Branża turystyczna ma zaufanie do Niemiec jako marki turystycznej

Badanie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) wśród kluczowych klientów branży turystycznej z 27 krajów, wykazało, że 95 procent ankietowanych zakłada, że Niemcy jako kierunek turystyczny będą po kryzysie, co najmniej tak samo atrakcyjne dla odwiedzających, jak przed pandemią.
Około jedna trzecia kluczowych klientów z międzynarodowej branży turystycznej, którzy zarejestrowali się na GTM, wzięła udział w ankiecie internetowej przeprowadzonej przez DZT w celu analizy nastrojów i oczekiwań branży.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „Nawet podczas kryzysu spowodowanego covid-19 Niemcy jako cel podróży cieszą się wysokim poziomem świadomości marki i pozytywnym nastawieniem – zarówno wśród klientów, jak i partnerów handlowych. Ten wysoki poziom zaufania do naszej marki znajduje odzwierciedlenie w wyrażanych oczekiwaniach biznesowych. Klienci, którzy biorą udział w najważniejszym wydarzeniu sprzedażowym niemieckiej turystyki przyjazdowej, w większości optymistycznie patrzą na bieżący rok finansowy: ponad połowa (53 proc.) spodziewa się poprawy w 2021 roku.
W porównaniu z kryzysowym rokiem 2020, jedna trzecia zakłada rozwój biznesu na takim poziomie jak w roku poprzednim. Pozytywne nastawienie do Niemiec jako celu podróży wśród kupujących z rynków zagranicznych jest nawet powyżej średniej i wynosi 58 proc. W związku z tym ważne jest, aby zapewnić wszystkim uczestnikom GTM – niemieckim dostawcom, a także zagranicznym nabywcom – konkretne informacje, dzięki którym możemy wspólnie budować zaufanie z potencjalnymi gośćmi, zapewnić bezpieczeństwo i dalej wzmacniać gotowość do podróżowania ”.
38 proc. managerów turystycznych biorących udział w GTM zakłada, że w nadchodzącym roku branża powróci do poziomu sprzed kryzysu, a ponad jedna trzecia uważa, że najpóźniej do 2023 roku osiągnie poziom z 2019 roku.
Fazie ożywienia sprzyja wyjątkowo wysoka ocena oferty turystycznej w Niemczech. Przede wszystkim uwagę zwraca temat zrównoważonego rozwoju:
84 proc. ocenia jakość zrównoważonych produktów w Niemczech jako dobrą/bardzo dobrą. Najwyższymi ocenami cieszą się też oferty oparte na rozwiązaniach wirtualnych:
93 procent kluczowych klientów ocenia dostępne treści cyfrowe jako dobre lub bardzo dobre.
Targi turystyki przyjazdowej do Niemiec GTM 2021 w formie wirtualnej odbyły się w dniach 27-29 kwietnia. W GTM wzięło udział około 250 niemieckich dostawców i 480 kupujących z biur podróży z całego świata.
Krajem partnerskim GTM 2021 była Meklemburgia-Pomorze Przednie. Ten położony na północnym-wschodzie Niemiec kraj związkowy oferuje wiele atrakcji turystycznych dla gości zagranicznych. Wybrzeże Morza Bałtyckiego, Pojezierze Meklemburskie, zabytki wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, miasta hanzeatyckie i stolica Schwerin z zespołem zamkowym, to tylko niektóre atrakcje regionu. „10 powodów do odkrycia Meklemburgii-Pomorza Przedniego” był jednym z przewodnich tytułów webinarium, podczas którego kraj partnerski zaprezentował się kluczowym klientom w pierwszym dniu warsztatów.
Tobias Woitendorf, dyrektor zarządzający TMV, skomentował: „Podobnie jak w przypadku Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB w Berlinie, koncentrujemy się na przyszłych tematach związanych z bezpiecznymi podróżami, zrównoważonym rozwojem, turystyką zdrowotną i dostępnością, które są przedstawiane odwiedzającym z wykorzystaniem praktycznych przykładów. Nawet jeśli podróż nie jest jeszcze możliwa, ważna jest wymiana pomysłów z międzynarodowymi organizatorami wycieczek na temat zmienionych warunków i zainteresowań związanych z podróżami. Musimy myśleć nie tylko o wirusie. Platforma vGTM 2021 jest doskonała do takich spotkań”.
Niemcy – udział Europy w turystyce przyjazdowej wzrósł do 85 proc.
POWIĄZANE WPISY
20 marca 2023
Lotnisko we Wrocławiu: w lutym obsłużyliśmy ponad 195 tys. pasażerów
Ponad 1800 operacji lotniczych i ponad 195 tys. podróżnych obsłużyło w lutym wrocławskie…
0 Komentarzy3 Minuty
17 marca 2023
Pierwsza na świecie makieta z prawdziwym deszczem w Kolejkowie
Wystawę co dziewięć minut rozświetlają błyskawice, a na mieszkańców makiety spada ulewa.…
0 Komentarzy2 Minuty
16 marca 2023
MROT: dofinansujemy projekty naszych członków. Powstaje Laboratorium Inicjatyw Turystycznych
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc rozwijać produkty turystyczne na…
0 Komentarzy4 Minuty
15 marca 2023
Magdalena Mucha nową dyrektorką regionalną IGHP na Pomorzu
Do grona dyrektorów regionalnych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dołączyła…
0 Komentarzy3 Minuty
15 marca 2023
Grupa Accor otwiera w Wiedniu pierwszy hotel marki przyjaznej środowisku
Accor we współpracy z Tristar Hotel Group otworzył w Wiedniu pierwszy obiekt…
0 Komentarzy1 Minuty
15 marca 2023
Polak jako pierwszy na świecie wylądował na szczycie Burdż Al Arab w Dubaju
Polski pilot Łukasz Czepiela jako pierwszy na świecie posadził samolot na lądowisku dla…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2023
Polskie Airbnb z nową funkcją bezpieczeństwa dla podróżujących w pojedynkę
Airbnb uruchomił w Polsce funkcję Solo Traveler Safety. Dane platformy pokazują, że…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Zielona Góra-Babimost: ponad 3 tys. pasażerów w lutym. To dużo lepszy wynik niż przed pandemią
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost wypracował w lutym 2023 bardzo dobre wyniki…
0 Komentarzy1 Minuty
12 marca 2023
Turystyczny świat spotkał się na ITB. Biznes odżył, lecz widać lęk przed podróżami do Polski
Największe targi turystyczne na świecie wróciły na żywo po pandemii. ITB Berlin…
0 Komentarzy9 Minuty