowanych foteli w klasie biznes.

Ponadto zmodernizowane zostaną również dywany i schody, a panele wewnątrz kabin będą odświeżone nowymi odcieniami i motywami, m.in. ikonicznymi drzewami ghaf, które pochodzą ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Żadne inne linie lotnicze nie przeprowadziły modernizacji na taką skalę we własnym zakresie, nie mają też planu takiego przedsięwzięcia. Dlatego zespoły inżynieryjne Emirates intensywnie planują i testują, aby usprawnić proces, zidentyfikować i usunąć wszelkie możliwe problemy jeszcze przed rozpoczęciem prac.

Próby rozpoczęły się w lipcu na A380, gdzie inżynierowie rozebrali każdą kabinę kawałek po kawałku i rejestrowali każdy krok. Od demontażu siedzeń i paneli, po śruby i wkręty, każda czynność była testowana, mierzona w czasie i planowana. Potencjalne przeszkody w ukończeniu montażu nowej klasy ekonomicznej premium lub modernizacji pozostałych trzech kabin w ciągu zaledwie 16 dni zostały zasygnalizowane i udokumentowane, aby zespoły ekspertów mogły je przeanalizować i rozwiązać.

W ramach programu w Centrum Inżynieryjnym Emirates  powstaną nowe, specjalnie zbudowane warsztaty, w których zostaną przemalowane, obszyte i obite na nowo fotele klasy biznes i ekonomicznej. Apartamenty klasy pierwszej zostaną starannie zdemontowane i wysłane do specjalistycznej firmy w celu wymiany skóry, podłokietników i innych materiałów.

Testy i nieoczekiwane rozwiązania

Podczas testów inżynierowie odkryli kilka nieoczekiwanych rozwiązań, okazało się, że ciężarówki gastronomiczne mogą przewozić części przeznaczone do renowacji z samolotu do warsztatu w celu ich odświeżenia. Pojazdy te mają drzwi o odpowiedniej szerokości i oferują wystarczająco dużo miejsca.

Program modernizacji rozpocznie się w listopadzie, tymczasem powołano interdyscyplinarny zespół, który będzie regularnie analizował proces planowania, rozwiązywał wszelkie problemy i śledził aktualizacje dotyczące różnych aspektów projektu, takich jak zaopatrzenie, personel i szkolenia.

Nowe kabiny klasy ekonomicznej premium, które oferują luksusowe fotele, więcej miejsca między fotelami i obsługę rywalizującą z ofertą biznesową wielu innych linii lotniczych, aktualnie są dostępne dla klientów Emirates podróżujących na popularnych trasach A380 do Londynu, Paryża i Sydney. Od końca roku więcej pasażerów będzie mogło doświadczyć nowych kabin klasy ekonomicznej premium, ponieważ program modernizacji nabierze tempa.

Linie Emirates podpisały umowę z Aegan. Osiem nowych połączeń do Grecji