Biura podróży – przedsprzedaż nadal dwa razy większa
![Na plaży tunezyjskiej AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2015/11/0c7b22e29b988d054af028be92ff8f9f.jpg)
W poprzednim tygodniu w biurach podróży liczba rezerwacji na wyjazdy do końca października 2016 roku wzrosła o 99,8 proc., zaś liczba klientów wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku o o 103,9 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX , który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 80,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 13,2 proc. a autokarowe – 6,1 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 132 proc., imprez z dojazdem własnym – o 32,9 proc., liczba samolotówek zaś – o 121,4 proc.
Jesli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów wygląda następująco: Hiszpania, Grecja, Egipt, Włochy, Turcja, Bułgaria, Portugalia, Kuba, Maroko i Tajlandia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków – cztery greckie a na podium znajdują się Fuerteventura, Hurghada i Korfu. Najmniej kosztują imprezy w Burgas (1 991 zł) i na Korfu (2 320 zł). Najdrożej jest na Rodos (3 043 zł) i Teneryfie (3 283 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 wzrosła w ostatnich czterech tygodniach (a praktycznie w ostatnich trzech, od kiedy zaczęła się przedsprzedaż) o 105,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 138,7 proc., imprez z dojazdem własnym – o 17,4 proc., zaś autokarówek wzrosła o 93,1 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów wzrosła o 47,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 76,7 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania ( w porównaniu z ubiegłym rokiem +128 proc.). Dalej zaś: Włochy (+119 proc.), Grecja (+ 328 proc.), Egipt (minus 26 proc.), Kuba (+145 proc.), Portugalia (+ 147 proc.), Zjednoczone Emiraty Arabskie (b.d.), Austria (+160 proc.), Bułgaria (b.d.), Turcja (+90 proc.).
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty