Cypr prezentuje nowe logo – kraj chce promować różnorodne atrakcje przez cały rok
Cypr zmienia logo i marketingową komunikacje. Ma być wszechstronnie i całorocznie, nie tylko plaża i morze. Dobry pomysł.
W dniu wczorajszym Cypr przeprowadził oficjalną prezentacje swojego, nowego, turystycznego logo. Mogliśmy posłuchać wystąpień pracowników ministerstwa turystyki, jak i twórców nowe logo i koncepcji komunikacji marki. Widać, że kraj chce postawić na nowoczesność i wszechstronność oferty.
Historia logo i czas na zmiany
Przy okazji wczorajszego wydarzenia mogliśmy posłuchać o historii logo/ brandu turystycznego Cypu, aż od jego powstania w 1969 roku. Jak widać kraj był przez bardzo długie lata przywiązany do prostego przekazu spod znaku Sun&Beach. Nie mógł się też pozbyć kompleksu Afrodyty, Afrodyta musiał być w logo na przestrzeni ostatnich lat. Teraz to podejście się zmienia. Nowe logo i nowa komunikacja mają umożliwić bardzo wszechstronne promowanie oferty turystycznej wyspy. Już nie tylko słońce i plaża, ale też gastronomia, sport w wielu dostępnych tu formach, nie zabraknie też kulturowego dziedzictwa.
Odchodzi Afrodyta przychodzi czyste LOVE Cyprus
Wymieniona wyżej Afrodyta znika z logo. Mamy czyste Love Cyprus, która ma być adaptowane na różne możliwe sposoby. Naturalnie nie zabrakło też bawienia się kolorami, logo ma przybierać różne obecne na wyspie kolory w zależności od promowanej aktywności.
Będzie błękitne w przypadku ekspozycji morza, żółte przy słonecznych klimatach, zielone towarzysząc naturze czy oliwie i innym produktom gastronomicznym, z których słynie wyspa. Ciekawy jest też pomysł z czystym „pustym” logo, taki układ doskonale pasuje do każdego tła. Logo w tej formie jest, więc także bardzo uniwersalne i nie zaburza doskonałych zdjęć. Wreszcie przewidziano też wariacje logo z nadpisanymi na dole atrakcjami/ segmentami turystki. Będzie więc gastronomia, sport, czy konkretnie rowery. To także dobry pomysł by jeszcze bardziej dokładnie kierować przekaz. Prowadzący podkreślali możliwości jakie daje nowy koncept. Jego adaptowalność jest wręcz nieograniczona. Zachęcano też uczestników do kreatywnego wykorzystywania logo i szukania dla niego kolejnych nisz/ produktów turystycznych.
Cypr chce się odczarować, nowe logo ma w tym pomóc
Ewidentnie widać, iż nowe logo jest elementem strategicznej zmiany komunikacji marketingowej. Cypr chce sięgnąć po turystów szukających gastronomicznych i aktywnych atrakcji. Ma im wszak do zaoferowania sporo, kuchnia cypryjska poza owocami morza słynie z doskonałych warzyw. Góry Troodos to także wspaniałe miejsce na trekking i inne aktywności sportowe. Te walory Cypru są wciąż mało znane. Po wczorajszej prezentacji widać, iż jest bardzo duża determinacja by obecny stan rzeczy zmienić, pokazując Cypr jako kompleksowy produkt turystyczny, wart zwiedzania nie tylko podczas letnich miesięcy.
Wczorajszą galę można obejrzeć na YT, warto też rzucić okiem na jeden ze spotów promujący nowe logo i nową platformę komunikacyjną.
POWIĄZANE WPISY
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
POT ogłasza konkurs na nowych dyrektorów ZOPOT w Berlinie i Tokio
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na stanowisko Dyrektora Zagranicznego…
1 Komentarz4 Minuty
25 marca 2024
Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku
W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
Grupa eSky wyśle Brytyjczyków na city break i wakacje w pakiecie. Firma uzyskała licencję ATOL
Grupa eSky, właściciel globalnej platformy podróży od kwietnia zaoferuje swoje pakiety…
0 Komentarzy5 Minuty
20 marca 2024
Wrocław coraz popularniejszą destynacją turystyczną. Miliony odwiedzających w 2023 roku
Wrocław odnotował blisko 7 proc. wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej…
0 Komentarzy5 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
0 Komentarzy7 Minuty
15 marca 2024
ENIT: podwyżki w gastronomii i więcej kobiet w turystyce
Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej zakończyła proces restrukturyzacji. Forma spółki…
0 Komentarzy1 Minuty
15 marca 2024
W Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce zaprezentowano atrakcje województwa szybenicko-knińskiego
14 marca 2024 roku w Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce dziennikarze i…
0 Komentarzy2 Minuty