Czesi wybierają polskie morze. Wzrost zainteresowania nawet o 40 proc.

Zachodniopomorski pas nadmorski cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony turystów z Czech, gdzie wzrost liczby odwiedzających sięga nawet 40 proc. Czesi doceniają atrakcyjność polskiego wybrzeża, ceny oraz klimat, który stanowi alternatywę dla zbyt gorących klimatów Hiszpanii czy Grecji. Hotelarze zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie podkreślają rekordową obecność czeskich turystów nad polskim morzem.
Czescy turyści podbijają zachodniopomorskie kurorty. Hotelarze zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie przyznają, że jest to rekordowy rok, jeżeli chodzi o obecność turystów z tego kraju nad polskim morzem.
„Czesi mają do nas zaledwie kilka godzin samochodem, to argument, który napędza turystykę z tej destynacji” – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
Nie da się ukryć, że w tym roku polscy turyści nie szturmują polskiego morza. Nad Bałtykiem nie sprzyja pogoda, a i przedsiębiorcy przyznają, że kampania związana z paragonami grozy i wysoka inflacja wyganiają turystów krajowych. Czy to oznacza, że turyści z zagranicy również odwracają się od naszego pasa nadmorskiego? Tu zasada jest zupełnie odwrotna. Hotelarze przyznają, że tylu turystów z Czech w Polsce nie było jeszcze nigdy.
„Stare powiedzenie mówi: „Cudze chwalicie, swego nie znacie” i rzeczywiści w przypadku tego, co o polskim morzu mówią Niemcy, Czesi czy Słowacy idealnie się potwierdza. Polacy narzekają na pogodę, a Czesi mówią, że klimat jest przyjemniejszy niż w suchej Hiszpanii. Dla nas polskie plaże to nic imponującego, a dla turystów z Czech ich szerokość i piaszczystość jest imponująca, a na dodatek nie ma stref zastawionych tylko leżakami na wynajem, będącymi własnością hoteli. Chwalona jest także nasza baza hotelowa – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
Hotelarze zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie przyznają, że wzrost zainteresowania turystów z Czech rok do roku to wskaźnik od 25 proc. do nawet 40 proc. w niektórych hotelach.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2025
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej” w okresie świątecznym
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej”, mającą na celu zwrócenie uwagi…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny rusza od Wielkanocy
Ponad 500 przedsiębiorców bierze udział w Programie Podlaski Bon Turystyczny. Od…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Rainbow: najlepsze zagraniczne kierunki na majówkę 2025
Biuro podróży Rainbow przygotowało przegląd kierunków na majówkę, które właśnie w tym…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
Ryanair i Expedia Group rozszerzają współpracę
Ryanair rozszerza współpracę z Expedia Group. Tanie loty przewoźnika, obejmujące 230…
0 Komentarzy2 Minuty
12 kwietnia 2025
Finnlines uruchomił codzienne rejsy między Malmö i Świnoujściem
Od roku Finnlines obsługuje trasę Szwecja-Polska, która zdobyła solidną pozycję na rynku.…
0 Komentarzy3 Minuty
10 kwietnia 2025
Jubileusz 50-lecia Niemieckiego Szlaku Baśni.
Na konferencji prasowej w Warszawie Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) przedstawiła…
0 Komentarzy3 Minuty
9 kwietnia 2025
Wizz Air połączy Warszawę z Pizą
Linia lotnicza Wizz Air zainaugurowała loty z Lotniska Chopina w Warszawie do Pizy we…
0 Komentarzy1 Minuty
9 kwietnia 2025
Odkryj nowe kierunki w ofercie PLL LOT na lato
PLL LOT zaktualizowały siatkę połączeń na sezon 2025, oferując pasażerom nowe kierunki,…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
„Follow me” w stylu lat 90. Polonez Caro nową atrakcją Lotniska Chopina
Lotnisko Chopina wzbogaciło swoją flotę pojazdów operacyjnych o kultowy samochód –…
0 Komentarzy1 Minuta
18 kwietnia 2025
Eksperci turystyki zdrowotnej spotkają się w Kielcach
Już 26–27 kwietnia odbędzie się w Kielcach I edycja Targów Turystyki Zdrowotnej…
0 Komentarzy2 Minuty