Działania marketingowe, które pozwalają pomnażać przychody w czasie COVID
W czasach, kiedy mamy do czynienia z kryzysem gospodarczym, a kolejne firmy upadają, warto poszukać sposobów na rozwój biznesu, który pomoże utrzymać się na rynku. Koronawirus to duże zagrożenie, a jednocześnie szansa, aby wykazać się zrozumieniem i odpowiedzieć na potrzeby klientów w nowej rzeczywistości.
Sprawdziliśmy jak radzą sobie firmy, które mimo kryzysu generują stałe przychody. Jak wyglądają ich działania marketingowe? Jak udaje im się pozyskać nowych klientów? Zauważyliśmy 10 tendencji:
1. Przenoszenie wszystkich aspektów działalności oraz komunikacji z klientem do internetu. Optymalizacja strony internetowej oraz poprawa jakości prezentowanych treści.
2. Wsparcie walki z koronawirusem oraz relacjonowanie tego w mediach społecznościowych.
3. Wsparcie klientów w nowej sytuacji, ułatwienie pozostawania w domach. Bezpłatne dostawy do domu, paczkomatów.
4. Organizowanie webinarów oraz eventów online. Darmowe porady online, które budują zaufanie u potencjalnych klientów.
5. Angażowanie się w media społecznościowe. Aktywność na kontach zwiększa szanse na dotarcie do nowych klientów. Ludzie są spragnieni kontaktów towarzyskich i spędzają dużo czasu na różnych komunikatorach internetowych.
6. Promocje produktów, które ułatwiają pracę i naukę zdalną.
7. Oferowanie porad i produktów, które pomagają radzić sobie ze stresem i strachem związanym z izolacją. Pomaganie w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, spokoju i stabilności.
8. Zorganizowanie szybkiej, bezkontaktowej dostawy produktów.
9. Jasny, szczery przekaz, pozytywna komunikacja i budowanie więzi z klientami.
10. Transmisje wideo, budowanie relacji, transparentnego wizerunku oraz wzbudzanie sympatii u klientów.
Jak w czasie kryzysu zarabiają firmy w poszczególnych branżach?
Firmy, aby uniknąć bankructwa, często muszą modyfikować lub zmieniać profil działalności. W wielu przypadkach pandemia wpłynęła na szybsze wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań. Warto przyglądać się nastrojom społecznym i szukać sposobu na rozwój swojej firmy. Poniżej podajemy przykłady działalności, które dobrze wykorzystały obecną sytuację i odnoszą sukcesy.
Wypożyczalnie aut
W dobie ograniczeń wciąż marzymy o podróżach. Jednym z najlepszych i najbezpieczniejszych sposobów na wyrwanie się z domu na kilka dni jest wynajem campera i innych pojazdów kempingowych. Dlatego mnóstwo wypożyczalni pojazdów poszerzyło ofertę o taką opcję.
Dużą popularnością cieszą się również firmy, które zajmują się przerabianiem aut dostawczych na pojazdy kempingowe. Dobrym pomysłem na biznes jest również sklep, który oferuje akcesoria i części zamienne do camperów.
Lokale gastronomiczne
Koronawirus sprawił, że wielu ludzi musi godzić pracę zdalną z opieką nad dziećmi. Trudno o znalezienie czasu na przygotowywanie zbilansowanych dań. Wciąż jednak zależy nam na smacznych, pełnowartościowych posiłkach.
Lokale, który przygotowują dania na wynos oszczędzają mnóstwo funduszy w porównaniu do tradycyjnej restauracji. Produkcja i sprzedaż żywności musi odbywać się z zachowaniem wszystkich zasad epidemiologicznych i sanitarnych. Dania przygotowywane w restauracji powinny trafiać do bezpiecznych trwałych opakowań.
Do każdego zamówienia warto dołączać ulotkę z ofertą restauracji. Dobrym pomysłem jest również program lojalnościowy dla klientów, który zachęca do częstszych zamówień.
W obecnych czasach warto otworzyć również lokalną piekarnię lub cukiernię. Cały biznes możesz prowadzić za pośrednictwem internetu i portali społecznościowych. Wszyscy uwielbiamy świeże wypieki dobrej jakości. Możesz kompletować zamówienia dzień wcześniej do określonej godziny, tak aby rano dostarczyć gorące pieczywo klientom.
Firmy e-grocery
W czasie koronawirusa, chętnie korzystamy z firm, które dostarczają artykuły spożywcze, kosmetyki oraz chemię gospodarczą pod nasze drzwi. Spółki e-grocery dostosowały się do potrzeb klientów (więcej terminów dostaw, płatności online, dostawa bezkontaktowa, dezynfekcja pomieszczeń, samochodów oraz skrzynek na produkty itd.).
Firmy, które zadbały o ciekawą ofertę, bezpieczeństwo klientów oraz pracowników, pomnażają zyski od początku pandemii.
Firmy sprzątające
W obecnych czasach najwięcej czasu spędzamy w domu. Tutaj pracujemy, odpoczywamy, uczymy się. Własne mieszkanie zastępuje nam miejsca, które do tej pory odwiedzaliśmy na co dzień. Nic dziwnego, że częściej potrzebujemy sprzątania w domu. Mało kto ma czas i chęci, aby samemu robić to regularnie. Sprawa staje się jeszcze bardziej skomplikowana dla osób, które mają na głowie dzieci, zwierzęta domowe, pracę, zajęcia dodatkowe itd. Właśnie dlatego firmy sprzątające mnożą zyski w obecnych czasach. Wiele osób przenosi swój biznes do domu, zaprasza tam kontrahentów, organizuje spotkania. Dlatego w pakiet usług warto dołączyć dezynfekcję pomieszczeń.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Rynek zrównoważonej turystyki osiągnie wartość 11,4 tryliona dolarów do 2032 roku
Segment zrównoważonej turystyki przeżywa dziś oszałamiający rozkwit. W roku 2022 był wart…
0 Komentarzy9 Minuty
15 kwietnia 2024
UFG: przed wykupieniem imprezy turystycznej warto sprawdzić jej organizatora
Na stronie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego tfg.ufg.pl można bezpłatnie i bez…
0 Komentarzy8 Minuty
10 kwietnia 2024
Barbara Tomaszewska nową dyrektorką Aiden by Best Western w Łodzi
Z początkiem kwietnia 2024 roku funkcję dyrektora pierwszego w Polsce Aiden by Best…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2024
Revolut Travel Report: 56 proc. Polaków wyjedzie na urlop w lipcu i sierpniu
56 proc. zapytanych Polaków planuje główny urlop w lipcu i sierpniu. Hitem w Europie mogą…
0 Komentarzy10 Minuty