Chorwacja – więcej turystów z Polski niż w 2019 roku

Według danych eVisitora od 1 stycznia do 15 września 2021 roku Chorwację odwiedziło 947 746 Polaków, którzy zrealizowali 6 309 115 noclegów. Jest to wzrost w stosunku do 2020 roku o: 47,66 proc. liczby gości i 44.08 proc. noclegów.
Jak zawsze szczególnie ulubionym regionem Polaków okazała się Dalmacja Środkowa.
W porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku, Chorwację odwiedziło w sumie o 3,34 proc. gości więcej, którzy zrealizowali w sumie o 7,63 proc. noclegów więcej
Agnieszka Puszczewicz, dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce, powiedziała: „Ogromnie cieszy mnie fakt, że Chorwacja zajmuje stałe miejsce w sercach Polaków, jako jedna z ulubionych wakacyjnych destynacji. Szczególnie należy podkreślić, że realnie Goście zaczęli przyjeżdżać od maja 2021, po zakończeniu 3 fali pandemii. Tym bardziej należy docenić osiągnięte rezultaty.”
Cieszą nie tylko wyniki z rynku polskiego. Był to bardzo dobry sezon dla Chorwacji.
W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku w Chorwacji odnotowano 10,7 miliona przyjazdów i 67,9 miliona noclegów, czyli o 56 proc. więcej przyjazdów i 43 proc. więcej noclegów niż w pierwszych ośmiu miesiącach 2020 roku. Najwięcej noclegów w Chorwacji odnotowano z Niemiec (15,9 mln), Chorwacji (10,1 mln), Słowenii (7,9 mln), Polski (5,8 mln) i Austrii (4,9 mln).
Nikolina Brnjac, Minister Turystyki i Sportu Republiki Chorwacji, skomentowała: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników za pierwsze osiem miesięcy tego roku. Sezon jeszcze trwa. To wspaniała zapowiedź na wrzesień, kiedy to zamierzamy kontynuować wysiłki, aby jeszcze bardziej pobudzić rozwój gospodarczy i zapewnić turystyce jeszcze lepszą pozycję wyjściową na przyszły rok. Szczególnie cieszy mnie fakt, że osiągamy również znakomite wyniki finansowe.”
Najwięcej noclegów turystycznych zrealizowano na Istrii (18,9 mln), w województwie primorsko-gorańskim (12,6 mln) oraz w województwie splicko-dalmatyńskim (12,4 mln). Najpopularniejszymi miejscowościami był Rovinj (2,7 mln noclegów) oraz Vir i Poreč (po 2 mln noclegów).
Kristjan Staničić, dyrektor generalny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, zaznaczył: „Na okres posezonowy przygotowaliśmy kilka działań promocyjnych. Ich celem jest zapewnienie obecności naszego kraju na docelowych rynkach turystycznych. Chcemy się pozycjonować jako wysokiej jakości, zróżnicowana, a przede wszystkim bezpieczna destynacja, w której przestrzegane są zalecane środki epidemiologiczne.”
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










