Bułgaria i Tunezja najtańsze spośród ofert na lato
Najbardziej spadły ceny niższych kategorii hoteli. Ceny 3* obniżyły się o 57 złotych, 4* o 33 złote, a ceny 5* nawet wzrosły o 20 złotych. Analiza cen imprez turystycznych opracowana przez TravelDATA, spółkę zajmującą się gromadzeniem danych z rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej obejmuje pierwszy tydzień sierpnia 2015 roku, czyli okres największej liczby wyjazdów wakacyjnych w Europie, a ostatnio również i w naszym kraju.
Wydarzeniem tygodnia było wprowadzenie do oferty lato 2015 imprez dwóch dużych i tradycyjnie tanich biur podróży, czyli Wezyra Holidays i Alfy Star. Jak można się było spodziewać wywołało to spadek średniej rynkowej ceny wycieczek. Imprezy Wezyra obniżyły rynkową średnią o 32 złote, a Alfy Star o 11 złotych. Jednocześnie znacznych korekt w cen w dół (o średnio 83 złote) dokonało biuro Sun & Fun, co obniżyło średnią o kolejne 9 złotych. Mniejszy był wpływ selektywnych obniżek dokonanych przez TUI i Grecos Holiday. Ogółem średnia cena wobec ubiegłego tygodnia spadła o 42 złote ponieważ niektórzy organizatorzy równocześnie podwyższyli nieco swoje ceny. Najbardziej spadły ceny niższych kategorii hoteli. Ceny 3* obniżyły się o 57 złotych, 4* o 33 złote, a ceny 5* nawet wzrosły o 20 złotych. W zakresie hoteli 3-gwiazdkowych najczęściej liderami niskich cen były biura Sun & Fun oraz Exim Tours (oba poprawiły się wobec zeszłego tygodnia), a także Rainbow Tours i Alfa Star. W 4 gwiazdkach najczęściej przodowały biura Wezyr i Alfa Star, czyli „nowi” gracze, natomiast w 5 gwiazdkach zdecydowanie wyróżniały się oferty Rainbow Tours oraz Itaki.
Obecnie najwyższą opłacalność na okres wakacyjnego sezonu wykazują destynacje bułgarskie i tunezyjskie, a także Turecka Riwiera i Turcja Egejska. W zakresie niższych kategorii hoteli bardzo opłacalna jest też Kreta, a w zakresie hoteli 5-gwiazdkowych dość wysokie wskaźniki opłacalności mają kierunki egipskie. Najmniej opłacalnymi kierunkami, podobnie jak w zestawieniach cen imprez zimowych, pozostają wyspy Cypr i Lanzarote, które w tym okresie są zbyt drogie w stosunku do tego co mogą zaoferować turystom. Różnica między nimi jest taka, że relatywna opłacalność tego pierwszego rośnie wraz ze wzrostem kategorii hotelu, a w przypadku Lanzarote sytuacja jest odwrotna.
POWIĄZANE WPISY
29 marca 2024
Choose Greece prezentuje ofertę grecką na polskim rynku
26 marca 2024 w warszawskim hotelu Polonia Palace odbyło się spotkanie promocyjne…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty