Bułgaria odbudowuje ruch turystyczny z okresu sprzed pandemii

fot. JS

Od stycznia do września 2021 roku Bułgarię odwiedziło 3,04 mln turystów zagranicznych. Daje to wzrost o 35 proc. w stosunku do tego samego okresu roku 2020. Ciągle jednak jest to mniej niż połowa ruchu w rekordowych latach 2018 i 2019, kiedy to liczba turystów sięgała 7,9 mln.

Największy wzrost przyjazdów nastąpił w celach wypoczynkowych i urlopowych – zrealizowano 1,96 mln wizyt, co stanowi wzrost o 62,9 proc.. W mniejszym stopniu wzrosły przyjazdy biznesowe i w celu odwiedzin rodzin/znajomych.

Ministerstwo Turystyki prowadzi intensywną działalność promocyjną również poprzez swoje przedstawicielstwa zagraniczne w Moskwie, Frankfurcie nad Menem i otwartym w marcu tego roku Narodowym Przedstawicielstwem Turystycznym przy Ambasadzie Bułgarii w Warszawie.

Ministerstwo Turystyki Bułgarii przeprowadziło w Polsce okresie 2020-2021 szereg działań promocyjnych:

• Outdoor – branding city lights i billboardów na terenie Warszawy;
• Reklama – branding tramwajów w Warszawie;
• Wysyłka broszur i katalogów do polskich touroperatorów i biur podróży działających;
• Newsletter rozsyłany do wybranych lokalnych touroperatorów i biur podróży;
• 2 Press Trips z udziałem dziennikarzy i blogerów z Polski;
• Marketing cyfrowy i influencerski:
• Banery na największych portalach internetowych;
• Posty w mediach społecznościowych: na Facebooku i Instagramie – Publikowanie postów sponsorowanych z linkami, tekstem i zdjęciami na portalach społecznościowych Facebook i Instagram;
• Kanał na YouTube: filmiki reklamowe w języku polskim.

Znacząco wzrasta liczba Polaków, przyjeżdżających do Bułgarii – do końca września było ich niemal 210 tysięcy, co dało nam 5. miejsce w rankingu.

Bułgaria promuje się nie tylko jako kraj piaszczystych plaż i ciepłego morza. Obecnie główny nacisk kładzie się również na inne atrakcje turystyczne, unikalne zabytki oraz źródła wód mineralnych i leczniczych.

Priorytetem jest promocja Bułgarii jako kierunku całorocznego, z naciskiem na turystykę krajoznawczą, kulturowo-historyczną, leczniczą, eko, a także welness i spa.
W roku 2022 Bułgaria, poprzez swoje Narodowe Przedstawicielstwo Turystyczne w Warszawie, planuje zacieśnienie kontaktów z mediami oraz agentami turystycznymi i biurami podróży. Planowane są kolejne wizyty dziennikarzy w Bułgarii w różnych, również mniej znanych miejscach. Dla biur podróży będą organizowane seminaria i spotkania promocyjne w całej Polsce, webinary, spotkania biznesowe i road shows. W maju 2022 odbędzie duży wyjazd studyjny dla polskiej branży turystycznej.

Te ambitne plany przedstawili na spotkaniu w Ambasadzie Bułgarii w Warszawie z członkami Stowarzyszenia Dziennikarzy Podróżników GLOBTROTER JE Ambasador Margarita Geneva i Radca Nikolay Kostov.