Dobry rok finansowy easyJet

archiwum easyJet

Linia easyJet ogłosiła wyniki roku finansowego, który zakończył się 30 września 2013 roku. Liczba miejsc oferowanych pasażerom wzrosła o 3,3 proc. do poziomu 68 milionów, zaś współczynnik wykorzystania miejsc wzrósł do poziomu 89,3 proc. Liczba pasażerów zwiększyła się o 4,0 proc. i osiągnęła wynik 60,8 mln.

Całkowity przychód na miejsce wzrósł o 7,0 proc. do poziomu 62,58 funtów brytyjskich. Osiągnięto go głównie dzięki lepszemu wykorzystaniu miejsc oraz inicjatywom podejmowanym przez zarząd, obejmującym wprowadzenie przydziału miejsc, ulepszeń na stronie easyJet.com oraz rozpoczęcie kampanii „Europe by easyJet”.
Linia easyJet osiągnęła czterdziestoprocentowy udział w lotach krótkodystansowych z lotnisk Londyn Gatwick, Mediolan Malpensa i Bazyla oraz zwiększyła udział w lotach regionalnych we Francji i dynamicznie rozwinęła działalność we Włoszech.
Spółka ogłosiła także otwarcie nowych baz w Hamburgu i Neapolu. Było to możliwe m.in. dzięki podjęciu decyzji o zamknięciu bazy w Madrycie ze względu na jej niską rentowność. Spółka easyJet zakończyła rok obrotowy saldem gotówki w wysokości 1 237 mln funtów brytyjskich (wzrost o 354 mln GBP w stosunku do stanu na 30 września 2012).
Carolyn McCall, prezes easyJet powiedziała: „Spółka easyJet odnotowała dobre wyniki za miniony rok finansowy i poczyniła znaczne postępy w realizacji założonej strategii. Wyniki dowodzą, że w kategoriach strukturalnych spółka easyJet jest wiodącym operatorem na rynku lotów krótkodystansowych w Europie w porównaniu z tradycyjnymi liniami i tanimi przewoźnikami. Rok obrotowy zamykamy silnym bilansem i niskim udziałem finansowania zewnętrznego. Ponieważ jesteśmy przekonani, że spółka będzie w dalszym ciągu odnosić sukcesy na rynku, zarząd zarekomendował wypłatę akcjonariuszom 308 mln GBP zysku w postaci dywidendy zwykłej i nadzwyczajnej”.