Czesi wybierają polskie morze. Wzrost zainteresowania nawet o 40 proc.

Zachodniopomorski pas nadmorski cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony turystów z Czech, gdzie wzrost liczby odwiedzających sięga nawet 40 proc. Czesi doceniają atrakcyjność polskiego wybrzeża, ceny oraz klimat, który stanowi alternatywę dla zbyt gorących klimatów Hiszpanii czy Grecji. Hotelarze zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie podkreślają rekordową obecność czeskich turystów nad polskim morzem.
Czescy turyści podbijają zachodniopomorskie kurorty. Hotelarze zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie przyznają, że jest to rekordowy rok, jeżeli chodzi o obecność turystów z tego kraju nad polskim morzem.
„Czesi mają do nas zaledwie kilka godzin samochodem, to argument, który napędza turystykę z tej destynacji” – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
Nie da się ukryć, że w tym roku polscy turyści nie szturmują polskiego morza. Nad Bałtykiem nie sprzyja pogoda, a i przedsiębiorcy przyznają, że kampania związana z paragonami grozy i wysoka inflacja wyganiają turystów krajowych. Czy to oznacza, że turyści z zagranicy również odwracają się od naszego pasa nadmorskiego? Tu zasada jest zupełnie odwrotna. Hotelarze przyznają, że tylu turystów z Czech w Polsce nie było jeszcze nigdy.
„Stare powiedzenie mówi: „Cudze chwalicie, swego nie znacie” i rzeczywiści w przypadku tego, co o polskim morzu mówią Niemcy, Czesi czy Słowacy idealnie się potwierdza. Polacy narzekają na pogodę, a Czesi mówią, że klimat jest przyjemniejszy niż w suchej Hiszpanii. Dla nas polskie plaże to nic imponującego, a dla turystów z Czech ich szerokość i piaszczystość jest imponująca, a na dodatek nie ma stref zastawionych tylko leżakami na wynajem, będącymi własnością hoteli. Chwalona jest także nasza baza hotelowa – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
Hotelarze zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie przyznają, że wzrost zainteresowania turystów z Czech rok do roku to wskaźnik od 25 proc. do nawet 40 proc. w niektórych hotelach.
POWIĄZANE WPISY
26 września 2023
Analiza Kiwi.com: millenialsi najchętniej wybierają city breaki
Kiwi.com, firma zajmująca się technologią turystyczną oraz wyszukiwarka tanich lotów,…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2023
Wakacje 2024: Polacy planują wypoczynek z dużym wyprzedzeniem
Oferty na lato 2024 dostępne są od ponad dwóch miesięcy, a zainteresowanie nimi rośnie z…
0 Komentarzy9 Minuty
26 września 2023
Flix ogłasza rekordowe wyniki za pierwsze półrocze 2023. Wzrost przychodów o 54 proc.
Flix ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku. Ponad 36 mln pasażerów na całym…
0 Komentarzy4 Minuty
26 września 2023
Grupa PHH wraz z inteliRobots inwestują w sztuczną inteligencję. Ma to usprawnić funkcjonowanie usług hotelowych
Grupa PHH ogłosiła nawiązanie partnerstwa z inteliRobots w celu wprowadzenia nowych…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2023
Premiera utworu Moje Mazowsze. Powstała piosenka z okazji 25-lecia samorządu województwa mazowieckiego
25 września w Basenie Artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej odbyła się premiera…
0 Komentarzy2 Minuty
21 września 2023
Analiza SEO serwisów turystycznych w Google. Najlepsze Wakacje.pl, za nimi Itaka
Sezon urlopowy jeszcze trwa, ale już teraz warto myśleć o przyszłorocznych wakacjach.…
0 Komentarzy9 Minuty
21 września 2023
Polska po raz pierwszy w finale Światowego Dnia Paelli w Walencji
20 września w Walencji, Polska była po raz pierwszy reprezentowana w finale Pucharu…
0 Komentarzy2 Minuty
21 września 2023
Niemiecka Centrala Turystyki stawia na kulturę i zrównoważony rozwój w 2024 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) ogłosiła plany na 2024 rok, w których skoncentruje się…
0 Komentarzy5 Minuty
20 września 2023
Emirates rozszerza usługę zamawiania posiłków przed lotem na trasach europejskich
Linie lotnicze Emirates wprowadzają usługę zamawiania posiłków przed lotem na…
0 Komentarzy2 Minuty