Branża turystyczna musi umieć sprzedawać ubezpieczenia – I edycja Travel Insurance Meeting
Niewątpliwie ostatnie dwa lata pandemii zmieniły sposób podróżowania. Zmieniły się także potrzeby branży związane z ubezpieczeniami i bezpieczeństwem turystów. O tym, jakich ubezpieczeń podróżnych potrzebuje polska branża turystyczna, debatowali eksperci podczas Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych, którego organizatorem była firma ISON Care.
Podróżni rozważają znacznie więcej aspektów dotyczących podróży, zanim podejmą decyzję o wyjeździe. Przede wszystkim zwiększone zainteresowanie dotyczy warunków, jakie panują w miejscu docelowym. Także rola sprzedawcy w biurze podróży stała się o wiele bardziej wymagająca. Nie wystarczy już tylko doradztwo w zakresie wyboru dobrego hotelu, dogodnych godzin przelotu, ale musi on również umieć fachowo opisać i dopasować do miejsca i charakteru podróży, ubezpieczenie turystyczne.
Idealna wizja wakacji i rola asystora
Ważne są odpowiednie sumy ubezpieczeniowe i inne składniki polisy turystycznej. Liczy się także wiedza na temat jak zadziała ubezpieczyciel i asystor w sytuacji, kiedy ich pomoc będzie potrzebna. Dodatkowo są w stanie więcej zapłacić za poczucie bezpieczeństwa. Obecnie do najpopularniejszych produktów, jakie podróżni wybierają, należy ubezpieczenie kosztów rezygnacji. Pandemia na pewno pomogła w sprzedaży ubezpieczeń podróżnych.
„Nie trzeba w trakcie procesu sprzedaży burzyć idealnej wizji wakacji na pięknej plaży, nie trzeba straszyć potencjalnymi zagrożeniami, one stały się jednym z elementów rozważań w kontekście planowania wyjazdu. Turysta znacznie lepiej wie jakie ryzyka wiążą się z podróżowaniem. Jest lepiej poinformowany, ma lepiej sprecyzowane oczekiwania i potrzeby” – mówi Rafał Buczak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Ison Care.
Jak wynika z przeprowadzonej ankiety na potrzeby pierwszej edycji Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych, najważniejszym argumentem wyboru polisy turystycznej i polecenia tej konkretnej swojemu klientowi jest jakość produktu ubezpieczeniowego, ale dwa kolejne to jakość współpracy z towarzystwem ubezpieczeniowym oraz funkcjonalność narzędzia do sprzedaży polis.
„Biuro podróży musi mieć odpowiedni produkt ubezpieczeniowy i wiedzę na jego temat, by tym wymaganiom sprostać. Dzięki temu oferta ubezpieczeniowa nie jest już tylko jednym z kilku dodatków do podróży, a istotnym jej elementem, na równi ważnym co lot, transfer czy zakwaterowanie. Przygotowanie doradców turystycznych do tego zadania to odpowiedzialność ubezpieczycieli i ich struktur wsparcia sprzedaży” – dodaje Rafał Buczak.
Od asystora oczekuje się przede wszystkim szybkości reakcji w działaniu. Dobry asystor dba tym samym o wizerunek ubezpieczyciela, a także biura podróży. Jeżeli jego działania będą właściwe, urlop mimo problemów np. zdrowotnych, będzie udany, to satysfakcja klienta również będzie wysoka.
W sytuacji odwrotnej, jeżeli pomoc asystora będzie niewłaściwa, zbyt wolna czy nietrafiona, to ocena wyjazdu, jakość biura podróży czy towarzystwa ubezpieczeniowego na tym może ucierpieć. Oczywiście na tym potencjał dobrej współpracy pomiędzy asystorem, towarzystwem ubezpieczeniowym i biurem podróży się nie kończy, możliwości są znacznie większe.
Zwiększa się wiedza branży w temacie polis turystycznych
Na zakończenie Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych, Rafał Buczak poprowadził panel dyskusyjny z udziałem kilku innych ekspertów branży Travel i Travel insurance. Wstępem do rozmowy były wyniki ankiety przeprowadzonej przez ISON Care wśród biur podróży i agentów turystycznych. Wnioski z ankiety są dość jednoznaczne, tzn. branża ma coraz lepszą wiedzę na temat polis turystycznych, jej świadomość w tym zakresie jest duża, co nie oznacza jednak, że nie ma już potencjału do rozwoju. Wręcz przeciwnie, oczekiwanie wobec ubezpieczycieli turystycznych jest takie by dostarczali jakościowy produkt, blisko współpracowali z biurami podróży, a narzędzia jakich dostarczają do sprzedaży polis były funkcjonalne.
„Branża potrzebuje ubezpieczeń turystycznych. Przede wszystkim ważny jest zakres informacji, poczucie bezpieczeństwa i większa świadomość na temat ubezpieczeń na okoliczność pandemii. Warto pamiętać też o tym, żeby nie lekceważyć znoszenia obostrzeń i mieć na uwadze ubezpieczenie, ponieważ sytuacja jest wciąż dynamiczna i nikt nie jest w stanie przewidzieć, co się może wydarzyć w najbliższym czasie” – mówi Renata Łątka, Head of Sales w HanseMerkur.
I edycja Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych za nami. Spotkanie zorganizowane przez ISON Care oraz Rafała Buczaka, dyrektora ds. sprzedaży i marketingu we współpracy z AllinTOO, pokazało potrzebę wymiany informacji i doświadczeń w temacie bezpieczeństwa podróży.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lipca 2024
PKL podpisuje kontrakt na nowe koleje linowe w Szczawniku. W planach reaktywacja ośrodka narciarskiego w Muszynie
Grupa PKL wraz z Gminą Muszyna planuje reaktywację ośrodka narciarskiego w Szczawniku.…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Hydropolis zorganizuje półkolonie w drugiej połowie sierpnia. Uczestnicy poznają ciekawostki ze świata wody
Centrum wiedzy o wodzie Hydropolis zaprasza najmłodszych na półkolonie, których motywem…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Startuje proces E-Certyfikacji Informacji Turystycznej w Polsce
Polska Organizacja Turystyczna, odpowiedzialna za promocję polskiej turystyki i rozwój…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Nocny bieg po płycie lotniska tym razem w Lublinie. Skywayrun 2024 zaplanowany na połowę października
Bieg Skywayrun Lublin Airport 2024 będzie 19-tym biegiem po pasie startowym lotniska…
0 Komentarzy2 Minuty