Chorwacja – apka pomoże znaleźć ulubione wino lub szynkę
Dwoje studentów Slaven Kopic i Marija Marojević rozwijają wymyśloną przez siebie aplikację „NađiOPG”. Celem jej odnajdywanie małych gospodarstw rodzinnych (OPG – obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo) w Chorwacji. Za pośrednictwem aplikacji, łatwo jest zobaczyć gdzie dane gospodarstwo się znajduje, znaleźć dane kontaktowe i uzyskać informacje na temat produktów i usług, które oferuje. Aplikacja ruszył 5 września.
Pomysłodawcy są zdania, że turystyka chorwacka mogłaby mieć wielkie korzyści z lokalnych produktów, ale nie są one do tej pory odpowiednio propagowane.
Slaven i Marija powiedzieli: „Najczęściej restauratorzy nie wiedzą, skąd pochodzą produkty używane w ich kuchni. A turyści o nie pytają i chcieliby je kupić. Wierzymy, że mali producenci mogą być siłą napędową naszej gospodarki i trzeba im poświęcić więcej uwagi i pomóc im promować się. Mamy w naszym kraju wiele produktów wysokiej jakości, ale musze one być lepiej dostępne. Głównym celem naszej aplikacji jest ułatwienie kontaktów gospodarstw rodzinnych z potencjalnymi klientami. Aplikacja ma również na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat jakości i korzyści płynących z produktów lokalnych. Ma pozwolić użytkownikom wybrać najtańsze i najbliższe produkty.”
POWIĄZANE WPISY
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku
W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
Grupa eSky wyśle Brytyjczyków na city break i wakacje w pakiecie. Firma uzyskała licencję ATOL
Grupa eSky, właściciel globalnej platformy podróży od kwietnia zaoferuje swoje pakiety…
0 Komentarzy5 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
0 Komentarzy7 Minuty
15 marca 2024
ENIT: podwyżki w gastronomii i więcej kobiet w turystyce
Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej zakończyła proces restrukturyzacji. Forma spółki…
0 Komentarzy1 Minuty
15 marca 2024
W Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce zaprezentowano atrakcje województwa szybenicko-knińskiego
14 marca 2024 roku w Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce dziennikarze i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 marca 2024
Chorwacka Wspólnota Turystyczna partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu
11 kwietnia 2024 w Hydropolis we Wrocławiu odbędzie się XIV Forum Promocji Turystycznej.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2024
Rekordowa liczba noclegów Polaków w Dreźnie
Drezno i Kraina Łaby odbudowują turystykę do poziomu sprzed pandemii. Polacy liderem…
0 Komentarzy2 Minuty