Czemu Polacy boją się promować piwem, winem i innymi trunkami? [PODCAST #50]
Z naszych alkoholi powinniśmy być dumni. Nie ma nic złego w promowaniu regionu, miasta, kraju napojami alkoholowymi. Hamująca promocję ustawa o wychowaniu w trzeźwości została napisana w stanie wojennym, najwyższa pora ją zmienić. Lokalna trunki są na całym świecie powodem do dumy – mówili uczestnicy debaty podczas X Forum Promocji Turystycznej w Orientarium w Łodzi.
W dyskusji prowadzonej przez Adam Gąsiora, redaktora naczelnego portalu WaszaTurystyka.pl, udział wzięli: Jan Bosnovic, Key Account Manager TMR w Polsce, Hubert Czochański, kustosz w Podlaskim Muzeum Kultury Ludowej, Tomasz Prange-Barczyński, redaktor naczelny magazynu “Ferment. Pismo o winie”, Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Stec, założyciel Winnicy Rodziny Steców, Andrzej Szumowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, , Arletta Ziemian, współzałożycielka Browaru Stu Mostów we Wrocławiu.
Podkreślali oni, że alkohole różnego rodzaju i gatunku na całym świecie służą do promocji gastronomii i kultury danego kraju. Tożsame są często z konkretnym regionem i miastem, stanowią jego symbol. Wódka polska, polskie nalewki, miody, piwa oraz coraz częściej wina, stanowią i sile lokalnej kuchni, sprawiają, że turyści chętnie wracają do miejsc, gdzie ich podniebienia doznały miłych chwil.
Ustawa o wychowaniu w trzeźwości powinna być znowelizowana i to branża turystyczna powinna zawiązać sojusz, by lobbować za tą zmianą. Nie chodzi o propagowanie pijaństwa. Na targach turystycznych, na stoiskach wielu państw, degustacje narodowych trunków są jednocześnie pokazem kultury spożywania i lekcją na temat różnych gatunków alkoholu.
POWIĄZANE WPISY
22 września 2023
Braki kadrowe, skostniała kategoryzacja i wyzwania związane z ESG. Hotelarze debatowali na forum IGHP
Debaty merytoryczne, hyde park poświęcony kategoryzacji i uroczysta gala z okazji…
0 Komentarzy6 Minuty
18 września 2023
Maciej Szczechura: rok 2023 to nie tylko rekord sprzedaży, ale też wyższa rentowność
Zmiana pokoleniowa w zarządzie nie oznacza, że właściciele firmy przestali wytyczać…
0 Komentarzy12 Minuty
22 sierpnia 2023
Jet Travel wprowadza kilkudniowe wyjazdy do Kapadocji
Polski rynek turystyki wyjazdowej wzbogacił się o nową ofertę – krótkie wyjazdy do…
0 Komentarzy1 Minuty
21 sierpnia 2023
Ziemia mińska chce wykorzystać turystyczny potencjał. Promuje łowiska, tradycyjną kuchnię, agroturystykę i zabytki
Gdy spojrzeć na potencjał rozwoju turystyki, dostrzec można ścieżkę rozwoju dla powiatu…
0 Komentarzy5 Minuty
24 lipca 2023
PIT ma nowego sekretarza generalnego, zmienił się też wiceprezes
Zaszły zmiany w składzie rady i zarządu Polskiej Izby Turystyki po rezygnacji Grzegorza…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lipca 2023
Pożar na Rodos. Część wyjazdów odwołanych, branża oczekuje uruchomienia TFP
Pożar, który trawi południową część wyspy Rodos, zagroził terenom turystycznym. Z kilku…
0 Komentarzy7 Minuty
15 maja 2023
Branża czeka na spotkanie z UOKiK. Przepis „turystycznej” ustawy rozwiązuje problem z cenami? [OPINIA PRAWNA]
Branża chciałaby omówić z UOKiK zastrzeżenia do sposobu prezentowania dynamicznych cen w…
0 Komentarzy11 Minuty
12 maja 2023
Targi ATM 2023 większe niż rok temu. Polska musi lepiej promować swoją ofertę w krajach Zatoki Perskiej
Największa w historii frekwencja oraz liczba wystawców, liczne panele dotyczące…
1 Komentarz12 Minuty