Branża turystyczna ma zaufanie do Niemiec jako marki turystycznej

fot. archiwum DZT

Badanie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) wśród kluczowych klientów branży turystycznej z 27 krajów, wykazało, że 95 procent ankietowanych zakłada, że Niemcy jako kierunek turystyczny będą po kryzysie, co najmniej tak samo atrakcyjne dla odwiedzających, jak przed pandemią.

Około jedna trzecia kluczowych klientów z międzynarodowej branży turystycznej, którzy zarejestrowali się na GTM, wzięła udział w ankiecie internetowej przeprowadzonej przez DZT w celu analizy nastrojów i oczekiwań branży.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „Nawet podczas kryzysu spowodowanego covid-19 Niemcy jako cel podróży cieszą się wysokim poziomem świadomości marki i pozytywnym nastawieniem – zarówno wśród klientów, jak i partnerów handlowych. Ten wysoki poziom zaufania do naszej marki znajduje odzwierciedlenie w wyrażanych oczekiwaniach biznesowych. Klienci, którzy biorą udział w najważniejszym wydarzeniu sprzedażowym niemieckiej turystyki przyjazdowej, w większości optymistycznie patrzą na bieżący rok finansowy: ponad połowa (53 proc.) spodziewa się poprawy w 2021 roku.

W porównaniu z kryzysowym rokiem 2020, jedna trzecia zakłada rozwój biznesu na takim poziomie jak w roku poprzednim. Pozytywne nastawienie do Niemiec jako celu podróży wśród kupujących z rynków zagranicznych jest nawet powyżej średniej i wynosi 58 proc. W związku z tym ważne jest, aby zapewnić wszystkim uczestnikom GTM – niemieckim dostawcom, a także zagranicznym nabywcom – konkretne informacje, dzięki którym możemy wspólnie budować zaufanie z potencjalnymi gośćmi, zapewnić bezpieczeństwo i dalej wzmacniać gotowość do podróżowania ”.

38 proc. managerów turystycznych biorących udział w GTM zakłada, że w nadchodzącym roku branża powróci do poziomu sprzed kryzysu, a ponad jedna trzecia uważa, że najpóźniej do 2023 roku osiągnie poziom z 2019 roku.

Fazie ożywienia sprzyja wyjątkowo wysoka ocena oferty turystycznej w Niemczech. Przede wszystkim uwagę zwraca temat zrównoważonego rozwoju:

84 proc. ocenia jakość zrównoważonych produktów w Niemczech jako dobrą/bardzo dobrą. Najwyższymi ocenami cieszą się też oferty oparte na rozwiązaniach wirtualnych:

93 procent kluczowych klientów ocenia dostępne treści cyfrowe jako dobre lub bardzo dobre.

Targi turystyki przyjazdowej do Niemiec GTM 2021 w formie wirtualnej odbyły się w dniach 27-29 kwietnia. W GTM wzięło udział około 250 niemieckich dostawców i 480 kupujących z biur podróży z całego świata.

Krajem partnerskim GTM 2021 była Meklemburgia-Pomorze Przednie. Ten położony na północnym-wschodzie Niemiec kraj związkowy oferuje wiele atrakcji turystycznych dla gości zagranicznych. Wybrzeże Morza Bałtyckiego, Pojezierze Meklemburskie, zabytki wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, miasta hanzeatyckie i stolica Schwerin z zespołem zamkowym, to tylko niektóre atrakcje regionu. „10 powodów do odkrycia Meklemburgii-Pomorza Przedniego” był jednym z przewodnich tytułów webinarium, podczas którego kraj partnerski zaprezentował się kluczowym klientom w pierwszym dniu warsztatów.

Tobias Woitendorf, dyrektor zarządzający TMV, skomentował: „Podobnie jak w przypadku Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB w Berlinie, koncentrujemy się na przyszłych tematach związanych z bezpiecznymi podróżami, zrównoważonym rozwojem, turystyką zdrowotną i dostępnością, które są przedstawiane odwiedzającym z wykorzystaniem praktycznych przykładów. Nawet jeśli podróż nie jest jeszcze możliwa, ważna jest wymiana pomysłów z międzynarodowymi organizatorami wycieczek na temat zmienionych warunków i zainteresowań związanych z podróżami. Musimy myśleć nie tylko o wirusie. Platforma vGTM 2021 jest doskonała do takich spotkań”.

Niemcy – udział Europy w turystyce przyjazdowej wzrósł do 85 proc.