E-Sky: w 2021 roku Polacy najchętniej podróżowali samolotem po Polsce

Na 1. miejscu rankingu najpopularniejszych kierunków podróży Polaków w 2021 opracowanego przez e-Sky, uplasowała się Polska bilety na trasach krajowych kupiło ponad 40 proc. klientów e-Sky – w ubiegłym roku podróżowaliśmy samolotem znacznie częściej na trasach krajowych niż w 2020 roku. Najczęściej Polacy latali do Krakowa, Warszawy i Gdańska.
Tuż za Polską w rankingu najpopularniejszych kierunków uplasowały się Włochy, które awansowały z 4. na 2. miejsce. Największą popularnością cieszyły się tradycyjnie Mediolan i Rzym, a także Bari oraz Sardynia.
Kolejno w rankingu uplasowała się Wielka Brytania, która w 2020 roku była na 2. pozycji – jedna rzecz się nie zmieniła, Polacy latają najczęściej do Londynu.
Na 4. pozycji rankingu znajdziemy Hiszpanię. Co ciekawe, Hiszpania w 2021 roku awansowała do ścisłej czołówki rankingu z 6. miejsca w 2020 roku. W okresie wakacyjnym oraz wczesną jesienią Polacy najczęściej latali do Barcelony, oraz Alicante, z kolei w okresie zimowym największą popularnością cieszyły się Wyspy Kanaryjskie, w szczególności Teneryfa oraz Fuerteventura. Top 5 rankingu zamyka Ukraina.
W Top 10 najpopularniejszych kierunków podróży znalazły się także Niemcy, Norwegia, Szwecja oraz Grecja.
Ceny biletów w 2021 roku w górę
W ubiegłym roku średnia cena biletów lotniczych była wyższa o 15 proc. niż w 2020 roku głównie za sprawą wzrostu cen na loty wewnątrzkrajowe oraz loty interkontynentalne. Średnia cena biletu lotniczego w jedną stronę wyniosła 865 zł. W podziale na typ lotu cena kształtowała się następująco: lot domestic (wewnątrzkrajowy) – 384 zł, lot international – 357 zł, lot intercontinental – 1855 zł.
Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy w eSky.pl, powiedział: „Co ciekawe, w porównaniu do zarówno 2019, jak i 2020 roku najbardziej podrożały bilety na loty interkontynentalne. Jeszcze w 2019 roku za bilet w jedną stronę płaciliśmy średnio 1450 zł, a w 2020 roku 1555 zł. Warto również zaznaczyć, że ceny biletów na połączenia international, np. z Polski do krajów europejskich w 2021 roku wzrosły względem 2020 roku, lecz są nadal tańsze niż w 2019 roku o średnio 7 proc.”.
Więcej ubezpieczeń podróżnych
Liczba sprzedanych ubezpieczeń turystycznych w serwisie eSky.pl w 2021 roku wzrosła o 23 proc. Największą popularnością cieszyło się ubezpieczenie All Risk, które umożliwia rezygnację z podróży z różnych względów prywatnych (np. zachorowanie, cofnięcie wniosku urlopowego, czy choroba zwierzęcia).
Deniz Rymkiewicz dodał: „W obliczu pandemii znaczenie ubezpieczenia istotnie wzrosło. To nie tylko poczucie bezpieczeństwa, ale przede wszystkim realne korzyści. W 2019 roku jedynie 15 proc.rezerwacji posiadało jedno z ubezpieczeń podróżnych, w 2020 decydował się na nie co trzeci klient serwisu eSky, a w 2021 roku już prawie co drugi klient.”
POWIĄZANE WPISY
18 lipca 2025
Nekera: z Gdańska do Stambułu. City break i objazdówki w nowej ofercie zimowej
Od 14 stycznia 2026 roku biuro podróży Nekera, we współpracy z Polskimi Liniami…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2025
Nowości w zimowej ofercie Rainbow: święta w Laponii, narty w Dolomitach i sylwester w europejskim stylu
W aktualnej ofercie biura podróży znalazły się również m.in. wyjazdy narciarskie z…
0 Komentarzy4 Minuty
17 lipca 2025
Rainbow wprowadza nową akcję promocyjną. Tańsze wakacje między 21:00 a 6:00
Rainbow wdraża kolejną cykliczną promocję – „Nocne Buszowanie”. Nowa akcja skierowana do…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lipca 2025
80 proc. Polaków dokupuje ubezpieczenie na zagraniczne wakacje. Coraz bardziej dbamy o bezpieczeństwo
Coraz więcej Polaków nie wyobraża sobie zagranicznych wakacji bez dodatkowego…
0 Komentarzy5 Minuty
15 lipca 2025
Nowy trend w MICE: hybrydowe spotkania wzmacniają sektor hotelarski
Branża MICE w Warszawie zakończyła sezon konferencyjny 2024/2025 z rosnącą liczbą…
0 Komentarzy5 Minuty
15 lipca 2025
Wakacyjne trendy Polaków w Google: Hiszpania wyprzedza Włochy, a all inclusive zyskuje na popularności
Rozpoczął się sezon wakacyjny, a dane z wyszukiwarki Google pokazują wyraźny zwrot w…
0 Komentarzy5 Minuty
14 lipca 2025
Rusza 4. edycja Szlaku Maślanki Mrągowskiej
Maślanka Mrągowska po raz kolejny wyznacza kierunek wakacyjnej przygody. Czwarta odsłona…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lipca 2025
Międzynarodowa agencja Kleber Group otwiera oddział w Polsce
Międzynarodowa agencja komunikacyjna Kleber Group rozpoczęła działalność na polskim…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lipca 2025
Od Szkocji po Mazowsze. V edycja Dnia Szkockiego w Jadowie
Jadów po raz piąty zamienił się w szkocką stolicę Mazowsza. 5 lipca odbyła się kolejną…
0 Komentarzy4 Minuty