easyJet – rekordowy sierpień

archiwum easyJet

W sierpniu samoloty easyJet przewiozły 7 064 931 pasażerów, oznacza to wzrost w porównaniu do sierpnia 2014 roku o 6,8 proc.

To największa liczba obsłużonych przez linie pasażerow w miesiacu a sierpień jest już siódmym miesiącem, w którym z usług easyJet skorzystało ponad 7 milionów pasażerów.
Z kolei współczynnik obłożenia miejsc w sierpniu 2015 roku osiągnął najwyższy poziom w historii – 94,4 proc. Jest on wyższy od zeszłoroczengo o 0,2 punktu procentowego.

Dobre wyniki easyJet zrekompensują wysokie koszty lotów przy przednich wiatrach, wyższe niż prognozowano koszty zakłóceń w całej sieci (szczególnie w kwietniu), dwa pożary na rzymskim Fiumicino, 8 milionów GBP wpłaty na rzecz Eurocontrol oraz koszty związane z wyższym współczynnikiem obłożenia miejsc. Ceny paliwa i poziom kursów wymiany walut pozostają na zakładanym wcześniej poziomie. Zyski przed opodatkowaniem za cały rok finansowy kończący się 30 września 2015 roku są prognozowane na poziomie 675-700 milionów GBP (w porównaniu do wcześniej prognozowanych – 620-660 milionów GBP).

Carolyn McCall, prezes easyJet powiedziała: „Najnowsze wyniki doskonale odzwierciedlają siłę easyJet, która jest oparta na koncentracji na potrzebach klientów oraz unikalnej kombinacji najlepszej siatki połączeń, która jest oparta na współpracy z głównymi portami lotniczymi
w Europie, najlepszej ofercie cenowej, przyjaznej obsłudze oraz wprowadzanych przez linię wiodących cyfrowych innowacjach. Wyniki pokazują, że maksymalne skupienie się easyJet na silnym popycie brytyjskich pasażerów na wyjazdy do miejscowości turystycznych oraz miast na terenie całej Europy było bardzo dobrym posunięciem i umożliwi linii ustanawianie nowych rekordów zysków i korzyści na przestrzeni całego roku.”