CT Poland z Turystyczną Nagrodą Marco Polo za współpracę z rynkiem chińskim w 2018 roku
Decyzją międzynarodowego jury jednym z trzech laureatów konkursu Tourism Marco Polo Award zostało polskie biuro podróży CT Poland z Warszawy.
Organizatorem konkursu było się w Budapeszcie Centrum Koordynacji Współpracy w dziedzinie turystyki Chiny – 17. państw Europy Środowej i Wschodniej, z siedzibą w Budapeszcie.
Turystyczną Nagrodą Marco Polo za 2018 r. zostały nagrodzone trzy najlepsze produkty turystyczne, przedstawiające lokalną historię, tradycję i kulturę obejmujące pobyty turystów chińskich w co najmniej trzech z tych krajów.
Produkt turystyczny zgłoszony do konkursu przez CT Poland nosi nazwę „East European Concerto Tours”. Pozostałymi laureatami są biura podróży Fly Montenegro z Czarnogóry oraz Long Teng z Węgier.
Turystyczna Nagroda Marko Polo zostanie wręczona po raz pierwszy podczas V Spotkania Wysokiego Szczebla Ministrów Turystyki Chin i 17. państw Europy Środkowej i Wschodniej, które odbędzie się w Rydze (Łotwa) w dniach 22-24 października 2019 r. Wówczas zostanie przekazana informacja, które miejsce zajęły ostatecznie poszczególne biura.
Tomasz Jeleń, wiceprezes CT Poland, powiedział: „Obsługujemy rocznie kilkadziesiąt grup chińskich, liczących po kilkanaście osób, ale i nawet po osiemdziesiąt osób. W sumie liczba chińskich turystów korzystających z usług CT Poland przekracza tysiąc. Do konkursu zgłosiliśmy program, który funkcjonował już w ubiegłych latach. Najczęściej programy wycieczek przygotowujemy na życzenie kontrahentów chińskich. Większość to wycieczki po Czechach, Węgrzech i Polsce. Część polska to średnio 3 – 5 dni. Chińscy turyści najchętniej odwiedzają Warszawę (i Żelazową Wolę), Kraków (i Wieliczkę oraz Auschwitz), ale często też jeżdżą do Poznania i Wrocławia. Zdarzają się też oczywiście grupy zwiedzające tylko Polskę, ale najczęściej odbywa się to przy okazji wizyty na jakiejś imprezie targowej w Polsce.”
Zwycięzcy konkursu będą mogli zaprezentować swoją ofertę na wspomnianym spotkaniu w Rydze, będą też mogli wziąć udział (opłacony przez Centrum Koordynacji Współpracy) w wybranych targach turystycznych w Chinach i przez rok posługiwać się zdobytym tytułem.
W 2017 r. Chińczycy wydali na usługi turystyczne w krajach Unii Europejskiej ok. 10 mld. euro (dane z Eurostatu).
Do Polski w 2018 r. przyjechało łącznie ok. 158 tys. obywateli ChRL, w tym 136 tys. w celach turystycznych.
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Exim Tours rozpoczął sprzedaż sezonu zima 2025/2026
Exim Tours rozpoczął sprzedaż oferty zimowej na sezon 2025/2026. W programie znalazły się…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2025
Rainbow wchodzi na rynek rumuński i przejmuje 70 proc. udziałów w Paralela 45
Rainbow Tours ogłasza strategiczne przejęcie 70 proc. udziałów w rumuńskim biurze podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Rainbow prezentuje ofertę rejsów wycieczkowych na sezon zima 2025/2026
Biuro podróży Rainbow wprowadza do oferty 20 programów rejsowych na sezon zima 2025/2026.…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
eSky.pl: Ceny rodzinnych wakacji za granicą w 2025
Wakacyjny wypoczynek z dziećmi za granicą nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Jak…
0 Komentarzy5 Minuty
8 maja 2025
Ecco Travel zaprasza agentów na study tour do Nepalu
We wrześniu 2025 roku Ecco Travel zorganizuje study tour dla agentów, którego program…
0 Komentarzy2 Minuty
5 maja 2025
Itaka rozwija flotę transportową w Turcji na sezon letni 2025
Itaka rozwija flotę transportową w Turcji na sezon letni 2025. Nowoczesne autokary i…
0 Komentarzy1 Minuta
2 maja 2025
Austriackie warsztaty w Warszawie
24 kwietnia br. Austria Info zorganizowała warsztaty dla biur podróży. Austriackie…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] CT Poland z Turystyczną Nagrodą Marco Polo za współpracę z rynkiem chińskim w 2018 roku […]