ECK i UOKiK przypomną o prawach pasażera. Kampania pojawi się na lotniskach i w środkach transportu
Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ruszają z kampanią informacyjną, która przypomni, jakie są prawa pasażera w sektorze lotniczym. Kampania, która rozpocznie się 1 lipca, będzie polegała na wyświetlaniu materiałów informacyjnych w wybranych środkach transportu zbiorowego oraz portach lotniczych. Jej celem jest poinformowanie pasażerów o ich uprawnieniach w sytuacjach takich jak opóźnienia, odwołane loty czy problemy z bagażem.
W 2022 roku po bezpłatną i pozasądowo pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego zgłosiło się prawie 7 tys. osób, z czego 40 proc. stanowiły zapytania związane z problemami lotniczymi. ECK wspólnie z UOKiK w okresie wakacji dotrą więc do pasażerów z informacjami o przysługujących im prawach.
Od 1 lipca w wybranych pojazdach transportu zbiorowego w Warszawie, Poznaniu i Trójmieście oraz w niektórych portach lotniczych będą wyświetlane materiały informacyjne. Kampania ma za zadanie informować, że w sytuacji opóźnionego i odwołanego lotu lub problemu z bagażem podróżujący mają określone uprawnienia, jak i obowiązki. Wskazuje również miejsce, gdzie pasażerowie mogą uzyskać potrzebne informacje oraz zwrócić się po pomoc w razie trudności w porozumieniu się z zagraniczną linią lotniczą.
Takim punktem jest m.in. działające przy UOKiK Europejskie Centrum Konsumenckie, które pomaga w rozwiązywaniu problemów z zagranicznym przedsiębiorcą z innego kraju UE, a także z Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii.
Napisanie reklamacji jest proste
Przy okazji kampanii ECK i UOKiK zachęcają do korzystania z bezpłatnych narzędzi, dostępnych na stronie konsument.gov.pl, takich jak zestawienie formularzy skarg wybranych europejskich linii lotniczych, kalkulator praw pasażerów linii lotniczych oraz gotowe szablony reklamacji, które mają ułatwić pasażerom proces dochodzenia swoich praw w przypadku problemów z przewoźnikami lotniczymi.
POWIĄZANE WPISY
29 września 2023
WOT prezentuje nową publikację. Poznaj Warszawę „Nad dachami”
Warszawska Organizacja Turystyczna zaprezentowała swoją najnowszą publikację, "Nad…
0 Komentarzy1 Minuty
28 września 2023
Nowy, bezpośredni kierunek czarterowy z Katowice Airport – wyspa Margarita w Wenezueli
Biuro podróży Rainbow rozpoczęło sprzedaż wakacji na wenezuelskiej wyspie Margarita z…
0 Komentarzy3 Minuty
28 września 2023
Ryanair zapowiada jesienno-zimowe cięcia w rozkładzie lotów. Dostawy Boeingów opóźnione
Ryanair, poinformował dziś (czwartek, 28 września) o cięciach w rozkładzie lotów na zimę…
0 Komentarzy2 Minuty
27 września 2023
Ryanair ogłosił zimowy rozkład lotów z Poznania. Dwie nowe trasy i trzy zbazowane samoloty
Ryanair przekazał informację o zimowym rozkładzie lotów 2023/2024 dla Poznania z 23…
0 Komentarzy3 Minuty
27 września 2023
Ryanair rozpoczyna świąteczną wyprzedaż biletów
Ryanair, uruchomił dzisiaj (27 września) wyprzedaż miejsc w swoich samolotach, oferując…
0 Komentarzy1 Minuty
27 września 2023
B&B Hotels planuje nowe inwestycje przy centrach handlowych
Sieć B&B Hotels, planuje ekspansję na polskim rynku, koncentrując się na projektach typu…
0 Komentarzy3 Minuty
26 września 2023
Analiza Kiwi.com: millenialsi najchętniej wybierają city breaki
Kiwi.com, firma zajmująca się technologią turystyczną oraz wyszukiwarka tanich lotów,…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2023
Wakacje 2024: Polacy planują wypoczynek z dużym wyprzedzeniem
Oferty na lato 2024 dostępne są od ponad dwóch miesięcy, a zainteresowanie nimi rośnie z…
0 Komentarzy9 Minuty
26 września 2023
Flix ogłasza rekordowe wyniki za pierwsze półrocze 2023. Wzrost przychodów o 54 proc.
Flix ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku. Ponad 36 mln pasażerów na całym…
0 Komentarzy4 Minuty