Emirates kupią dwa nowe Airbusy A380
Linie Emirates poinformowały o zamówieniu dwóch nowych samolotów Airbus A380, które mają zostać dostarczone w czwartym kwartale 2017 roku. Już teraz przewoźnik dysponuje największą na świecie flotą Airbusów A380 złożoną z 75 maszyn, przy czym czeka na dostawę 65 kolejnych. Łącznie z dodatkowymi dwoma Airbusami napędzanymi silnikami Rolls-Royce Trent 900, całkowita liczba samolotów A380, które znajdą się we flocie Emirates, wyniesie 142.
Tim Clark, prezes linii Emirates, powiedział: „Do końca 2017 roku linie Emirates wycofają z eksploatacji 30 starszych samolotów. Jednocześnie, ponieważ chcemy utrzymać tempo wzrostu, otrzymamy 24 nowe Boeingi 777 i 33 nowe Airbusy A380 – w tym dwa dodatkowe, które właśnie zamówiliśmy. Wpisuje się to w naszą strategię, która zakłada utrzymanie nowoczesnej i wydajnej floty oraz obsługę pasażerów na najwyższym poziomie. Zawsze powtarzaliśmy, że samoloty A380 przyniosły sukces liniom Emirates. Niezwykle ułatwiają realizację połączeń do bardzo obłożonych lotnisk i cieszą się pozytywną opinią naszych pasażerów. Co więcej, zapotrzebowanie na nasze usługi A380 wzrasta wraz z rozwojem siatki połączeń obsługiwanych przez ten samolot i coraz większą liczbą podróżnych, którzy mieli okazję znaleźć się na jego pokładzie.
Dwa nowe samoloty będą dostępne w konfiguracji dwuklasowej. Na ich pokładzie znajdą się najlepsze wśród przewoźników produkty Emirates, w tym słynny salon pokładowy, w którym pasażerowie klasy pierwszej i biznes mogą spotykać się, rozmawiać i nawiązywać nowe kontakty, wielokrotnie nagradzany system rozrywki pokładowej ice, oferujący ponad 2 500 kanałów, i darmowy dostęp do sieci bezprzewodowej.
Wkrótce samoloty A380 Emirates zaczną latać do Pragi, Tajpej i Wiednia, a tym samym siatka połączeń A380 przewoźnika rozszerzy się do 42 kierunków na całym świecie.
Airbus szacuje, że zamówienia przewoźnika na samoloty A380 utrzymują w sposób bezpośredni, pośredni i indukowany 41 tys. miejsc pracy w Europie. Około 70 proc. z nich przypada po równo na Francję i Niemcy, 17 proc. znajduje się w Wielkiej Brytanii, a pozostałe 5 tysięcy w Hiszpanii. Są to stanowiska dla wysoko wykwalifikowanych pracowników, które mają pozytywny wpływ na łańcuch dostaw wysokiej wartości, przynosząc tzw. efekt mnożnikowy w krajach, w których znajdują się zakłady produkcyjne firmy Airbus.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
15 kwietnia 2024
Ryanair uruchamia nowy program Future Flyer Academy
Ryanair uruchomił dziś (15 kwietnia) nowy program szkolenia pilotów Future Flyer Academy…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Lotnisko Chopina: w marcu odprawiono ponad 1,5 mln pasażerów
Ruch na Lotnisku Chopina dynamicznie rośnie. W marcu liczba podróżnych była wyższa o 13…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie łączą Warszawę z Atenami
11 kwietnia 2024 roku Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły połączenia pomiędzy Warszawą a…
0 Komentarzy1 Minuty
10 kwietnia 2024
Finnlines wypłynął z Malmö na nowej trasie do Świnoujścia
Przedsiębiorstwo żeglugowe Finnlines niedawno ogłosiło uruchomienie nowego połączenia…
0 Komentarzy2 Minuty