Biura podróży – sprzedaż wciąż gorsza niż rok temu

W biurach podróży brak oznak zmian na lepsze – sprzedaż wciąż na niższym poziomie niż przed rokiem. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2015, w biurach podróży odnotowano spadek liczby rezerwacji w o minus 16,2 proc. oraz spadek o minus 18,3 proc. liczby klientów. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 82 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 8,8 proc. a autokarowe – 9 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 10,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 31,7 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o minus 23,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów nie zmienia się specjalnie, choć zwraca uwagę utrzymujący się od jedenastu tygodni na pozycji dziewiątej Cypr. Dycha wygląda następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Chorwacja, Egipt, Portugalia, Turcja, Cypr i Maroko. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i trzy hiszpańskie a na podium znajdują się Heraklion, Zakyntos i Burgas. Najmniej kosztują imprezy na Rodos (2 505 zł) i Burgas (2 203 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (3 065 zł) i na Majorce (2 930 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 11,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 16,8 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 26,3 proc., zaś autokarówek wzrosła o 18,9 proc. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów zmalała o minus 8,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 81,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem +60 proc.). Dalej zaś: Grecja (+8 proc.), Bułgaria (+137 proc.), Włochy (+51 proc.), Egipt (minus 73 proc.), Turcja (minus 73 proc.), Portugalia (+ 76 proc.), Chorwacja (+108 proc.), Cypr (+26 proc.) i Austria (+119 proc.). Zwracają uwagę znajdujące się od kilku tygodni na dwudziestej pozycji Czechy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem wyniósł 135 proc oraz na pozycji siedemnastej Polska ze wzrostem wynoszącym 184 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty