Biura podróży – sprzedaż wciąż rośnie

KG

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni o jedną trzecią. Oferty greckiej sprzedano dwa razy więcej niż rok temu.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 24,7 proc., zaś liczba klientów – o 31,7 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 77,9 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 14,4 proc. a autokarowe 7,5 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 32,6 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 90,9 proc., zaś liczba samolotówek – o 24,7 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka krajów wyglądała tym razem następująco: Hiszpania, Grecja, Egipt, Bułgaria, Włochy, Turcja, Kuba, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chorwacja i Albania. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się cztery greckie i trzy hiszpańskie. Na podium znajdują się Fuertaventura, Teneryfa i Heraklion. Najmniej kosztują imprezy w Marsa Alam (2 378 zł) i w Antalyi (2 143 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (2 888 zł) i na Rodos (2 865 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 29,9 proc., imprez z dojazdem własnym – o 25,2 proc., zaś autokarówek – o 39,9 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 31,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 79,2 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 100 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+3 proc..), Włochy (minus 15 proc.), Bułgaria (+24 proc.), Egipt (+7 proc.), Kuba (+27 proc.), Austria (+17 proc.), Albania (brak danych.), Portugalia (minus 6 proc.) i Turcja (minus 15 proc. Na piętnastej pozycji znajduje się Chorwacja (+85 proc.), a na miejscu 17. – Niemcy (+119 proc.).