Brak pieniędzy a nie terroryści to główny powód obaw polskich turystów

Travelplanet.pl wprowadził w czerwcu jako pierwszy w branży możliwość zakupu wycieczki na raty zero procent.
Według wyników badania ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonego dla Liberty Direct, aż 44 proc. polskich turystów boi się przekroczenia limitu wydatków na wakacjach. 42 proc. respondentów ma problem z całkowitym sfinansowaniem wyjazdu na wakacje – to wniosek z badania pozyczkaportal.pl i Aasa Polska. Według tego ostatniego sondażu 20 proc. z powodu chwilowego braku gotówki rozważa zrezygnowanie z wyjazdu, ale aż 37 proc. chce pożyczyć pieniądze na wakacje.
Według danych rezerwacyjnych Travelplanet.pl, średni koszt wyjazdu na zagraniczne wakacje wzrósł w ostatniej dekadzie tylko o 14 proc. Jednak płynność finansowa dotycząca wydatków na wypoczynek wciąż stanowi problem.
Z innych statystyk Travelplanet.pl wynika, że skłonność do wyjazdów z biurami podróży nie maleje. Wakacje na to lato zarezerwowało ok. 10 proc. turystów więcej niż na lato 2015. Tymczasem według raportów Polskiego Związku Organizatorów Turystyki tegoroczna sprzedaż ofert biur podróży wciąż utrzymuje się na poziomie niższym niż w ubiegłym roku. Co prawda te dane opierają się na tylko na jednym systemie rezerwacyjnym, ale w pewnym stopniu odzwierciedlają obawy polskich turystów, które pokazują sondaże.
Skąd więc wzrosty w statystykach największego polskiego multiagenta, będących swoistym papierkiem lakmusowym rynku turystyki?
Dane Travelplanet.pl pokazują sprzedaż niemal wszystkich największych biur podróży, które są partnerami multiagenta a nie tylko dane sprzedażowe jednego systemu rezerwacyjnego. Nie sposób jednak nie zauważyć, że duży wpływ mają na nie rozwiązania, które wyeliminowały zagrożenia, powstrzymujące turystów przed zakupem wakacji.
Travelplanet.pl wprowadził w czerwcu jako pierwszy w branży możliwość zakupu wycieczki na raty zero procent. Spłaca się ją nie przed wyjazdem ale dopiero po powrocie, w pięciu równych ratach odpowiadających cenie wyjazdu. Dane dotyczące rezerwacji w czerwcu pokazują, że trafiono w oczekiwania turystów. Efekt wzmacnia inne pionierskie rozwiązanie: bezpłatne ubezpieczenie od ewentualnej upadłości touroperatora.
Z opublikowanych właśnie badań TNS Polska dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wynika, że aż 28 proc. Polaków obawia się zainwestowania często kilkunastu tysięcy złotych w wakacje, które mogą nie dojść do skutku.
Bezpłatne ubezpieczenie eliminuje i to zagrożenie. Sprawdziło się pod koniec ubiegłego lata, gdy zbankrutowało biuro Alfa Star, jeden z największych graczy na rynku turystycznym. Turyści, którzy kupili wakacje w tym biurze za pośrednictwem Travelplanet.pl, skorzystali z możliwości ekwiwalentnego wypoczynku. Inni klienci Alfa Star muszą czekać do połowy września 2016 na zakończenie procedury zgłaszania roszczeń wobec tego biura. Po fali bankructw touroperatorów w 2012 roku procedury wypłaty pieniędzy trwały od półtora roku do dwóch lat a wysokość zwrotów sięgała co najwyżej 70 proc. kwot zapłaconych za wycieczki.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty