Bułgaria wyda na promocję ponad 5 mln euro

Bułgarska minister turystyki Nikolina Angełkowa oświadczyła, że na reklamę turystyki krajowej w 2015 roku przeznaczono 5,5 mln BGN (ok. 3 mln EUR) z budżetu państwa oraz 5 mln BGN (ok. 2,5 mln EUR) z Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

Narodowa Rada Turystyki przedstawiła projekt promowania turystki oraz pomysł wyznaczenia następujących tras: „Szlakiem trackich władców”, „Szlakiem rzymskich imperatorów”, „Dolina Róż” i inne. Reklama turystyczna Bułgarii obejmie trzy sektory: zimowa turystyka górska, turystyka letnia skierowana do turysty masowego oraz turystyka biznesowa.

Angełkowa powiedziała: „W najbliższym czasie przewidujemy straty w turystyce spowodowane mniejszą liczbą turystów z Rosji oraz z Ukrainy. Reklamę skoncentrujemy na rynkach, które pomogą zrekompensować deficyt czyli w Polsce, Niemczech i w Wielkiej Brytanii oraz we Francji, Hiszpanii i krajach skandynawskich. Planujemy też kampanię promocyjną w Chinach, Indiach, Japonii i Indonezji.”