Biura podróży – Tunezja w czołówce sprzedaży

AG

W ostatnim tygodniu wśród najlepiej sprzedających się ofert w biurach podróży, na miejscu dziesiątym znalazły się wyjazdy do Tunezji.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 8,5 proc., zaś liczba klientów – o 9,2 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 94,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 1,6 proc. a autokarowe – 2,7 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 34,4 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 3,7 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 12,1.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to w pierwszej dziesiątce, po raz pierwszy od długiego czasu pojawiła się Tunezja. A cał dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Hiszpania, Turcja, Egipt, Włochy, Bułgaria, Cypr, Albania, Portugalia i Tunezjaa. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się sześć greckich. Na podium znajdują się Zakynthos, Heraklion i Antalya.
Najmniej kosztują imprezy w Warnie (1 366 zł) i w Hurghadzie (1 955 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (2 806 zł) i na Kos (2 380 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 3,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 4,2 proc., autokarowe zmalały o minus 19,4 a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o minus 3,1 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 16,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 86,3 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 6,4 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+0,7 proc.), Bułgaria (+10,9 proc.), Turcja (+37,8 proc.), Włochy (15,9 proc.), Egipt (+110,1 proc.), Albania (100,7 proc.), Portugalia (7,6 proc.), Chorwacja (minus 1 proc.) i Cypr (5,8 proc.). Na szesnastej pozycji znajduje się Malta (+122,8 proc.) a na dwudziestej – Tanzania (+108,6 proc.). Już na siedemnastym miejscu znajduje się Tunezja (+66,6 proc.). Polska znajduje się na pozycji 11. (+19,9 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 31,4 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Hiszpania to 16,4 proc., Bułgaria – 9,3 proc., Turcja – 7,8 proc., Włochy 6,4 proc., Egipt – 6,2 proc.