Cypr prezentuje nowe logo – kraj chce promować różnorodne atrakcje przez cały rok
Cypr zmienia logo i marketingową komunikacje. Ma być wszechstronnie i całorocznie, nie tylko plaża i morze. Dobry pomysł.
W dniu wczorajszym Cypr przeprowadził oficjalną prezentacje swojego, nowego, turystycznego logo. Mogliśmy posłuchać wystąpień pracowników ministerstwa turystyki, jak i twórców nowe logo i koncepcji komunikacji marki. Widać, że kraj chce postawić na nowoczesność i wszechstronność oferty.
Historia logo i czas na zmiany
Przy okazji wczorajszego wydarzenia mogliśmy posłuchać o historii logo/ brandu turystycznego Cypu, aż od jego powstania w 1969 roku. Jak widać kraj był przez bardzo długie lata przywiązany do prostego przekazu spod znaku Sun&Beach. Nie mógł się też pozbyć kompleksu Afrodyty, Afrodyta musiał być w logo na przestrzeni ostatnich lat. Teraz to podejście się zmienia. Nowe logo i nowa komunikacja mają umożliwić bardzo wszechstronne promowanie oferty turystycznej wyspy. Już nie tylko słońce i plaża, ale też gastronomia, sport w wielu dostępnych tu formach, nie zabraknie też kulturowego dziedzictwa.
Odchodzi Afrodyta przychodzi czyste LOVE Cyprus
Wymieniona wyżej Afrodyta znika z logo. Mamy czyste Love Cyprus, która ma być adaptowane na różne możliwe sposoby. Naturalnie nie zabrakło też bawienia się kolorami, logo ma przybierać różne obecne na wyspie kolory w zależności od promowanej aktywności.
Będzie błękitne w przypadku ekspozycji morza, żółte przy słonecznych klimatach, zielone towarzysząc naturze czy oliwie i innym produktom gastronomicznym, z których słynie wyspa. Ciekawy jest też pomysł z czystym „pustym” logo, taki układ doskonale pasuje do każdego tła. Logo w tej formie jest, więc także bardzo uniwersalne i nie zaburza doskonałych zdjęć. Wreszcie przewidziano też wariacje logo z nadpisanymi na dole atrakcjami/ segmentami turystki. Będzie więc gastronomia, sport, czy konkretnie rowery. To także dobry pomysł by jeszcze bardziej dokładnie kierować przekaz. Prowadzący podkreślali możliwości jakie daje nowy koncept. Jego adaptowalność jest wręcz nieograniczona. Zachęcano też uczestników do kreatywnego wykorzystywania logo i szukania dla niego kolejnych nisz/ produktów turystycznych.
Cypr chce się odczarować, nowe logo ma w tym pomóc
Ewidentnie widać, iż nowe logo jest elementem strategicznej zmiany komunikacji marketingowej. Cypr chce sięgnąć po turystów szukających gastronomicznych i aktywnych atrakcji. Ma im wszak do zaoferowania sporo, kuchnia cypryjska poza owocami morza słynie z doskonałych warzyw. Góry Troodos to także wspaniałe miejsce na trekking i inne aktywności sportowe. Te walory Cypru są wciąż mało znane. Po wczorajszej prezentacji widać, iż jest bardzo duża determinacja by obecny stan rzeczy zmienić, pokazując Cypr jako kompleksowy produkt turystyczny, wart zwiedzania nie tylko podczas letnich miesięcy.
Wczorajszą galę można obejrzeć na YT, warto też rzucić okiem na jeden ze spotów promujący nowe logo i nową platformę komunikacyjną.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
25 lipca 2024
Ryanair zarobił w pierwszym kwartale 2024 o prawie połowę mniej. Pasażerowie kupili wyloty w niższych cenach
Ryanair poinformował, że zysk zysk za pierwszy kwartał wynosił 360 mln euro w porównaniu…
0 Komentarzy5 Minuty
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
19 lipca 2024
Magdas Hotel: zobacz, jak powstała przyjazna przestrzeń dla uchodźców
W centrum Wiednia, pośród zabytkowych ulic, znajduje się wyjątkowy obiekt – Magdas Hotel,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Czarnogóra – poznaj letni kalendarz ciekawych wydarzeń
Malownicze krajobrazy, krystaliczne wody Adriatyku i bogata historia kraju tworzą idealne…
0 Komentarzy3 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
18 lipca 2024
Chorwacja na wakacje z psem? Hotele sieci Falkensteiner zapraszają z czworonożnymi towarzyszami podróży
Podróże ze zwierzętami stają się coraz bardziej popularne i powszechne, rośnie też liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
17 lipca 2024
Pałac Łomnica: perła „Polskiej Doliny Loary” przyciąga coraz więcej turystów
Pałac Łomnica, położony u podnóża Karkonoszy, jest pierwszym odrestaurowanym obiektem w…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Chorwacja: przybrzeżne kąpieliska z najczystszą wodą w Europie
Chorwacja ma oficjalnie najczystszą wodę w przybrzeżnych kąpieliskach w Europie. Tak…
0 Komentarzy2 Minuty