Była dyrektor handlowa LOT doradzi firmom, jak optymalizować podróże służbowe
Travel Manager, nowa firma która aspiruje do zagospodarowania ciekawej niszy. Pomoże firmom wygospodarować oszczędności na podróżach.
Anna Staszewska jeszcze niedawno dyr. sprzedaży w PLL LOT otwiera swój nowy biznes. Będzie on mocno związany z podróżami służbowymi, czyli obszarem, którym zajmowała się u narodowego przewoźnika. Anna Staszewska miała zostać w firmie, jednak coś poszło nie tak. Ostatnie zmiany personalne w LOT nie przeszły bez echa na rynku agencyjnym. Nowy dyrektor handlowy i zmiany wzmacniające obszar revenue management miały dać firmie nowy impuls. W komunikacie zapowiadano też, że dwie kojarzone powszechnie z działem sprzedaży osoby tj. Anna Staszewska i Rafał Kempski zostaną w firmie. W pierwszym przypadku tak się jednak nie stało.
Wydaje się, że w przypadku byłej dyrektor handlowej nie znaleziono odpowiedniego obszaru, w którym mogłaby się realizować. Choć trzeba przyznać, iż wypuszczenie z organizacji osoby skoncentrowanej na rynkach azjatyckich i amerykańskich może dziwić. LOT nie ma w pionie sprzedaży mocnej kadry wyższego szczebla i każda rzetelna osoba wydaje się być na wagę złota.
Travel Manager nowa firma doradzi w negocjacjach z liniami
Koncept nowo utworzonej firmy Travel Manager wydaje się dość prosty. Ma ona pomagać firmom znajdować oszczędności w obszarze podróży służbowych. Głównie poprzez negocjacje umów korporacyjnych z liniami lotniczymi. Ten obszar działania jest zdecydowania ciekawy, pytanie tylko, czy w obecnym czasie jest na tego typu usługi odpowiedni popyt. Wydaje się, że firma może ewoluować w coś na kształt miękkiego GSA, czyli reprezentanta linii lotniczych DMC czy regionów.
Na tego typu usługi jest w Polsce popyt, a słabość globalnych /regionalnych brandów pozwala free lancerom rywalizować o ciekawe zlecenia. Tu może być ciekawe pole do popisu nowej firmy.
Rynek GSA dla linii/hoteli i DMC w Polsce krwawi – zmiana modelu?
Travel Manager chce współpracować z agentami
Bardzo ciekawym obszarem zainteresowania Travel Managera jest ten dotyczący współpracy z agentami. Można założyć, że dla części agentów generowanie oszczędności w obsługiwanych przez nich firmach wciąż nie jest priorytetem. Wręcz może być odczytywane jako działanie wbrew interesom samego agenta. Jest tu jednak bardzo ciekawy aspekt budowania na rynku transparentności i uczciwego podejścia do obsługiwanych firm. Agent działający w dobrej wierze powinien wszak dążyć do wygenerowania oszczędności dla obsługiwanych firm, tak by zostały one przy nim na lata. Pod tym względem działanie Travel Managera w tym obszarze może być korzystne dla rynku.
Z informacji docierającej z firmy wynika, że jest ona po słowie z kilkoma dużymi agentami. Wspólnie mają edukować firmy w zakresie optymalizacji podróży służbowych.
Travel Manager nowy pomysł, ale konkurencja nie śpi
Koncepcja Travel Managera wydaje się być dość ciekawa, tego typu usługi cieszą się popularnością na dojrzałych rynkach Europy zachodniej. Tak naprawdę na dziś w Polsce tylko największe firmy mają w swojej organizacji stanowisko travel managera. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skusić się na outsourcing tego typu usług do podmiotów, takich jak stworzony przez Annę Staszewską Travel Manager. Mimo że pomysł jest świeży to nie jest on jedynym tego typu konceptem na rynku
Ciężki czas dla agentów obsługujących podróże służbowe powoduje, iż część osób szuka podobnych nisz. W bardzo podobnym kierunku ewoluuje np. działalność portalu travel support, a nie jest to jedyny podmiot, który chce dostarczać usługi podobne do tych oferowanych przez Travel Managera. Dobrze, że na rynku podróży służbowych będziemy mieli kolejny obszar, który do tej pory pozostawał nieobsadzony. Powinno to się przełożyć na większą świadomość zakupową firm, generując przy tym istotne oszczędności. Z ciekawością będziemy obserwowali działania Travel Managera i podobnych mu firm na rynku podróży służbowych.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
25 lipca 2024
Ryanair zarobił w pierwszym kwartale 2024 o prawie połowę mniej. Pasażerowie kupili wyloty w niższych cenach
Ryanair poinformował, że zysk zysk za pierwszy kwartał wynosił 360 mln euro w porównaniu…
0 Komentarzy5 Minuty
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Magdas Hotel: zobacz, jak powstała przyjazna przestrzeń dla uchodźców
W centrum Wiednia, pośród zabytkowych ulic, znajduje się wyjątkowy obiekt – Magdas Hotel,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
17 lipca 2024
Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie – nowa miejscówka na mapie MICE
Rok po otwarciu Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie udostępnia nową przestrzeń…
0 Komentarzy8 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
15 lipca 2024
Targi ITTF Warsaw – cała branża turystyczna w sercu Warszawy
W dniach 21–23 listopada 2024, w Pałacu Kultury i Nauki odbędzie się II edycja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Resabee Dynamic Packaging – personalizowane oferty wycieczek zwiększają zyski biur podróży
Odkryj korzyści dynamicznego pakietowania z Resabee Dynamic Packaging. Spersonalizowane…
0 Komentarzy5 Minuty