Dwa łódzkie muzea na jednym bilecie
Od września Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi oraz Muzeum Miasta Łodzi będzie można zwiedzać z jednym biletem wstępu. Wspólny bilet obejmie pełną ofertę wystawienniczą Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi i wszystkie wystawy prezentowane w głównym gmachu Muzeum Miasta Łodzi – Pałacu Izraela Poznańskiego oraz w Muzeum Sportu i Turystyki.
Bilet normalny będzie kosztował 36 złotych, natomiast ulgowy – 18 złotych. Tak skalkulowane ceny pozwolą nie tylko zaoszczędzić zwiedzającym na zakupie biletu, ale także zachęcą do wizyty w partnerskim muzeum, wywołując efekt synergii. Wspólny bilet upoważnia do jednorazowego wstępu do każdego z muzeów i będzie ważny 7 dni kalendarzowych (z wyłączeniem poniedziałków, kiedy muzea są nieczynne) od momentu zakupu. A nabyć go będzie można w kasach obu instytucji.
Aneta Dalbiak, Dyrektor Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, powiedziała: „Łączymy siły, żeby pokazać jak wiele mamy do zaoferowania mieszkańcom Łodzi i turystom. Wspólny bilet to pierwszy krok na drodze naszej ścisłej współpracy, którą już dzisiaj tym pierwszym partnerskim działaniem zapowiadamy.”
Zarówno Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, jak i Muzeum Miasta Łodzi należą do najchętniej odwiedzanych miejsc na turystycznej mapie regionu. Obie instytucje są wizytówką miasta i świadectwem jego burzliwych dziejów. Kultywują pamięć XIX i XX-wiecznej Łodzi, popularyzując jej kulturowe i przemysłowe dziedzictwo. Ich oferta programowa tworzy wielowątkową choć jednocześnie komplementarną i spójną opowieść o pionierach industrializacji, o miastotwórczej roli przemysłu włókienniczego, codziennym życiu mieszkańców Łodzi a także konsekwencjach tej historii, która trwale i na każdej płaszczyźnie zmieniła obraz miasta, odciskając na jego współczesności swoje piętno.
Magda Komarzeniec, dyrektor Muzeum Miasta Łodzi, dodała: „Zależy nam na wypracowaniu spójnej i uzupełniającej się oferty dla zwiedzających. Jasny podział tematów i wątków podejmowanych przez oba muzea a także podejmowane razem inicjatywy, takie jak: wspólny bilet, pozwolą nam działać synergicznie i z powodzeniem przekierowywać do siebie nawzajem odwiedzających.”
www.cmwl.pl
www.muzeum-lodz.pl
POWIĄZANE WPISY
11 września 2024
XI GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI
XI edycja Gremium Ekspertów Turystyki, która odbędzie się w dniach 26–28 listopada 2024…
0 Komentarzy2 Minuty
10 września 2024
35 rocznica upadku Muru Berlińskiego
W ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele DZT oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 września 2024
SITE Poland i TT-Line promują odpowiedzialne podróże
SITE Poland, stowarzyszenie branży turystyki biznesowej zorganizowało pierwsze…
0 Komentarzy2 Minuty
6 września 2024
Stolica Madery w czołówce miast z najczystszym powietrzem
Funchal, stolica Madery znalazła się w pierwszej dziesiątce europejskich miast z…
0 Komentarzy1 Minuty
5 września 2024
TFG: blisko 4,6 mln podróżnych w I półroczu 2024 roku
Rośnie liczba osób korzystających ze zorganizowanych wyjazdów turystycznych. Z danych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 września 2024
Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty
4 września 2024
Ryanair: promocyjna wyprzedaż tylko do północy
Ryanair uruchomił błyskawiczną wyprzedaż biletów na podróże we wrześniu i listopadzie.…
0 Komentarzy1 Minuta
4 września 2024
Itaka wprowadza ofertę rejsów wycieczkowych na sezon zima 24/25 i lato 25
Biuro Podróży Itaka informuje o wprowadzeniu do sprzedaży oferty rejsów wycieczkowych na…
0 Komentarzy5 Minuty
3 września 2024
Ryanair: 20,5 mln pasażerów w sierpniu
W sierpniu liniami Ryanair poleciało 20,5 mln pasażerów. To drugi miesiąc z rzędu, kiedy…
0 Komentarzy1 Minuta