Dołączamy do walki o planetę

Na łamach naszego portalu ukazał się pierwszy raport, podsumowujący rolę turystyki w katastrofie ekologicznej, której konsekwencją może być rychły koniec naszej cywilizacji. Wzięliśmy się na poważnie za ten temat, bo uważamy, że branża turystyczna nie może dłużej przyczyniać się do ocieplenia klimatu i zaśmiecania mórz plastikiem.
Klienci prędzej czy później dojdą do tego samego wniosku, nawet jeśli na razie jedyne na co patrzą, to cena. Ta postawa będzie dominująca tylko do czasu. W krajach rozwiniętych, takich jak Szwecja, coraz większy odsetek osób ogranicza podróże z uwagi na odpowiedzialne podejście do ochrony środowiska.
Żarty się skończyły – nadszedł czas, by każdy z nas podjął jakiekolwiek działanie na rzecz powstrzymania zmian klimatycznych i dewastacji naszej planety. Dotyczy to przede wszystkim tych, którzy przyczyniają się najbardziej do tego, co się nią dzieje. Niestety, są wśród nich firmy z branży turystycznej. Czas powiedzieć sobie otwarcie – czas masowego, beztroskiego podróżowania i zarabiania na nim, dobiega końca. Prędzej czy później prowadzenie biznesu w obecnym kształcie przestanie być możliwe i sądzę, że lepiej pomyśleć zawczasu o zmianie strategii w oparciu o ustalenia naukowców, dotyczące nadchodzącej katastrofy.
O tym, co nas czeka, można przeczytać w wielu streszczeniach. Postępujące ocieplenie klimatu, w którym – nauka jest co do tego zgodna – udział mają działania człowieka, doprowadzi do prawdziwej apokalipsy. Mad Max okazuje się produkcją wizjonerską, bo to, co pokazuje ten film, może być przyszłością nas i naszych dzieci. Będzie brakowało zasobów, żywności, wody. Zaczną się masowe migracje spowodowane wyjałowieniem terenu i brakiem warunków do życia w wielu rejonach ziemi. Nie trzeba szczególnie rozwiniętej wyobraźni, by zrozumieć, że może to doprowadzić do konfliktów zbrojnych i obalenia ładu cywilizacyjnego. I mamy – jako ludzkość – nieco ponad półtora roku, by podjąć działania, które mogą to wszystko zatrzymać.
Zła wiadomość – jeśli powyższą można uznać za dobrą – jest taka, że pojedyncze osoby, zwykli zjadacze chleba, mają minimalny wpływ na to, co się stanie. Nie oznacza to oczywiście, że nie trzeba dążyć do samoograniczenia, bo trzeba. Ale należy przede wszystkim wywierać wpływ i nacisk na tych, którzy mogą zrobić więcej. Na tych, od których więcej zależy – oprócz polityków, są to duże korporacje. W tym te działające w biznesie turystycznym. Musimy wywierać nacisk jako konsumenci i jako partnerzy biznesowi. I jako media, dlatego podjęliśmy ten temat w naszym raporcie.
Jako WaszaTurystyka.pl przywiązujemy wagę do kwestii odpowiedzialności firm za środowisko. Uważamy, że jest to nasz obowiązek jako portalu branżowego. Temat będzie powracał, a naszych kolegów z branży uprzedzamy – wytropimy każdą zbędną plastikową słomkę i kubeczek, ale też pochwalimy tych, którzy realnie przyczynią się do powstrzymania katastrofy. Wałkując temat do znudzenia być może dotrzemy z nim do tych, którzy jeszcze nie chcą uwierzyć w to, że to co się dzieje, dotyczy każdego z nas.
POWIĄZANE WPISY
8 grudnia 2022
Litwa: w 2022 roku odwiedziło nas 86 tys. Polaków. Chcemy przyciągnąć turystów wypoczynkowych
Wykreowanie nowego wizerunku Litwy, nowoczesnego, młodego, aktywnego, przyrodniczo i…
0 Komentarzy11 Minuty
18 października 2022
CEO Dubai Economy & Tourism: Planujemy w perspektywie dekad. Do kryzysu trzeba się dostosować, ale on przeminie
Ponad 9,2 mln turystów w Dubaju w pierwszym półroczu to efekt nie tylko rozbudowanej…
0 Komentarzy17 Minuty
22 września 2022
Dariusz Górzny: na krócej lub do tańszych hoteli, ale Polacy będą podróżowali także w kryzysie
Przyszły sezon w turystyce wyjazdowej nadal będzie zależał od odroczonego popytu i może…
0 Komentarzy25 Minuty
9 września 2022
Wszyscy kochają szarą strefę
Czy naprawdę trzeba więcej trupów turystów, żeby wszyscy zaczęli traktować szarą strefę…
0 Komentarzy3 Minuty
28 lipca 2022
Malta chce przyjmować więcej grup poza sezonem. „Mamy infrastrukturę, której potrzebuje branża MICE”
„Naszym celem na najbliższe miesiące jest zwiększyć świadomość polskiej branży, że Wyspy…
0 Komentarzy7 Minuty
28 kwietnia 2022
Wojna i święty spokój, czyli jak wojna wpływa na turystykę, a turystyka na wojnę
Jedni rzucili prawie wszystko, by pomagać uchodźcom z Ukrainy, by słać pomoc do tego…
1 Komentarz11 Minuty
28 lutego 2022
Cała branża turystyczna pomaga Ukrainie
Tysiące przewiezionych osób znad granicy polsko-ukraińskiej, tysiące miejsc noclegowych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 grudnia 2021
100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce 2021
Już po raz szósty przedstawiamy Listę 100 najbardziej wpływowych osób w polskiej…
8 Komentarzy111 Minuty
10 grudnia 2021
Savvas Perdios: 40 mln euro inwestycji w obszary górskie na Cyprze. Zostaniemy kierunkiem całorocznym
Cypr ma do końca dekady zostać całorocznym kierunkiem podróży. Prawie wszystkie środki z…
0 Komentarzy16 Minuty