Biura podróży – Turcja i Tunezja z wielką dynamiką
![Plaża w Egipcie AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2018/04/30cc0bbf8683ce7aeff635fe17489830.jpg)
W porównaniu z ubiegłym sezonem, sprzedaż oferty tureckiej w biurach podróży wzrosła o 277,9 proc., zaś tunezyjskiej – o 486,4 proc.
Wycieczki do Grecji, Turcji, Hiszpanii, Egiptu, Bułgarii i Włoch stanowią ponad 70 proc. wszystkich sprzedanych w biurach podróży.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 65,6 proc., zaś liczba klientów – o 63,3 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 85,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – o 5,7 proc. a autokarowe – 8,6 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 74,9 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 14,3 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła – o 67,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Polska. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Korfu.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 069 zł) i w Marsa Alam (2 076 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 793 zł) i na Rodos (2 613 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 24,2 proc., autokarowe – o 10,5 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły – o 0,8 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 27,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost o 10,9 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Dalej zaś: Turcja (277,9), Hiszpania (spadek o minus 23,1 proc.), Egipt (+88,4 proc.), Bułgaria (+24,4 proc.), Włochy (minus 1,5 proc.), Albania (+73,3 proc.), Chorwacja (+1.9 proc.), Tunezja (486,4) i Portugalia (minus 33,2 proc). Na 12. pozycji znajduje się Cypr (+28,9 proc.), na 14. pozycji – Maroko (wzrost o 62,2 proc.), zaś na 20. – Wyspy Zielonego Przylądka (+150,4 proc.)
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,2 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 14,7 proc., Hiszpanię – 11,3 proc., Egipt – 10,1 proc., Bułgarię – 6,8 proc., Włochy – 5,1 proc
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty