Czemu Polacy boją się promować piwem, winem i innymi trunkami? [PODCAST #50]
Z naszych alkoholi powinniśmy być dumni. Nie ma nic złego w promowaniu regionu, miasta, kraju napojami alkoholowymi. Hamująca promocję ustawa o wychowaniu w trzeźwości została napisana w stanie wojennym, najwyższa pora ją zmienić. Lokalna trunki są na całym świecie powodem do dumy – mówili uczestnicy debaty podczas X Forum Promocji Turystycznej w Orientarium w Łodzi.
W dyskusji prowadzonej przez Adam Gąsiora, redaktora naczelnego portalu WaszaTurystyka.pl, udział wzięli: Jan Bosnovic, Key Account Manager TMR w Polsce, Hubert Czochański, kustosz w Podlaskim Muzeum Kultury Ludowej, Tomasz Prange-Barczyński, redaktor naczelny magazynu “Ferment. Pismo o winie”, Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Stec, założyciel Winnicy Rodziny Steców, Andrzej Szumowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, , Arletta Ziemian, współzałożycielka Browaru Stu Mostów we Wrocławiu.
Podkreślali oni, że alkohole różnego rodzaju i gatunku na całym świecie służą do promocji gastronomii i kultury danego kraju. Tożsame są często z konkretnym regionem i miastem, stanowią jego symbol. Wódka polska, polskie nalewki, miody, piwa oraz coraz częściej wina, stanowią i sile lokalnej kuchni, sprawiają, że turyści chętnie wracają do miejsc, gdzie ich podniebienia doznały miłych chwil.
Ustawa o wychowaniu w trzeźwości powinna być znowelizowana i to branża turystyczna powinna zawiązać sojusz, by lobbować za tą zmianą. Nie chodzi o propagowanie pijaństwa. Na targach turystycznych, na stoiskach wielu państw, degustacje narodowych trunków są jednocześnie pokazem kultury spożywania i lekcją na temat różnych gatunków alkoholu.
POWIĄZANE WPISY
9 maja 2022
ATM: turystyka międzynarodowa w 2023 wróci do stanu sprzed pandemii
Optymistyczne prognozy dla branży turystycznej mimo wyczerpania pandemią i kryzysu…
0 Komentarzy10 Minuty
6 maja 2022
Korea Południowa – miejsca, które warto odwiedzić
Korea Południowa nazywana jednym z azjatyckich tygrysów należy do wysoko rozwiniętych…
0 Komentarzy5 Minuty
29 kwietnia 2022
Rafał Szmytke przedstawia plan dla POT: badania, nowa strategia i współpraca z branżą
„Dziś narzędzia promocji zmieniają się szybciej niż podręczniki do jej nauki. Obecna…
0 Komentarzy6 Minuty
28 kwietnia 2022
Inspiracje, zabawa, zmysły, woda i taniec na campie hotelarek w Termach Warmińskich
Inspirujące prezentacje, występy gwiazd, warsztaty tańca z Agustinem Egurrolą i wielki…
0 Komentarzy6 Minuty
28 kwietnia 2022
Wojna i święty spokój, czyli jak wojna wpływa na turystykę, a turystyka na wojnę
Jedni rzucili prawie wszystko, by pomagać uchodźcom z Ukrainy, by słać pomoc do tego…
1 Komentarz11 Minuty
28 kwietnia 2022
Wybory w MROT. Izabela Stelmańska ponownie na czele organizacji
Izabela Stelmańska, znana w branży samorządowiec, odpowiedzialna za turystykę w…
0 Komentarzy1 Minuty
27 kwietnia 2022
Włochy dla klienta VIP. Nowa marka Sono Travel Club promuje się w Polsce
Pomysł zrodził się jeszcze przed pandemią, ale dopiero teraz przybrał konkretną formę.…
0 Komentarzy4 Minuty
27 kwietnia 2022
Siła kobiet podczas jubileuszowej edycji Meetings Week Poland
Z okazji trwającego Roku kobiet w turystyce Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2022
Ryanair skarży Polskę do KE. “Wzywamy komisarzy do interwencji, polski rząd nie przestrzega prawa”
Ryanair złożył dziś (26 kwietnia) skargę do Komisji Europejskiej na rozporządzenie Rady…
0 Komentarzy3 Minuty